"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Strategies for Policy in Science and Education Contents of Strategies for Policy in Science and Education, 2019

Specific Peculiarities in Creating the Image of a Higher School

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
30-06-2019
in Contents of Strategies for Policy in Science and Education, 2019
A A

Rozalina Baladzhanova

South-West University „Neofit Rilski“ (Bulgaria)

 

Abstract. The article discusses and clarifies some specific features in creating the image of a higher school. This issue is not sufficiently detailed and thoroughly researched by Bulgarian public relations specialists. It analyzes the dialectical link between the equilibrium and imbalance in conducting image-based activities within the context of an innovative communication process. There are arguments in support of the belief that, in defeating the corporate image, the attempt to disturb the market equilibrium is more productive, taking into account the attitudes and wish of the public in the motivation consumer process. Examples of higher education are described, confirming the belief that disturbing the balance results in better outcomes. The article examines seven possible sources generating innovative image maker activities that determine the purposeful and systematic nature of creating a university’s image. The complex nature of the corporate image does not allow it to be uniquely appreciated and determined by its audiences – media, in-house institutional environment and external consumer environment. The role and significance of the eventful PR are clarified and specific activities related to the realization of the university image are identified.

Keywords: image; image maker activities; higher school; university; ranking; innovation

 

Ms. Rozalina Baladzhanova, PhD student

Faculty of Law and History

South-West University “Neofit Rilski”

 

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailPhilosophy Related Views and Philosophy Related Metaphors of Pre-School Teacher Candidates for Children Default ThumbnailHigher Marine Education in Competitive Environment Default ThumbnailScientific-practical Conference „The Challenges of the Present and the Quality of Education“ Default ThumbnailStrategies for Policy in Science and Education, Number 6/2019, Volume 27

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Pedagogical Aspects of the Implementation of the Inclusive Education Ordinance

Next article

Money for Nothing? Analysis of the Financing of Tuition at State-Owned Higher Education Schools

Next article

Money for Nothing? Analysis of the Financing of Tuition at State-Owned Higher Education Schools

Competency Model for Improving the Quality of Higher Education

Strategies for Policy in Science and Education, Volume 27, Number 3, 2019

Последни публикации

  • Шест медала за българските ученици от Международната олимпиада по лингвистика
  • „Избирам да следвам в България“: Нова програма на МОН предлага безплатно обучение и стипендии за родни таланти
  • За училището, което винаги намира място под слънцето
  • България стана пълноправен член на Eвропейската конференция по молекулярна биология
  • България приема най-голямата международна студентска математическа олимпиада
  • Как се засажда босилек
  • България спечели четири медала от Международната олимпиада по физика в Париж
  • Не е просто учител, а опора и вдъхновение
  • Обявиха конкурси за началници на четири Регионални управления на образованието
  • Нови възможности за магистри
  • Определяне размера на обезщетение за безработица
  • Възможност за по-ниски такси и за докторантите в платена форма
  • Лято с мисия в Дупница
  • Снимка на броя: „Пътят към сцената“
  • Център за върхови постижения в Пловдив е финалист в конкурс на ЕК
  • За един все по-често употребяващ се термин
  • Режисьорът Стефан Командарев: Доброто кино трябва да създава морално безпокойство
  • Ученици от Враца спечелиха Европейското състезание по ядрена физика
  • Асоциацията на българските училища в чужбина избра нов председател
  • 25% повече часове по математика в гимназиален етап
  • МОН предлага 12 дни почивка за учениците по Коледа през новата учебна година
  • Нов ректор в Бургаския държавен университет

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"