Георги Якимов
Софийски университет „Св. Климент Охридски“
https://doi.org/10.53656/his2021-2-6-hisedu
Резюме. Настоящата статия има за цел да изясни как учебниците по история и цивилизации за V клас въздействат върху формирането на началната икономическа грамотност на учениците. При изучаването на Праисторията и Древния свят те добиват представи за стопанския живот в миналото и усвояват важни икономически понятия. Статията разглежда, анализира и сравнява учебните помагала с оглед поставената цел. Изведени са добрите примери в тях, които допринасят в най-голяма степен за изграждането на началната икономическа грамотност на учениците. Тя е важна част от формирането на тяхната гражданската култура. Темата за знанията на младите хора за икономическото развитие и тяхната икономическа култура е важна с оглед бъдещото им успешно включване в стопанския живот на съвременното българско общество.
Ключови думи: гражданско образование, икономическа грамотност, стопански живот в Древността, икономически понятия, училищно историческо образование