Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

EDUCATIONAL RESOURCES WITH PERCENTAGES FOR THE DEVELOPMENT OF THE VISUAL ESTIMATION

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
25-09-2025
в Uncategorized
A A

Toni Chehlarova

Institute of Mathematics and Informatics, Bulgarian Academy of Science (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/math2025-4-4-erp

Abstract. Computer models of tasks related to percentage are presented. The files are created with the dynamic software GeoGebra and are provided in the Virtual Mathematics Laboratory, developed by the Institute of Mathematics and Informatics of the Bulgarian Academy of Sciences. The goal is to create conditions for the development of the visual estimation of percentages, which also supports the understanding of the concept. The computer models contain rectangles and circles. Help and feedback are provided. Options for obtaining a new example and feedback are described. Emphasis is placed on the analogy of the tasks in the four presented topics, each of which contains four tasks. An assessment of the resources is presented, obtained from an anonymous survey with teachers from different subject areas and teaching at different educational levels. The assessment is based on the criteria of easy technical orientation, design, usefulness, entertainment, motivation to solve problems. The simultaneous development of digital and mathematical competence when working with these resources is commented on, as well as the possibility of their use in STEM centers. Ideas for expanding the resources for checking and developing the percentage calculator in several ways are described.

Keywords: computer model, visual estimation, self-assessment, mathematics education, GeoGebra, STEM

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailУроци за университетското образование – какво е полезно да заимства от училищното? Default ThumbnailЗадачи за формиране на понятия с диаграми на Вен с пет множества Default ThumbnailSocial-emotional Impact of Mathematics Teachers on Students‘ Motivation Default ThumbnailStatistical Analysis of Academic Achievement and Intrinsic Motivation in STEM Students Еducated through a Competency-based Approach
Етикети: computer modelGeoGebramathematics educationself-assessmentSTEMvisual estimation

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

УСЪВЪРШЕНСТВАНЕ НА МАТЕМАТИЧЕСКИ КОМПЕТЕНТНОСТИ НА УЧЕНИЦИ OT ТРЕТИ КЛАС ЧРЕЗ ПРОЕКТНО БАЗИРАНА УЧЕБНА ДЕЙНОСТ

Следваща статия

Зам.-министър Емилия Лазарова откри нов STEM център в Природо-математическата гимназия в Ботевград

Следваща статия
Зам.-министър Емилия Лазарова откри нов STEM център в Природо-математическата гимназия в Ботевград

Зам.-министър Емилия Лазарова откри нов STEM център в Природо-математическата гимназия в Ботевград

THE IMPACT OF USING GEOGEBRA ON UNDERSTANDING QUADRATIC FUNCTIONS AND EQUATIONS FOR TENTH-GRADE STUDENTS

BRIDGING THE GAP: A PEDAGOGICAL TOOL FOR TEACHING MATHEMATICAL MODELING WITH SPREADSHEETS

Последни публикации

  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри нов STEM център в Природо-математическата гимназия в Ботевград
  • Правителството отпусна 2 млн. лв. за възстановяване на сградата на Националната гимназия за приложни изкуства „Тревненска школа“
  • В Министерския съвет
  • Представиха концепция за нова специалност в университетите с фокус върху ранното детско развитие
  • Снимка на броя: „Актьорство за куклен театър“
  • Българският INSAIT създаде първия отворен и практичен украински модел, който разбира текст и изображения
  • Анкетата не може да бъде достъпена
  • Конкурсът „Изучаваме света с ГИС“ – още по-мащабен и с нови награди
  • Продължава програмата за подкрепа на обещаващи учени
  • Разработват и апробират 200 нови учебни програми
  • Народното събрание обявява конкурс за студенти
  • Как фирменият мениджмънт навлиза в AI ерата
  • Висшето военноморско училище откри новата учебна година с повече специалности и студенти
  • Филиалът на НАТФИЗ в Бургас откри новата учебна година
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: С европейски средства ще се финансират образователни маршрути за иновативно учене
  • Зам.-министър Николай Витанов откри новата академична година в ТУ – София
  • 120 училищни STEM центъра се изграждат в област Благоевград
  • Европейската седмица на спорта започна от София
  • Програма по българистика започва в Университета на Илинойс
  • Наши и чужди учени създават приложими в борбата с рака наночастици
  • В България пристига дългогодишен научен директор на NASA
  • Пътуващият фестивал на науката по нови маршрути

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"