"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

IMPROVING THE TOURISM ACTIVITY THROUGH INNOVATIONS LEADING TO IMPROVING THE QUALITY OF THE TOURISM PRODUCT

Ivo Hristov от Ivo Hristov
13-10-2023
in Uncategorized
A A

Mincho Polimenov
University “Prof. Dr. As. Zlatarov| Burgas, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/str2023-5-6-imp

Abstract. The article is aimed at the modern development of the tourist activity and the possibility of innovation of a number of factors seeking to improve the quality of the tourist product. The aspiration of the modern tourist is to create social contacts, actively aiming to get to know natural attractions as well as searching for an ecological, natural and healthy way of life. The emphasis is on analysis and detailing of the factor operations in tourism and above all on their practical application side in the various organizations that are targeting the new category – Wellness tourist. The trends in the tourism industry are towards restoring the confidence of tourists and increasing travel from 2020 levels. where it falls below 70%. The World Tourism Organization (UNWTO) treats levels where up to 2.5 years or 4 years travel can be recovered. The multitude of surveys and measurements are to increase competitiveness based on research and updating of the tourist product. The aim of the dynamics is aimed at the quality of the tourist product, its energy intensity and the level of tourist service related to its efficiency. It is also a question of a rational economic advantage related to the costs and, respectively, the price, as well as an axiological advantage related to the value (that is, the quality) of the tourist product and its competitive advantage (Ribov 2018)
Keywords: tourism activity; competitive advantage; healthy; competitiveness; axiological; Wellness tourist

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailCOMETS – PART 1 Default ThumbnailWhy Did Byzantium Perish Default ThumbnailDigital Discrimination Risks in the Transformation of Higher Education Default ThumbnailSocial Entrepreneurship – education – Local Authorities: Historical Roots and Future Strategies

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Educational Policy, Specialised Staff, Innovations and Recreational Industry

Next article

A Wellness Tооl to Perform Healthy Lifestyle Practices in the Bulgarian School System

Next article

A Wellness Tооl to Perform Healthy Lifestyle Practices in the Bulgarian School System

Strategies for Policy in Science and Education, Number 5/2023, Volume 31

Paradigm Shifts in Cognition

Последни публикации

  • Кучето и първият принцип на механиката
  • Зам.-министър Михайлова представи мерките на България за разширяване на обхвата на професионалното образование на форум на страните от Г-7
  • Дървото носи топлина
  • Мозъкът ни е по-умен от изкуствения интелект
  • Ученици представят бъдещите си професии пред кандидат-гимназисти
  • Огнеборците на ПМГ – Кюстендил, са републикански шампиони
  • Иновативен STEM център за деца със специални образователни потребности отвори врати в София
  • Прием в „Медицинска техника“ в Русе наесен
  • Плащане на болнични след работа в друга държава
  • За обидните думи
  • Издателство „Аз-буки“ търси студенти за практика
  • Нова структура на училищното образование най-рано след две години
  • 13 отбора от столични училища се включиха в интердисциплинарен турнир „Деца на науката“
  • INSAIT и ETH Цюрих представят най-мащабното проучване на математически доказателства, генерирани от изкуствен интелект
  • Връчиха отличията на лауреатите от XVIII национален конкурс „Морско конче“
  • Над 120 ученици от Видин се запознават със съдебната система
  • Снимка на броя: Огнено шоу
  • Издателство „Аз-буки“ с ново дигитално присъствие
  • Излъчиха царици на буквите
  • Атестирането на учителите се отлага за учебната 2026/2027 г.
  • Държавата подкрепя 2500 деца с таланти
  • Отличия за млади благотворители

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"