Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Български език и литература Съдържание на сп. “Български език и литература” 2024 г.

Сп. „Български език и литература“, книжка 6s/2024, година LXVI

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
05-11-2024
в Съдържание на сп. “Български език и литература” 2024 г.
A A

Романтическата парадигма в „Балада за Георг Хених“

Адриана Дамянова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2024-6s-1A

Резюме. Текстът изхожда от някои предизвикателства, пред които актуалните учебни програми по литература за втория гимназиален етап изправят ученето и преподаването на този компонент от предмета български език и литература…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Какво, колко и как чете българският ученик (у нас и по света)? (Анализ на данни от анкетно проучване)

Ангел Петров
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2024-6s-2A

Резюме. В статията се представят резултати от анализ на анкетно проучване, свързано с проблеми на читателските практики на ученици (5. – 12. клас), обучавани в средни училища в България и в неделни български училища в чужбина…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Нагласи на ученици и студенти за използване на аудиокниги (Проучване)

Деспина Василева
Софийски университет „Свети Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2024-6s-3D

Резюме. Статията е насочена към ролята на аудиокнигите в читателските практики на ученици и студенти. Проследени са възможни рискове и ползи от употребата на аудиокниги…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

„Те не четат!“… А ние?

Наталия Христова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2024-6s-4N

Резюме. Статията фокусира вниманието си върху изтласкването на субективния учеников читателски опит, настъпило в последните няколко десетилетия в резултат на доминацията на центрираните върху текста аналитични литературнообразователни подходи в гимназиалното образование…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

Нагласи и предпочитания за четене сред учениците в България и в чужбина

Антония Радкова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2024-6s-5A

Резюме. Статията разглежда и сравнява навиците, предпочитанията и отношението към четенето сред българските деца, живеещи в чужбина, в съпоставка с тези на техните връстници в България…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Къде четат българските ученици?

Аглая Маврова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2024-6s-6AM

Резюме. Въз основа на данни от анкетно проучване в статията се анализират места за четене на българските ученици в „епохата на постграмотността“…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

За разбираемостта и разбирането на литературата

Мая Падешка
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2024-6s -7MP

Резюме. В настоящото изложение ще анализираме сегмент от мащабно анкетно проучване, проведено в рамките на проекта „Читателски практики на българските ученици (у нас и по света)“…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

Читателски навици и отношение към четенето на българските ученици в Р България и в чужбина (Анализ на данни от анкетно проучване)

Евелина Миланова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/bel2024-6s-8E

Резюме. В статията се анализират данни от анкетно проучване, фокусирано върху актуалните читателски практики на българските ученици в Р България и в чужбина…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

 

 

 

 

ChatGPT и влиянието му върху умението за четене

Стойка Чакърова
Софийски университет „Свети Климент Охридски“
Факултет по славянски филологии

https://doi.org/10.53656/bel2024-6s-9S

Резюме. В статията се коментират възможните ефекти върху развитието на уменията за четене на учениците при използване на ChatGPT…

ВИЖ ПОВЕЧЕ

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 2/2024, година LXVI Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 3/2024, година LXVI Default ThumbnailСп. „Български език и литература“, книжка 6/2024, година LXVI Default ThumbnailГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ НА НАУЧНОТО СПИСАНИЕ „БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА“ ГОДИНА LXVI (2024)

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Сп. „Български език и литература“, книжка 6/2024, година LXVI

Следваща статия

За чисти вълни и плажове

Следваща статия
За чисти вълни и плажове

За чисти вълни и плажове

Аз ще бъда отговорен шофьор

Аз ще бъда отговорен шофьор

Зам.-министър Наталия Митева

Зам.-министър Наталия Митева: Спортът има огромна роля за личностното развитие на учениците

Последни публикации

  • Младежи оставят телефоните и се впускат в приключение
  • Педагогически модел развива социално-емоционалните умения у децата чрез нов прочит на класически приказки
  • Отпуск при граждански и обществени задължения – какво предвижда законът
  • Близо 200 деца от Тараклийски район на Молдова посетиха България по програма на МОН
  • Научноизследователският кораб „Св. св. Кирил и Методий“ отплава за четвърти път за Антарктида
  • Мнение и мислене
  • Министър Красимир Вълчев: Обществените и природните науки помагат на децата да разбират технологиите, а изкуствата – да развиват креативност
  • Представят успешни модели на дуалното обучение
  • Връчиха наградите от XXII национален конкурс „Златна есен – плодовете на есента“
  • Математическата гимназия в Пловдив чества 55-годишнина
  • Гимназисти от Шумен с приз за най-добра конструкция от спагети
  • Министър Красимир Вълчев откри две обновени училища в Пещера
  • Българска ученичка спечели Международната олимпиада по креативно програмиране
  • Нов STEАM център В 7. СУ „Кузман Шапкарев“ обединява наука и изкуство
  • Инж. Таня Михайлова в новия STEM център на СУ „Козма Тричков“: Важно е децата да имат умения за живота
  • Акад. Николай Витанов, зам.-министър на образованието и науката: Повече родни таланти избират българските висши училища
  • В Министерския съвет
  • Ръст на студентите в дефицитни специалности
  • 15% от възрастните в Eвропа участват в обучения и квалификации
  • Фантастичните умове на България
  • Младежки идеи за зеления преход
  • Обновяват столичното 35. СЕУ „Добри Войников“

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"