Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Социалната педагогика в ХХІ век – в търсене на идентичност и метанаучни измерения

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
19-07-2024
в Uncategorized
A A

Мая Чолакова
Софийски университет „Св. Климент Охридски“

https://doi.org/10.53656/ped2024-6.01

Резюме. Статията представя основни тенденции в развитието на социалната педагогика като наука, академична дисциплина, специалност и практика в първите десетилетия на ХХІ век. Характерно в процеса на самоопределяне на социалната педагогика е и изясняването на взаимоотношенията ѝ със социалната работа във всичките ѝ проявления. Теоретичното изследване поставя акцент върху концептуализирането на социалната педагогика в Обединеното кралство, Германия и България, както и върху резултати от международно сравнително изследване. Сред тенденциите в България се откроява идеята за развиване на социалната педагогика като метанаука. В тази връзка е споделена и авторова идея за разгръщане на тази перспектива на основата на познавателните принципи на критическата философия на Имануел Кант.
Ключови думи: социална педагогика, социална работа, диференциация, метанаука

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailСоциалната педагогика в Германия – съвременни проблеми и тенденции Default ThumbnailСъдържателни измерения на възпитателния профил на социалния педагог Default ThumbnailСамооценка на компетентностите в процеса на обучение в специалност „Cоциална педагогика“: предварителни резултати Default ThumbnailКонструиране на комуникативна таксономия, базирана на техники от образователна драма и театър
Етикети: диференциацияметанаукасоциална педагогикасоциална работа

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

МОН обмисля нова национална програма за директори наставници

Следваща статия

Социалната педагогика в Германия – съвременни проблеми и тенденции

Следваща статия

Социалната педагогика в Германия – съвременни проблеми и тенденции

Съдържателни измерения на възпитателния профил на социалния педагог

Насоки за педагогическите съветници в борбата им за предотвратяването на кибертормоза в училище

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев откри нова образователна инфраструктура в област Благоевград
  • Рекорден брой участници в Есенното национално състезание по физика
  • Бъдещи филолози от Софийския университет с учебни занятия в „Пирогов“
  • Над 6000 родители и близо 102 хиляди деца са обхванати в обученията на местните комисии за борба с противообществените прояви
  • МОН връчи първите награди за принос към отворената наука „ОРБИТ 2025“
  • 29 български ученици и студенти получиха стипендии от Китай
  • Удължава се крайният срок за участие в Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“
  • INSAIT и Сметната палата представиха платформа за одит на обществени поръчки с изкуствен интелект
  • Училище за живота
  • Малки молекули спират глаукомата преди ослепяване
  • Младежи оставят телефоните и се впускат в приключение
  • Педагогически модел развива социално-емоционалните умения у децата чрез нов прочит на класически приказки
  • Отпуск при граждански и обществени задължения – какво предвижда законът
  • Близо 200 деца от Тараклийски район на Молдова посетиха България по програма на МОН
  • Научноизследователският кораб „Св. св. Кирил и Методий“ отплава за четвърти път за Антарктида
  • Мнение и мислене
  • Министър Красимир Вълчев: Обществените и природните науки помагат на децата да разбират технологиите, а изкуствата – да развиват креативност
  • Представят успешни модели на дуалното обучение
  • Връчиха наградите от XXII национален конкурс „Златна есен – плодовете на есента“
  • Математическата гимназия в Пловдив чества 55-годишнина
  • Гимназисти от Шумен с приз за най-добра конструкция от спагети
  • Министър Красимир Вълчев откри две обновени училища в Пещера

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"