"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

The Romantic Paradigm in „A Ballad for Georg Henig“

„Аз-буки“ by „Аз-буки“
05-12-2024
in Uncategorized
A A

Adriana Damyanova
Sofia University

https://doi.org/10.53656/bel2024-6s-1A

Abstract. The text proceeds from some of the challenges that the current literature curricula for the second high school stage face in the learning and teaching of this component of the subject Bulgarian language and literature – the adequate implementation of the competence approach in literary education, the thematic organization of literary material, the preservation of conceptual and target continuity of the literary educational process. With the idea of helping to successfully deal with them, the exposition tries to read V. Paskov's „A Ballad for Georg Henig“, in accordance with the competence approach and engaged in both the thematic diversity of the work and its aesthetically specific interpretation.
Keywords: romantic paradigm; creativity and production; love and violence; past and memory; demythologizing

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailTeaching the Notion Conic Section with Computer Default ThumbnailBulgarian and Russian TV Advertisement in the Mirror of Intertextuality and Interdiscursivity Default ThumbnailThe Old Bulgarian Juridical Legacy in the Translations of Petar Odzhakov: Axiological Aspects Default ThumbnailThe Culture of Memory in Germany “Between Creativity and Peacemaking”
Tags демитологизациялюбов и насилиеминало и паметромантическа парадигматворчество и произвеждане

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

INSAIT и ETH Цюрих създават нов стартъп за автономен изкуствен интелект

Next article

What, How Much and How does the Bulgarian Student Read (in Bulgaria and around the World) (Analysis of Survey Data)

Next article

What, How Much and How does the Bulgarian Student Read (in Bulgaria and around the World) (Analysis of Survey Data)

Students' Attitudes to Using Audiobooks (Survey)

„Те не четат!“... А ние?

Последни публикации

  • НВО по математика за шестокласниците
  • Добри новини за ректорите
  • 40% от отличниците избират Софийския университет
  • Предложение: Родителите да не връщат еднократната помощ за ученици при 5 неизвинени отсъствия за месец
  • Четири медала и абсолютно първо място от Балканската олимпиада по информатика
  • Шампионът в астрономията Светослав Арабов: Ръководителите ни подготвиха много добре
  • Родителите на деца до 12 години с възможност да работят дистанционно през лятото
  • Снимката се превръща в изкуство, когато докосне сърцето на зрителя
  • Бургас с нови мерки за таланти
  • Златният медалист Дамян Иванов: Химията ми доставя удоволствие
  • 57 изследователи, свързани с БАН, попадат в световна класация за топ учени
  • Откриха реставрираната астрономическа обсерватория на Софийския университет
  • Проекти за 20 млн.лв. се изпълняват в училища в Разград
  • Изследване на INSAIT в топ конференция за роботика
  • Наш изследовател проучва устойчивостта на газопроводите за пренос на водород
  • Столична община с програма „Да пораснем изправени“
  • Морската градина във Варна става учебна стая на открито
  • Библиотеката на Строителния техникум в Бургас ще носи името на бившия директор
  • Всичко може да се постигне с добри дела
  • Софийската зоологическа градина предлага безплатна онлайн платформа с образователни ресурси за деца от 7- до 12-годишна възраст
  • Зам.-министър Михалевска участва в Националното тракийско поклонение в Маджарово
  • От дигиталната математика до себепознанието

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"