"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

The Transcendental Entrance into the Post-Global

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
23-06-2023
in Uncategorized
A A

Valentin Kanawrow
South-West University “Neofit Rilski” Blagoevgrad, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/phil2023-02-01

Abstract. The post-global is a synthetic project of being with existential vectors. It concerns the essence of human existence. It is here a priori theorized, traced transcendentally, and ontologized in the necessary unity of human experience. The post-global is a cyclical relative ontologem, a transition from a global age to an age that does not have yet a clarified being-generating essence. It represents the immanent decay of a certain age. In this case: the collapse of the ontology of the spirit. That is why ideologies are extant in it above all. The post-global is a permanent dynamic between a passing type of globalism, the current decline and an absent to-be, which, however, has an inter-epochal scale. It is marked by retrograde forces and influences. The post-global does not and cannot have its own name. Therefore, it is a gap in which only alienation reigns. Kant’s transcendental project, developed in a non-conservative formal-rational perspective, offers a possibility of an ontological balancing of the post-global in an existential horizon.
Keywords: post-global; decadence; ideologies; alienation; transcendental; Kant

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailEmpirical Research on the Relationship between Students’ Lecture Attendance and Exam Results: Digital Learning in MS Teams Default ThumbnailA New Research on Russian Position to the Balkan Wars 1912 – 1913 Default ThumbnailEducational Potential of Influencer Publications in the Aspect of Social and Intercultural Competence Formation Default Thumbnail“Learning Through Research” аs а Strategic Direction оf Modernization оf Higher Education

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Pedagogy, Number 5s/2023, Volume 95

Next article

Socio-cultural Nature of the Infodemic and its Appearances under Global Turbulence

Next article

Socio-cultural Nature of the Infodemic and its Appearances under Global Turbulence

On Open Society's Autoimmune Diseases

Sporting Feminism: Challenges to Philosophy of Gender

Последни публикации

  • Google с ново дарение от 1 000 000 долара за INSAIT
  • България и Китай ще засилят сътрудничеството си в науката, технологиите и иновациите
  • Търсят се добри практики в областта на STEM преподаването
  • Министерство на иновациите подкрепя с 10 млн.лв. проект на БАН за лазерно индуциран управляем ядрен синтез
  • Посрещнаха новопостъпилите млади учители в столичната образователната система
  • РУО – Варна, с фокус върху позитивното образование
  • Младежи от Бургас обединиха усилия срещу насилието
  • Професионалната техническа гимназия в Габрово ще обучава бъдещи пилоти на дронове
  • Опознай България чрез игра
  • Наши изследователи търсят как да заменят в батериите скъпия литий с евтиния натрий
  • Българските ученици с четири медала от Младежката международна олимпиада по астрономия и астрофизика
  • Красива заплаха се разпространява в САЩ
  • Сдружение „Младежки гвардейски отряди“ заведе по Програма „Еразъм+“ ученици и студенти на аудиенция при папа Лъв XIV
  • В СУ „Св.св. Кирил и Методий“ в с. Крупник всяко дете получава шанс да открие силните си страни, да мечтае и да се развива
  • Отличия за успешно образователно приобщаване на деца и ученици
  • Обучение за работа с данни ще помогне за по-точни анализи на резултатите от външните оценявания
  • Да използваме ли думата рутина в новите ѝ значения?
  • Проект на МОН с отличие за подобряване на хранителните навици на децата в детските градини
  • „Пресичам безопасно с TEDI“ гостува в ОУ „Антон Страшимиров“ – Бургас
  • Министър Вълчев откри обновени общежития за над 1200 бъдещи инженери и спортисти в София
  • Защо е важно да разграничаваме трудовия стаж от професионалния опит
  • Снимка на броя: Малките пекари

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"