Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Химия Съдържание на сп. “Химия”, 2007 г.

Сп. „Химия“, книжка 2/2007

от
10-03-2007
в Съдържание на сп. “Химия”, 2007 г.
A A

Editorial

Test vs. Teacher

Резюме. The basic figure in school is the teacher. The teacher is responsible for the realization of the educational goals and the different learning/teaching methods combined with the new information-communication technologies are his/her tools in this direction. Undoubtedly the summative tests are proper instruments for an assessment of the pupils’ achievements. However they will be of use if their results are an object of careful discussion between the teacher and his/her students. The final responsibility for pupils’ assessment should belong to the teacher rather than to the machine. This assessment should have a complex character taking into account the overall teaching process in the school years rather than to emphasizing on incidental test records.

D. Lazarov

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Curriculum Matters

Multimedia Modules: Chemical Bonds

Резюме. A Web-based multimedia product about chemical bonding has been developed. It consists of three components: Covalent Bond, Ionic Bond and Metallic Bond that are designed in similar manner: a tutorial section to support students learning with basic facts and information, and a test section to help learning the new concepts. Three-dimensional dynamic models and animated images visualize the formation of chemical bonds. The knowledge structure matches both the chemistry curricular contents of the foreign students’ preparatory course and the Bulgarian Secondary School. So the product can be used by these categories of students at school or at home.

A. Tafrova-Grigorova, K. Yankulova, I. Baranovska

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Teaching Efficiency

Comparison of the ‘Life Skills’ Strategy with PISA, Programme for International Student Assessment

Резюме. This paper compares the ‘Life Skills’ Strategy with PISA, the OECD Programme for International Student Assessment. The similarities and differences of both programs are exhibited. Recommendations for the application of these programs in our school practice are given. We place special emphasis upon ‘scientific literacy’ of the pupils because this literacy affects essentially the work of Chemistry teachers at school.

M. Minevska, J. Stefanova


Problems

Chemistry Entrance Exam (2006) in the Faculty of Chemistry of the University of Sofia

Резюме. Two entrance exams were conducted in 2006 in the Faculty of Chemistry of the University of Sofia. Any of them included both a test with 20 questions and 4 problems. The present paper describes these tests and problems and explains the procedure of assessment of the prospective students. This paper would be beneficial for secondary school teachers and their pupils facilitating their training to successful entrance to the tertiary chemistry education.

M. Palamareva, G. Pekov, D. Tasheva, P. Tsanova, H. Chanev


Problems

Stoichiometry: Problems on Solutions

Резюме. Some original stoichiometric problems are presented and the methods of their solving are described. The focus is on the preparation of solutions and their mixing – a usual practice in the teaching chemical laboratory; this practice, however, is found difficult by the fresh students.

T. Baramov


Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Химия“, книжка 1/2007 Default ThumbnailСп. „Химия“, книжка 3/2007 Default ThumbnailСп. „Химия“, книжка 5/2007 Default ThumbnailСп. „Химия“, книжка 6/2007

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Сп. „Химия“, книжка 1/2007

Следваща статия

Сп. „Химия“, книжка 3/2007

Следваща статия

Сп. „Химия“, книжка 3/2007

Сп. „Химия“, книжка 4/2007

Сп. „Химия“, книжка 5/2007

Последни публикации

  • Кюстендилските „Патиланци“ покориха сърцата на Босилеград с театър и книги
  • Нова учебна година в напълно обновена среда
  • „Аз-буки“ с награди за изявени ученици по химия
  • Министър Красимир Вълчев откри разширението на ОУ „Митрополит Авксентий Велешки“ в Самоков
  • 13 отличници във випуск 2025 на Факултета по дентална медицина към МУ – София
  • Пенсиониране по време на болничен: право на обезщетение
  • Сто ученици от Бургас се включват в „Прочети ми приказка“
  • Три нови конкурса търсят таланти
  • Подкрепа за нови директори и учители
  • Първо градско състезание за педагози в София организира Българската асоциация „Спорт за учащи“
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри нов STEM център в Природо-математическата гимназия в Ботевград
  • Правителството отпусна 2 млн. лв. за възстановяване на сградата на Националната гимназия за приложни изкуства „Тревненска школа“
  • В Министерския съвет
  • Представиха концепция за нова специалност в университетите с фокус върху ранното детско развитие
  • Снимка на броя: „Актьорство за куклен театър“
  • Българският INSAIT създаде първия отворен и практичен украински модел, който разбира текст и изображения
  • Анкетата не може да бъде достъпена
  • Конкурсът „Изучаваме света с ГИС“ – още по-мащабен и с нови награди
  • Продължава програмата за подкрепа на обещаващи учени
  • Разработват и апробират 200 нови учебни програми
  • Народното събрание обявява конкурс за студенти
  • Как фирменият мениджмънт навлиза в AI ерата

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"