"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Strategies for Policy in Science and Education

Годишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2015

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
20-12-2015
in Strategies for Policy in Science and Education
A A

STRATEGIES FOR POLICY IN SCIENCE AND EDUCATION
EDUCATIONAL JOURNAL

СТРАТЕГИИ НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА И НАУЧНАТА ПОЛИТИКА
НАУЧНО СПИСАНИЕ

VOLUME 23, 2015 / ГОДИНА XXIII, 2015
ANNUAL CONTENTS / ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ 

СТРАНИЦИ / PAGES
КНИЖКА 1 / NUMBER 1: 1 – 120
КНИЖКА 2 / NUMBER 2: 121 – 232
КНИЖКА 3 / NUMBER 3: 233 – 344
КНИЖКА 4 / NUMBER 4: 345 – 456
КНИЖКА 5 / NUMBER 5: 457 – 568
КНИЖКА 6 / NUMBER 6: 569 – 680

DISCUSSION / ДИСКУСИОННО
192 – 204: Закон за развитие на академичния състав – крайно време за промяна [The Law for Development of the Academic Staff – Finally Time for Change] / Дамян Дамянов / Damyan Damyanov

EDUCATIONAL ASSESSMENT /
ОЦЕНЯВАНЕ В УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ
91 – 99: PISA 2015 ще се проведе изцяло в електронен формат [PISA 2015 Will Be Conducted Entirely Electronically] / Неда Кристанова / Neda Kristanova
100 – 114: Анализ на постиженията на българските ученици по природни науки в PISA 2006, 2009, 2012 през призмата на трите фактора – учебни програми, преподаване и оценяване [Analysis of the Results of the Bulgarian Students in Science Literacy in PISA 2006, 2009, 2012 Through the Lens of Three Factors – Curriculum, Teachinig and Assessment] / Галя Шуманова, Катя Минева, Лили Самуркова, Надка Филипова / Galya Shumanova , Katya Mineva, Lili Samurkova, Nadka Filipova
207 – 216: Регионално външно оценяване по професионално образование и обучение [The Regional Assessment in Vocational Education and Training – 2014 Analysis] / Катя Минева / Katya Mineva
217 – 224: Анализ на националните стандарти и учебни програми по природни науки по отношение на компетентностния подход в PISA [Analysis of National Standards and Educational Programs in Natural Sciences in Relation to the Competence Approach in PISA] / 
Мая Гайдарова, Стефан Манев, Ренета Петкова, Георги Георгиев / Maya Gaydarova, Stefan Manev, Reneta Petkova, Georgi Georgiev
327 – 337: Анализ на националните стандарти и учебни програми по природни науки по отношение на компетентностния подход в PISA [Analysis of National Standards and Educational Programs in Natural Sciences in Relation to the Competence Approach in PISA] / Мая Гайдарова, Стефан Манев, Ренета Петкова, Георги Георгиев / Maya Gaydarova, Stefan Manev, Reneta Petkova, Georgi Georgiev
421 – 434: Международно изследване на уменията за четене на учениците в IV. клас (PIRLS 2011). Примерни текстове със задачите към тях и ръководствата за оценяването им [Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS 2011) Sample Text with Items and Scoring Guides] / Марина Мавродиева / Marina Mavrodieva
435 – 449: Националното външно оценяване по чужди езици – традиции и предизвикателства [National External Assessment in Foreign Languages – Traditions and Challenges] / Димитрина Гергова / Dimitrina Gergova
535 – 546: Основните характеристики на гражданското образование в училище според Международното изследване на гражданското образование – ICCS 2016 [The Key Features of the Citizenship Education in the School According to the International Civic And Cititzenship Education Study – ICCS 2016] / Светла Петрова / Svetla Petrova
547 – 560: Сравнителен анализ на резултатите от ДЗИ по чужд език в област Сливен през учебната 2014/2015 и 2013/2014 година [Comparative Analysis of the Results of the State Matriculation Examination in Foreign Language in 12th Grade in the School Year 2014/2015 and 2013/2014 in the Region of Sliven] / Веселина Бонева / Veselina Boneva
660 – 668: Функции на тестването и оценяването по чужди езици [Functions of Foreign Language Testing] / Димитрина Гергова / Dimitrina Gergova

EDUCATION FOR SUSTAINABLE DEVELOPMENT / ОБРАЗОВАНИЕ ЗА УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ
127 – 137: Effective Schools: Reality or Utopia? / Elena Thoukididou
138 – 152: Управлението на висшите училища в България в контекста на кохезионната политика на Европейския съюз [Management of the High Schools in Bulgaria in the Context of the Cohesion Policy of The European Union] / Албена Вуцова, Петър Иванов / Albena Vutsova, Petеr Ivanov
153 – 161: Подготовка на научни кадри по образователен мениджмънт [Training of Scientists in Educational Management] / Вяра Гюрова / Viara Gyurova
239 – 262: Публичните политики за развитието на висшето образование: проблеми и възможни решения – Bulgarian case [Public Policies for the Development of Higher Education: Problems and Possible Solutions – Bulgarian Case] / Петър Иванов / Peter Ivanov
263 – 279: Анализ на абсорбционния капацитет на български технологични фирми [Analysis of the Absorptive Capacity of the Bulgarian Technology Companies] / Албена Вуцова, Емил Митов / Albena Vutsova, Emil Mitov
397 – 414: HEInnovate Reviews on Promoting Innovative and Entrepreneurial HEIs. Country-Level Review Bulgaria (December 2014) / Organisation for Economic Co-operation and Development
463 – 478: Професионализация, професионализъм и иновации: три ключови стълба на майсторството в образованието [Professionalisation, Expertise and Innovation: Three Key Pillars of Education] / Силвия Николаева / Silvia Nikolaeva
479 – 492: HEInnovate Reviews on Promoting Innovative and Entrepreneurial HEIs. Country-Level Review Bulgaria (December 2014) / Organisation for Economic Co-operation and Development
575 – 589: Образование под натиск: Паралели между количество и качество [Education Under Pressure: Parallels Between Quantity and Quality] / Евгения Пенкова, Александър Вълков / Evgenia Penkova, Alexander Valkov
590 – 611: Нов модел на университетско управление [A New Model of University Management] / Петър Иванов / Peter Ivanov

