"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Is it Difficult to Grow in History

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
28-02-2022
in Uncategorized
A A

Ivo Tochevski, Bistra Tarakova
Vocational School of Economics and Tourism “Prof. Dr. Assen Zlatarov” - Petrich

https://doi.org/10.53656/voc22-19istr

Abstract. The postmodern didactic paradigm relies on contextuality, on the interrelationships in the course of pedagogical interaction, on the diversity of learning styles and teaching methods, on the changing learning environment. An important part of the postmodern didactic paradigm is information and communication technologies, which not only facilitate students in searching and processing information, but also allow working together outside the classroom, building a personal learning environment and self-organization of learning. The article outlines the role of students' digital literacy in achieving learning goals, in the realization of problem-based learning, personality-oriented and interdisciplinary approach in History and Civilization classes. Didactic solutions are presented in which students enrich their knowledge of socio-political processes in Bulgaria and in the Balkans in the mid-20s of the 20th century by performing practical tasks and solving a learning problem according to individual progress and participation of each student in teamwork.
Keywords: digital literacy; problem-based learning; ICT; interdisciplinary approach; learning environment; history

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailRecognition of Problematic Educational Situations in Computer Modeling Training Default ThumbnailRound Table „Bulgarian Studies Today in Greece – Academic Centres, Research Fields, Educational Programmes“ within the National Scientific Programme „Development and Promotion of Bulgarian Studies Abroad“ Default ThumbnailVerbal Aggression as a Product of the Minimized or Missing Functions of Social Intelligence Default ThumbnailWhat, How Much and How does the Bulgarian Student Read (in Bulgaria and around the World) (Analysis of Survey Data)

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Developing a Positive Mindset to Entrepreneurship and Social Activity through the Innovative Learning System (InnoSchool)

Next article

Practical Training in Real Work Environment – a Precondition for Quality Professional Education (Based on Experience in Practical Training on Profession “Restauranteur”)

Next article

Practical Training in Real Work Environment – a Precondition for Quality Professional Education (Based on Experience in Practical Training on Profession “Restauranteur”)

Vocational Education, Number 1/2022, Volume 24

LABORATORY EXERCISES IN MODULE 4. CHALLENGES AND ANSWERS

Последни публикации

  • Зам.-министър Емилия Лазарова: В 167 училища ремонтите продължават
  • Може ли шефът да ви задължи да карате личната си кола по работа?
  • Три златни и един сребърен медал за най-доброто представяне на България на Международната олимпиада по астрономия и астрофизика
  • За множественото число на нарицателното тикток
  • „Облякоха“ площада в Кюстендил в риза от 1200 кв. м
  • Семейството е най-големият ресурс за развитие на детето
  • Списанията на „Аз-буки“ с нова платформа за подаване на ръкописи
  • Снимка на броя: Малки творци в музея
  • Нови началници на четири Регионални управления на образованието
  • Нови правила за изследователско висше училище
  • Образователни маршрути за 64 000 ученици
  • 280 образователни институции с нови директори
  • Форум на учени ще търси начини да стимулира изучаването на класическите езици
  • Зрелостниците трябва да внесат до 25 август здравноосигурителната си вноска за юли, напомнят от НАП
  • Зелените клетъчни фабрики
  • Министър Красимир Вълчев: Предложенията на МОН не са нормативен акт
  • От класната стая към ефира
  • Конкурси за преподаватели зад граница
  • От игла до конец
  • Единственият на Балканите палеопарк привлича интереса към Вършец
  • От олово в злато за миг
  • Няма вълшебна рецепта за успех

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"