"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Pedagogika-Pedagogy Съдържание на сп. "Педагогика" Contents of issue Pedagogy, 2019

Model of Pedagogical Environment with Anti-discrimination Component and Formation of Positive Attitudes towards People of Different Ethnic Background and Persons with Disabilities

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
08-11-2019
in Contents of issue Pedagogy, 2019
A A

Assoc. Prof. Sasho Nunev
"Angel Kanchev", University of Ruse (Bulgaria)

 

Abstract. In the article, a research of the formation of positive attitudes towards people with different ethnic backgrounds and persons with disabilities in the social work students in the conditions of the model of pedagogical environment with an anti-discrimination component is presented. The sample and the research instruments used are consistent with the purpose and specificity of the research. The results of the statistical analysis of empirical data reveal the role and importance of the model of pedagogical environment to create conditions which stimulate students: to accept and value the cultural heritage of the communities and to respect the human dignity of their representatives; to know and study their own and of the people from different groups of cultural and other contexts; to create a sensitive and valued microclimate in curricular and extracurricular activities, to overcome their own stereotypes and prejudices and to enhance their cultural competences; to accept and value diversity and to work for its validation in the academic community and society. The presented aspects create an integrative basis for the formation in the social work students of positive attitudes towards people of different ethnic backgrounds and persons with disabilities. 
Keywords: model of pedagogical environment; anti-discrimination component; positive attitudes; non-discrimination; diversity; cultural competence

 

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailCognitive Style of Studying of the Geometry Section of the Education in Mathematics in 2nd Grade Default ThumbnailDr. Tatyana Borisova Nenkova, Assoc. Prof. – with Love for Science, Students and Bulgarian Language Default Thumbnail„Eзикът на педагогиката“ – съвременната сократистика на Пламен Радев като обективна перспектива Default ThumbnailSchool-Based Prevention of the Drugs Abuse among Fifth to Seventh Grade Students

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Innovation in Segregated Education – is the Teacher Ready?

Next article

Christmas Luck Calendar – methodological transformation of authentic cultural models for educational objectives

Next article

Christmas Luck Calendar – methodological transformation of authentic cultural models for educational objectives

Learning to Read for Social Purposes – Bulgarian and English Primary School

Pedagogy, Number 9/2019, Volume 91

Последни публикации

  • Шест медала за българските ученици от Международната олимпиада по лингвистика
  • „Избирам да следвам в България“: Нова програма на МОН предлага безплатно обучение и стипендии за родни таланти
  • За училището, което винаги намира място под слънцето
  • България стана пълноправен член на Eвропейската конференция по молекулярна биология
  • България приема най-голямата международна студентска математическа олимпиада
  • Как се засажда босилек
  • България спечели четири медала от Международната олимпиада по физика в Париж
  • Не е просто учител, а опора и вдъхновение
  • Обявиха конкурси за началници на четири Регионални управления на образованието
  • Нови възможности за магистри
  • Определяне размера на обезщетение за безработица
  • Възможност за по-ниски такси и за докторантите в платена форма
  • Лято с мисия в Дупница
  • Снимка на броя: „Пътят към сцената“
  • Център за върхови постижения в Пловдив е финалист в конкурс на ЕК
  • За един все по-често употребяващ се термин
  • Режисьорът Стефан Командарев: Доброто кино трябва да създава морално безпокойство
  • Ученици от Враца спечелиха Европейското състезание по ядрена физика
  • Асоциацията на българските училища в чужбина избра нов председател
  • 25% повече часове по математика в гимназиален етап
  • МОН предлага 12 дни почивка за учениците по Коледа през новата учебна година
  • Нов ректор в Бургаския държавен университет

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"