Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Стил на взаимоотношение между ученици и учители в училищна среда

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
16-06-2022
в Uncategorized
A A

Сезгин Бекир, Ергюл Таир
Българска академия на науките

https://doi.org/10.53656/phil2022-02-05

Резюме. Настоящата статия представя резултати от изследване на стиловете на взаимоотношение, измерени чрез икономията на знаците на признание, при ученици и учители. Извадката включва 339 ученици на възраст от 13 до 15 години, от които 198 от уязвими и 141 от неуязвими групи, и 229 учители на възраст от 24 до 65 години. Резултатите свидетелстват за значими различия в използваните стилове при трите групи. Учениците от уязвимите групи декларират предпочитания към стиловете „Не приемам“ и „Не си давам“, което се изразява в склонност към обезценяване на собствените постижения и успехи. Водещи при учениците от неуязвимите групи и учителите са стиловете „Не приемам“ и „Не искам“, което предполага прояви на характеристики като увереност и склонност за отхвърляне на похвали. Получените резултати могат да бъдат използвани като подход за повишаване ефективността на взаимоотношенията ученик – учител и подобряване на социалния климат в класната стая.
Ключови думи: юноши; общуване; училище; знак на признание; транзакционен анализ

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailGamification in Language Teaching at The University Level: Learner Profiles and Attitudes Default ThumbnailПроницаемостта на формите на конклузива в съвременния български език Default ThumbnailA Brilliant Example of How Philosophy Could Help Solve Some of the Greatest Contemporary Puzzles in Physics Default ThumbnailSupport for the Inclusion of Roma Children through the Project Teaching Model

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Идеята за човека в политическата философия на модернизма

Следваща статия

Творческа мотивация и процъфтяване: индивидуално-психологически аспекти

Следваща статия

Творческа мотивация и процъфтяване: индивидуално-психологически аспекти

Сп. „Философия“, книжка 2/2022, година XXXI

Еволюцията на климата*

Еволюцията на климата*

Последни публикации

  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Аз-буки“ подари издания на помагалото по български език „Приятели“ на ученици в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"