Национално издателство "Аз-буки"
Министерство на образованието и науката
Wikipedia
  • Вход
  • Регистрация
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Вестник „Аз-буки”
Няма резултати
Вижте всички резултати
Начало Uncategorized

Теоретични предпоставки и експериментален модел за развиване на диалогична компетентност при деца с алалия

„Аз-буки“ от „Аз-буки“
23-05-2024
в Uncategorized
A A

Генчо Вълчев, Жана Георгиева
Тракийски университет – Стара Загора

https://doi.org/10.53656/ped2024-4.08

Резюме. В предучилищния период децата учат, на първо място, диалогичната реч, която има една особеност, проявяваща се в използването на езикови средства, приемливи в разговорната реч. Статията представя експериментално изследване с цел проучване на особеностите на диалогичната реч при деца от предучилищна възраст с общо недоразвитие на речта и осъществяване на логопедична ревалидация за формиране на диалогична компетентност чрез използване на мултисензорния подход. Компаративният анализ на резултатите отразява положителна динамика по отношение на равнището на сформираност на диалогичната компетентност при деца от предучилищна възраст с алалия. Изцяло се потвърждава ефективността от използването на мултисензорния подход, чиято същност позволява целенасочено включване на доминантните и субдоминантните равнища на сензорния фундамент.
Ключови думи: диалогична компетентност, деца с общо недоразвитие на речта, мултисензорен подход

Влезте в системата, за да прочетете пълната статия Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailSecurity Analysis on Content Management Systems Default ThumbnailSuitability of Geography Textbooks for the Development of Critical Thinking of Lower Secondary School Students, Based on Bloom’s Taxonomy Default ThumbnailDynamics of a New Class of Oscillators: Melnikov’s Approach, Possible Application to Antenna Array Theory Default ThumbnailЕдна кратка формула за лице на четириъгълник с две равни срещуположни страни и приложението ѝ
Етикети: деца с общо недоразвитие на речтадиалогична компетентностмултисензорен подход

Последвайте ни в социалните мрежи

СподелянеTweet
Предишна статия

Роботите в обучението – образователна STEAM игра

Следваща статия

Информационните и комуникационните технологии за реализиране целите на приобщаващото образование

Следваща статия

Информационните и комуникационните технологии за реализиране целите на приобщаващото образование

Сп. „Педагогика“, книжка 4/2024, година XCVI

Обучението по физическо възпитание и спорт за втори клас в Репуб­лика България и Кралство Норвегия

Последни публикации

  • Последният петък на септември – запазен за спорт
  • Как учениците в Първо СУ „Св. Седмочисленици“ в Търговище постигат високи резултати на матурата по математика
  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Аз-буки“ подари издания на помагалото по български език „Приятели“ на ученици в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Начало
  • Контакт
  • Абонамент
  • Проекти
  • Реклама

Вестник „Аз-буки”

  • Вестник “Аз-буки”
  • Абонамент
  • Архив

Научните списания

  • Стратегии на образователната и научната политика
  • Български език и литература
  • Педагогика
  • Математика и информатика
  • Обучение по природни науки и върхови технологии
  • Професионално образование
  • История
  • Чуждоезиково обучение
  • Философия

Бюлетин

  • Достъп до обществена информация
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
bg_BG
en_US bg_BG
  • Вход
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Начало
  • За вестника
  • Екип
  • Архив
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Контакт
  • Реклама
  • Абонамент
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"