"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Bulgarian Language and Literature Content of Bulgarian Language and Literature, 2023

Сп. „Български език и литература“, книжка 6s/2023, година LXV

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
09-11-2023
in Content of Bulgarian Language and Literature, 2023
A A

Към преосноваването на обучението по литература върху компетентностния подход (Наблюдения върху съпоставки, осъществени от зрелостници, на интерпретации на дадена тема в два художествени текста)

Prof. Adriana Damyanova, DSc.
Sofia University

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-AD

Absract. В изложението се изследват осъществени от зрелостници 181 съпоставки на интерпретациите на дадена тема в два художествени текста, от които единият – неизучаван, доколкото се приема, че именно чрез такива задачи може да се оцени степента на овладяност на конкретна компетентност…

SEE MORE

 

 

 

 

Четене на учебно-образователни текстове на занятията по български език в средното училище (Методологични и технологични аспекти)

Prof. Dr. Angel Petrov
Sofia University

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-Р

Absract. В статията се представят идеи за четене на учебно-образователни текстове в часовете по български език в прогимназиалния и в двата гимназиални етапа на средното училище…

SEE MORE

 

 

 

 

 

Модел за обучение по четене при ограничено владеене на български език

Dr. Antonia Radkova, Assoc. Prof.
Sofia University

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-АР

Absract. Статията разглежда характеристиките на четенето при ограничена комуникативна и езикова компетентност…

SEE MORE

 

 

 

 

Conversations about Reading (Analysis of Data from Interviews with Students)

Assoc. Prof. Dr. Despina Vasileva
Sofia University “St. Kliment Ohridski”

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-DS

Abstract. The problem of developing students’ reading skills has been extensively discussed in the scientific literature…

SEE MORE

 

 

 

 

Защо (не) четем литературни текстове?

Dr. Natalija Hristova, Assoc. Prof.
Sofia University

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-NS

Absract. Статията спира вниманието си върху обезпокоителния отлив от четенето на литература при децата и младите хора днес…

SEE MORE

 

 

 

 

 

Ученически нагласи към четенето през погледа на учителя

Dr. Aglaya Mavrova, Assist. Prof.
Sofia University

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-AM

Absract. Статията проследява мненията на учители за отношението на учениците, на които преподават, към четенето…

SEE MORE

 

 

 

 

 

Читателски нагласи и практики: италианският опит (Oбзор на статистически данни)

Dr. Maya Padeshka
Sofia University

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-MP

Absract. В настоящата статия ще бъдат представени актуални статистически данни от проучвания и анкети, разкриващи читателската активност през последните години в Италия…

SEE MORE

 

 

 

 

 

Взаимодействие между езиковите дисциплини в средното училище с цел подобряване уменията на учениците за четене

Гл. ас. д-р Евелина Миланова
Sofia University

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-EM

Absract. В статията се проучват възможностите за реализиране на междупредметни връзки при езиковите дисциплини в средното училище с цел подобряване уменията на учениците за възприемане на информация от писмени източници…

SEE MORE

 

 

 

 

 

Нагоре по стълбата на четенето

Ас. Весела Еленкова
Sofia University

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-VS

Absract. Статията се обръща към „най-ниските етажи“ на четенето в опит да формулира предположения какви условия за преодоляването на някои затруднения могат да създадат училището и семейството заедно…

SEE MORE

 

 

 

 

Овладяване на стратегии за четене, чрез които се развива творческото мислене на учениците

Невяна Иванова
Sofia University

https://doi.org/10.53656/bel2023-6s-NI

Absract. Целта на статията е да се покаже, че подобряването на резултатите в училище може да започне с прилагане на правилни стратегии за четене на текстове…

SEE MORE

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailBulgarian Language and Literature, issue 2/2023, Volume 65 Default ThumbnailBulgarian Language and Literature, issue 3/2023, Volume 65 Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 6/2023, година LXV Default ThumbnailГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНОТО СПИСАНИЕ „БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА“ ГОДИНА LXV (2023)

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Овладяване на стратегии за четене, чрез които се развива творческото мислене на учениците

Next article

Министър Галин Цоков: „Над 500 годишно са научните публикации в изданията на МОН“

Next article
Министър Галин Цоков: „Над 500 годишно са научните публикации в изданията на МОН“

Министър Галин Цоков: „Над 500 годишно са научните публикации в изданията на МОН“

Развиваме изкуствения интелект с Япония

Развиваме изкуствения интелект с Япония

1,039 млрд. лв. повече  за образование през 2024 г.

1,039 млрд. лв. повече за образование през 2024 г.

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: Ще инициирам промяна, която да ограничи възможността кметовете да обявяват неучебни дни
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието
  • Вицепрезидентът Йотова стана „Доктор хонорис кауза“ на Великотърновския университет
  • Зам.-министър Лазарова: Новият образ на учителя тръгва от университета
  • Студентка от Военноморското училище ще представя България на международен конкурс в ЦЕРН
  • Министър Красимир Вълчев разговаря с над 750 гимназисти за вредите от наркотиците
  • Признание за най-добрите
  • Уроците на Клио
  • Морски приключения от Кранево до Атия
  • Министър Красимир Вълчев: България отбелязва своя цивилизационен принос чрез писмеността и духовността
  • Ученици изследват историите на българите в Северна Америка от началото на XX век
  • МОН отличи четирима директори с наградата „Св. Иван Рилски“
  • Селфи с холограми в ПГТМ „Христо Ботев“– Ботевград
  • Тайната на дълголетието
  • Детството не е състезание

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"