"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Ontology of the Digital Culture: World Trends and Chinese Advanced Experience

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
05-12-2021
in Uncategorized
A A

Denys Svyrydenko 1)
Olena Yatsenko 2)
1) Guangdong University of Petrochemical Technology (China)
2) National Pedagogical Dragomanov University (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/phil2021-04-03

Abstract. The concept of digital culture defines a set of values, practices, and expectations regarding the format of human interaction in today’s online society. Predictions of digital culture describe the specifics of the online environment and the general context of social life. The range of interpretations of digital culture varies between two poles: from the recognition of digital technologies as a way of presenting libraries, museums, historical monuments, etc., to the concepts of digital culture as a new socio-anthropological reality, the content of which is not limited to ICT. Culture as a phenomenon means the semantic unity of human activity, the desire to format social life following ideas and values, the movement from existing to obligatory, from actual to potential, and digital culture is an adequate response to the demands and challenges. People worldwide change their placement of everyday activity, and we could admit such huge transformation in the Chinese People’s Republic exactly obvious.
Keywords: culture; digital culture; communication; subjectivity; sociality; cultural heritage; Chinese culture

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailInclusion as a Tool for Educational Strategies in the Czech Republic Focused on People with an Intellectual Disability Default ThumbnailSocial Characteristics of the Bulgarian Priesthood in the Kaza of Razlog in the Early XX Century Default ThumbnailAssessment of General Education and Resource Teachers for the Work in the Paradigm of Inclusive Education Default ThumbnailDynamics of Language Processes, Literary Language Norms and Phenomena under Reconstruction or Crises of Communication in Bulgarian Society

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Schelling – from Logos to Myth

Next article

A Discriminative Ontology for Future Selves

Next article

A Discriminative Ontology for Future Selves

Walter Benjamin’s “The Task of the Translator” and the Impossibility of Direct Communication

Artifacts 2. Virtual and Real

Последни публикации

  • Есенни благотворителни празници в Гимназията по туризъм във Велинград
  • Пореден успех: Български ученици спечелиха 4 медала от Младежката балканска олимпиада по информатика
  • Върховният административен съд окончателно: Студентите в платена форма на обучение също имат право на стипендия
  • Столичната община пита родителите как избират детска ясла и градина
  • Видинското училище „Любен Каравелов“ откри нови кабинети по роботика
  • Министерствата на отбраните
  • Зам.-министър Петър Николов подкрепи иновативен училищен проект в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Проведе се Х юбилейно издание на „Наука на сцената“ в Севлиево
  • Нов STEM център променя обучението в ОУ „Двайсти април“ – Панагюрище
  • EXPLORER – програмата, която задържа таланти в България
  • Десет учители с наградата „Константин Величков“ за принос към образованието
  • 150 години просвета в с. Крайници
  • Бялата лястовица на Варна
  • Детска градина „Слънце“ е първата в Кюстендил със STEM кабинет
  • Отлагат втората атестация на учителите
  • По случай 30-ата си годишнина Националната агенция за оценяване и акредитация учреди и връчи награди за добри практики
  • „Алея на будителите“ във Видин
  • Министър Вълчев: Национална политика трябва да свързва образованието с пазара на труда
  • Третокласници от СУ „Цар Симеон Велики“ на гости в Административния съд във Видин
  • Google с ново дарение от 1 000 000 долара за INSAIT
  • България и Китай ще засилят сътрудничеството си в науката, технологиите и иновациите
  • Търсят се добри практики в областта на STEM преподаването

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"