Това e ключът за проблема с ранното напускане на класните стаи. Това подчерта вицепремиерът Меглена Кунева при посещението си в Русе.
„Един от ключовете за решаване на проблема с отпадането на деца от училище е да се полагат повече усилия в предучилищния етап, особено за онези деца, за които българският език не е майчин – коментира тя. – Най-често говорим за деца от етнически малцинства, които влизат в училище, без да могат да говорят български. За едно дете това е голямо лично предизвикателство и често травма – да бъде обект на подигравки или да не разбира какво става около него“, отбеляза тя. И добави, че по този начин тези деца имат малък стимул да останат в класните стаи. Така обаче те рискуват бъдеща маргинализация и изключване от трудовия пазар. Вицепремиерът подчерта, че ранното отпадане от образователната система е предизвикателство за икономиката и социалната система на България и представлява огромна загуба на човешки потенциал. „Никой не може да ме убеди, че сред тези деца няма изключително сръчни и талантливи хора, които, ако имат условия да се развиват, биха постигнали много“, категорична е тя. Кунева заяви още, че проблемът се разглежда сериозно от МОН и заляга в готвените от Министерството държавни образователни стандарти.
Четете повече в бр. 20, 19 – 25 май 2016 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":
Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5
Phone: 0700 18466
Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg