Една трета от страните в ЕС имат стратегии за намаляване на отпадащите ученици.
Високият дял на децата, които спират да ходят на училище, е общ проблем, който е предизвикателство за всички образователни системи на Стария континент. Това показва новият доклад на общоевропейската образователна мрежа „Евридика“, който се фокусира върху стратегиите, политиките и мерките за намаляване на отпадащите деца.
Шест страни са изготвили цялостни стратегии за справяне с проблема, като са следвали стриктно препоръките на Европейския съвет по образование. Това са Белгия, България, Испания, Малта, Холандия и Австрия. В основата на стратегическите документи са точното отчитане на дела на отпадналите, прилагане на мерки за намаляване на факторите, които водят до напускане на училище, и съвместна работа между различните институции. Всяка страна избира фокуса на своите действия – например Белгия, Малта и Холандия наблягат на превенцията.
Четете повече в бр. 50, 11 – 17 декември 2014 г.
Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ може да закупите и от следните места:
СОФИЯ
Национален природонаучен музей, бул. „Цар Освободител” 1 (работно време: понеделник — неделя от 10,00 до 18,00 ч.);
ПЛОВДИВ
Основно училище “Алеко Константинов” (библиотеката), ул. “Божидар Здравков” 3а, тел.: 032/62 56 73, 0887 073 478;
ПУ „Паисий Хилендарски“, Ректората, Пловдив, ул. „Цар Асен“ 24;
БЛАГОЕВГРАД
Университетска книжарница, ЮЗУ „Неофит Рилски”, ул. „Иван Михайлов” 66, тел.: 073/588 540; 0894 426 038.