"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Uncategorized

The Relationship ‘Emotional Identification – Individual Social Behavior’ in Hearing Impaired Children Integrated Into a General Education Environment

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
21-07-2022
in Uncategorized
A A

Dr. Diyana Georgieva, Assoc. Prof.
Trakia University – Stara Zagora (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/ped2022-6.07

Abstract. The article focuses on the relationship between emotional identification and individual social behavior in children with hearing impairment who are integrated into a general educational environment. This suggests a study of the specific characteristics of emotional identification and strategies of individual social behavior in children with hearing impairment and their hearing peers. The study involved 32 children of preschool age (N=32, 5 – 7 years of age), educated in general kindergartens. The experimental group included 14 children (heterogeneous group according to auditory status), and the control group – 18 hearing children. The following methods were used: Emotional Faces and Individual Social Behavior. The results showed that the hearing children did better in terms of basic assessment of other people’s emotions than the children with hearing impairment. It was found that negative emotions were better identified by children with hearing experience compared to their deaf peers. Moreover, the hearing impaired children, compared to the control group, are more likely to seek a peers’ attention, follow them in their activities, join their play and express positive emotions towards them. The relationship between the characteristics of emotional identification and the categories of individual social behavior was confirmed. Differences were found in the structure of the relationship between the characteristics of emotional identification and the categories of social behavior in hearing impaired and hearing children.
Keywords: emotional identification; individual social behavior; children with hearing impairment; integration

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailAddressing the Problem of Surplus School Places in a Municipality; Based on a Taxonomy of Educational Default ThumbnailRight to Education for Children with Special Educational Needs Default ThumbnailTHE EVIDENCIALITY OF BULGARIAN VERB IN LEARNING BULGARIAN AS A FOREIGN LANGUAGE Default ThumbnailEDUCATIONAL (TRANS)FORMATIONS AFTER COVID-19 – CHANGES AND OPPORTUNITIES

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Resilience and Challenges in the Present Day

Next article

Pedagogical Content Knowledge in Science Education: Difficulties in Organic Chemistry

Next article

Pedagogical Content Knowledge in Science Education: Difficulties in Organic Chemistry

Teacher-Parent Relationships, Forms Of Communication And Factors That Affect Them

Modern Practice of Using Interactive Forms and Methods of Preventive Education of the Student Youth

Последни публикации

  • Детска градина „Деница“ с плакет на МОН за 50-годишнина
  • Министър Красимир Вълчев: Ще инициирам промяна, която да ограничи възможността кметовете да обявяват неучебни дни
  • „Мисия чист въздух“ – фестивал на химията в Бургас
  • Студенти ще могат да оценяват качеството на обучението в реално време с електронна платформа
  • Академия за млади таланти в село Дреновец
  • Образователен форум събира иновативни училища и експерти в село Бистрица
  • Четири медала от Международната Менделеевска олимпиада по химия
  • Министър Вълчев постави началото на строежа на четири физкултурни салона в Казанлък
  • Съветът на ректорите: Кадри на МВР да правят дискусии за зависимостите в университетите
  • Ученици от Търговище влязоха в ролята на зам.-министри на образованието
  • Вицепрезидентът Йотова стана „Доктор хонорис кауза“ на Великотърновския университет
  • Зам.-министър Лазарова: Новият образ на учителя тръгва от университета
  • Студентка от Военноморското училище ще представя България на международен конкурс в ЦЕРН
  • Министър Красимир Вълчев разговаря с над 750 гимназисти за вредите от наркотиците
  • Признание за най-добрите
  • Уроците на Клио
  • Морски приключения от Кранево до Атия
  • Министър Красимир Вълчев: България отбелязва своя цивилизационен принос чрез писмеността и духовността
  • Ученици изследват историите на българите в Северна Америка от началото на XX век
  • МОН отличи четирима директори с наградата „Св. Иван Рилски“
  • Селфи с холограми в ПГТМ „Христо Ботев“– Ботевград
  • Тайната на дълголетието

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"