"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Study of Cognitive Strategies for Self-regulated Learning of Students in their Professional-pedagogical Training

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
11-02-2025
in Uncategorized
A A

Evgeniya Topolska
New Bulgarian University

https://doi.org/10.53656/voc24-5-6-02

Abstract. The ability to self-regulate learning is a condition, a prerequisite for in-depth professional and practical training of students - future teachers. It allows even young specialists to navigate in a new environment, independently study, analyze and apply new information, to be adaptable and competitive. In this sense, the study of the essence and conditions under which this ability is stimulated in the learning environment is a step towards improving the learning process in higher education. The study in this article has a specific practical focus, namely: to study preferred cognitive strategies for self-regulated learning of students – future teachers. The results obtained will be reflected in subsequent planning of the learning environment.
Keywords: self-regulated learning; cognitive strategies; students – future teachers

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailPublic Understanding of Science in the Network World Default ThumbnailLessons for University Education – What is Useful to Borrow from School Education? Default ThumbnailFormation of Professional Skills of Agricultural Engineers during Laboratory Practice when Studying Fundamental Science Default ThumbnailThe Project for Joint Occupation of Eastern Rumelia
Tags когнитивни стратегиисаморегулирано ученестуденти – бъдещи педагози

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

The Impact of Voice Mutation on the Musical Activities of Adolescents

Next article

The West on the Beaten Path of Totalitarianism

Next article

The West on the Beaten Path of Totalitarianism

Inclusive Education: Essence, Prerequisites for Its Emergence, Challenges and Opportunities

On the Path of Emotions – Small Steps Forming Big Values

Последни публикации

  • Доц. д-р Димитър Желев: Науката е динамична и постоянно има открития
  • Стенопис с пеперуди, птици и безкрайна дъга посреща първокласниците в СУ „Емилиян Станев“ във Велико Търново
  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Аз-буки“ подари издания на помагалото по български език „Приятели“ на ученици в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"