EDUCATION IN THE INFORMATION SOCIETY / ОБРАЗОВАНИЕ В ИНФОРМАЦИОННОТО ОБЩЕСТВО
79 – 88: Иновативен модел за интеграция в Европейското образователно пространство чрез приложение на Wiki-платформата The Learning Machine Ltd за сертифициране на дигитални компетентности [Innovative Model for Integration into the European Educational Space by Application of Wiki-Platform the Learning Machine Ltd for Certification of Digital Competencies] / Даниела Самарджиева / Daniela Samardjieva

EVENTS / ХРОНИКИ
418: Разширяване на Европейската дееспособност чрез създаването на Европейска мрежа за грамотността [Strengthening Europeans’ Capabilities by Establishing the European Literacy Network] / Нина Герджикова / Nina Gerdzhikova 

INTERCULTURAL EDUCATION/ ИНТЕРКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ
11 – 37: Monitoring Teachers’ Socio-Cultural Competency in a Multicultural Environment / Irina Koleva, Plamen Makariev, Yanka Takeva
510 – 517: Ранното отпадане на ромски деца от училище – психологически аспекти [Psychological Problems of Roma Children in School] / Роберт Леви / Robert Levy

EXPERIENCE ABROAD / ЧУЖДЕСТРАНЕН ОПИТ
518 – 532: Системата на делегирани бюджети в средното образование – справедливост и предвидимост [The System of Delegated Budgets in Secondary Education – Fairness and Predictability] / Ивайло Старибратов, Митко Кунчев, Фил Бъджел / Ivaylo Staribratov, Mitko Kunchev, Phil Budgell

LIFELONG LEARNING / УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ
493 – 509: Политики в областта на ученето през целия живот на Република България и Европейския съюз [Lifelong Learning Policies of the Republic оf Bulgaria and the European Union] / Ралица Велева / Ralitsa Veleva

RESEARCH AND PARADIGMS / НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ И ПАРАДИГМИ
38 – 64: Компетентността и компетенциите на личността – стратегия на университетското образование през XXI век [Competency and Skills of the Person – Strategy of University Education During XXI Century] / Румяна Милкова / Rumyana Milkova
65 – 78: Обект/и на наративната педагогика в контекста на дихотомията „наука – обект“ [Objects оf Narrative Pedagogy in the Context of the Dichotomy “Science – Object”] / Любомир Попов / Lubomir Popov
162 – 176: Синергично образование – философия, педагогическа концепция, практика [Synergistic Education – Philosophy, Teaching Concept, Practice] / Яна Рашева-Мерджанова/ Yana Rasheva-Merdjanova
177 – 191: Обекти на наративната педагогика в контекста на тезата за педагогическото явление [Objects of the Narrative Pedagogy in the Context of the Idea for the Pedagogical Phenomenon] / Любомир Попов / Lubomir Popov
280 – 300: Пътят към професията – стратегия за бъдещето на личността и обществото [Road to Profession – Strategy for the Future of the Individual and Society] / Чавдар Милков / Chavdar Milkov
301 – 318: Методически препоръки за разработване на образователни казуси по публична администрация [Methodical Recommendations on Development of Case Studies in Public Administration] / Калин Боянов / Kalin Boyanov
351 – 374: Телеологични проблеми пред педагогическата наука в XXI век [Teleological Issues Pedagogical Science in the XXI Century] / Лучиян Милков / Luchiyan Milkov
375 – 396: Прагматичната дидактика [Pragmatic Didactics] / Николай Колишев / Nikolai Kolishev
612 – 638: За необходимостта от приложение на теориите за социално учене и образование в българското училище [The Need for Application of the Theory of Social Learning and Education in Bulgarian School] / Румяна Милкова / Rumyana Milkova
639 – 648: Корелацията между публично управление, професионална компетентност и обучението по публична администрация [The Correlation between Governance, Professional Competence and Public Administration Education] / Поля Кацамунскa / Polya Katsamunska

RESEARCH RESULTS / РЕЗУЛТАТИ ОТ НАУЧНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
649 – 659: Литературни образи в контекста на съвременния български печат – резултати от анкетно проучване [Literary Characters in the Context of Contemporary Bulgarian Press – Results of a Survey] / Надя Кантарева-Барух / Nadia Kantareva-Baruh

REVIEWS AND ANOTATIONS / РЕЦЕНЗИИ И АНОТАЦИИ
319 – 324: Възходът на измамата и посредствеността. Искаме ли да променяме обществото към по-добро? [The Rise of Fraud and Mediocrity. Do we Want to Alter the Society Towards Better?] / Цветан Давидков / Cvetan Davidkov
415 – 417: Self-Regulated Learning in Academic Environment / Irina Koleva

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2012 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2013 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2014 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Стратегии на образователната и научната политика“ 2016

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Annual Contents of the Foreign Language Teaching Journal, 2015

Next article

Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2015 г.

Next article

Годишно съдържание на сп. "Български език и литература", 2015 г.

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2015 г.

Izbrano2013

Избрано 2016

Последни публикации

  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • 200 млн. лв. за подобряване качеството на висшето образование
  • Снимка на броя: Царство на децата
  • Премиерът Росен Желязков: INSAIT надмина всички очаквания

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"