"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Correlation between Coaching Efficacy, Emotional Intelligence and Leadership Style among Bulgarian Football Coaches

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
23-06-2022
in Uncategorized
A A

Tatiana Iancheva, Gancho Prodanov
National Sports Academy -Sofia, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/str2022-3-5-cor

Abstract. Coaches’ confidence in their own skills, their awareness of their emotions and the ability to control them, as well as their choice of behavior, according to a number of authors, influence their realization and the achieved sports results.
The aim of this study is to reveal the relationships among Coaching Efficacy, Emotional Intelligence and Leadership Style of Bulgarian football coaches.
The research was done not directly among 172 football coaches between 20 and 56 years,
with different level of qualifications (license), age group of the competitors, coaching experience, and experience as football players. In order to achieve the aim, we used: 1) Coaching Efficacy Scale (CES), (Feltz et al. 1999); 2) Emotional Intelligence Scale (EIS), (Schutte et al. 1998); 3) Revised Leadership Scale for Sport (RLSS),( Zhang et al. 1997).
The results reveal significant correlation interdependencies between the subscales of Coaching efficacy, Emotional Intelligence and part of the subscales of Leadership style, as well as between the subscales of Emotional intelligence and Leadership style. In this sense, our results confirm the data in the literature.
There are significant differences among the coaches along all of the researched indexes. The results from the regression analysis reveal that Emotional intelligence serves as a predictor of Coaching efficacy and Leadership style. Coaching efficacy does not directly influence the subscales of Leadership style, which is different from the published data in the literature.
Keywords: coaching efficacy; emotional intelligence; leadership style; coaching behavior; football coaches

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailNew Methods of Teaching Natural Sciences – „Design Understanding – Developing the Lesson Backwards“ Default ThumbnailHermetic Influences in the Works of Konstantin Kostenechki Default ThumbnailObservations on the Voynuk Economy in the Filibe and Tatar Pazardzhik Kazas in the 16th – the Beginning of the 17th Centuries Default ThumbnailStrokes of Compound Word Formation in the Banat Translations of the New Testament

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Public Understanding of Science in the Network World

Next article

Education for Sustainable Development – Practical-Apply Aspects

Next article

Education for Sustainable Development – Practical-Apply Aspects

Tourism Education Policies, Competencies and Development Incentives

Strategies for Policy in Science and Education, Number 3/2022, Volume 30

Последни публикации

  • Професионално образование в крак с времето: Как Габрово подготвя кадри за дрон индустрията
  • Български изследователи с принос към глобалното наблюдение на океаните
  • Министър Красимир Вълчев участва във форум на ОИСР за изкуствения интелект в образованието
  • „Аз-буки“ с премиера на „ТКЗС в българската литература“ във Варна
  • МОН организира дискусия за структурата на училищното образование и националните изпити
  • „Вълшебните обувки на Кая“ продължават своя път – от София и Пловдив до Разград и Варна
  • Синдикат „Образование“ срещу свободния достъп в училищни дворове
  • Белите мечки изхранват и други арктически видове
  • Споделянето на знания стимулира изследователската дейност
  • Формули, които дават резултати
  • Създадоха виртуален образ на мозък на мишка
  • Гвардейският отряд е школа по лидерство и добродетели
  • В „Автото“ в Бургас създават бъдещето
  • Откъде е блясъкът на амолитовите скъпоценни камъни?
  • Спорт ли е футболът?
  • Дигитално-медийната грамотност ще бъде застъпена по-широко в учебните програми
  • Асоциацията на частните училища обсъжда ролята на иновациите за качествено образование
  • Мерките дават ефект: сериозен ръст на студентите, които учат за медицински сестри, инженери, физици и химици
  • Клас прослужено време: правила при основен и при втори трудов договор
  • Кътчета от Родопите
  • За една година над 5000 души валидираха професионалните си умения
  • Столичната 49. ДГ „Радост“ откри STEM център за малки изследователи

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"