Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Педагогика Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.

Педагогически аспекти на интерактивната комуникация с визуалното изкуство в музейна среда

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
28-06-2019
в Съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г.
A A

Ани Златева, Катя Тинева-Гюрковска

Тракийски университет – Стара Загора

 

Резюме. В доклада се проследяват на концептуално и на емпирично ниво някои от основните аспекти на педагогическата работа, насочена към интерактивни занимания с деца от различни възрастови групи с визуалните изкуства в галерийна среда. Набляга се на вариативността при комуникацията с произведенията на изкуството и необходимостта от активно взаимодействие при тяхното представяне и възприемане. Основаната цел на изследването е да се анализира степента на заинтересованост у децата към различните произведения на изкуството според тяхната стилистична и жанрова принадлежност и анализ на данните. За постигането на тази цел е избрана неформална среда за творческа дейност на децата и предварително подготвени мотивиращи експериментални задачи. Прилагат се традиционни и интерактивни методи на педагогическа обусловеност, с които се цели провокирането на по-изявен интерес към подбраните и експонирани произведения на изкуството. В текста се изследват различните педагогически аспекти за активиране на визуалните възприятия при студенти и деца чрез докосването до оригиналните платна на творците. Проследени са процесите на интерактивни взаимовлияния между различните звена, което оформя основните етапи на изследването – връзката между куратор и деца, куратор и студенти, картина и деца и т.н., като е направен обобщен педагогически анализ на постигнатите резултати. За анализа на получените данни са използвани стандартни методи за педагогически изследвания, които включват: емпирични – педагогически експеримент; праксиметрични – наблюдение, анализ на детско творчество, контент-анализ, количествен и качествен анализ на получените емпирични данни, експертна оценка. На база на проведения експеримент са направени изводи относно стиловите, жанровите и цветовите предпочитания на децата към определени произведения на изкуството и степента на въздействие на интеракцията в комуникацията с визуалното изкуство на тези предпочитания. Получените резултати от изследването могат да имат практическа приложимост в обучението по изобразително изкуство относно подбора на вида на произведения на визуалните изкуства, включвани за изучаване, анализ и илюстрация на различни учебни проблеми в обучителния процес.
Ключови думи: интерактивна комуникация; визуални изкуства; музейна среда

 

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailКогнитивният стил на учене при овладяване на геометричното учебно съдържание по математика във II клас Default ThumbnailЕдна нова книга за педагогическите умения на учителите Default ThumbnailНасоки за приобщаване на маргинални семейни общности в образователните институции Default ThumbnailВ центъра на образователната парадигма на XXI век

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
СподелянеTweet
Предишна статия

Ролята на съвременните техники на рисуване в практическото обучение на студентите от педагогическите специалности за бъдещата им реализация в процеса на преподаване на изобразителни изкуства

Следваща статия

Професионално-личностната готовност на учителите като социално-психологически ресурс за формиране на социалната адаптация при деца със синдром на Даун

Следваща статия

Професионално-личностната готовност на учителите като социално-психологически ресурс за формиране на социалната адаптация при деца със синдром на Даун

Професионално-личностна рефлексия на учителя

Педагогика, година XCI, книжка 5, 2019

Последни публикации

  • Храни и пития – от Ориента до столовата
  • Зам.-министър Лазарова се срещна с учителите от ПГ „Цар Иван Асен II“ в Хасково
  • И аз уча там! И аз боядисвам там!
  • „Златна ябълка“ за героите на децата
  • Вълшебни години
  • Всички живи организми излъчват сияние
  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Икономически университети организират единен приемен изпит по математика на 15 юни
  • Нова употреба на глагола споделям
  • Трупа ли се осигурителен стаж по време на неплатен отпуск
  • Снимка на броя: Дядо вади ряпа
  • Държавата плаща за обучението на 1988 студенти с договори с работодател
  • Тервел Замфиров, световен шампион по сноуборд за младежи, студенти и мъже: Ден, в който не науча нещо ново, е безсмислен за мен
  • Министър Красимир Вълчев: Просперират страните, заложили на висшето образование

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"