"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

The Problem of Multicultural Component of Language Education

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
01-10-2021
in Uncategorized
A A

Anzhelina Koriakina
M. K. Ammosov North-Eastern Federal University (Russia)

https://doi.org/10.53656/ped2021-5.08

Abstract. The article is devoted to the problem of language education in the multicultural aspect. The urgency of the problem is due to modernization of education with its course on the use of the educational process for harmonization of interethnic relations, on multicultural education. The content of the problem is revealed through consideration of the question of multicultural component of language education. The aim of the article is to reveal the content, functions and structure of the multicultural component. It is revealed that the content of the multicultural component of language education includes a set of interrelated external (regional-cultural, ethnic-cultural, socio-cultural, intercultural) and internal (world-reflective) elements. The main functions of the multicultural component are cognitive, evaluative, personal-oriented, and integrative functions. In accordance with the functions, the structural levels of the multicultural component – enculturation, communicative-linguistic and information – are distinguished.
Keywords: multicultural component; language education; intercultural cooperation

Log in to read the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailClusters For Transfer Of Knowledge And Technology Or The Contribution Of Higner Education To Economic Development Default Thumbnail20 Years Scientific Forums Of Association Of Professors From Slavonic Countries (Apsc) Default ThumbnailPIECES OF GENUINE RESPECT OF HILARION OF MAKARIOPOLIS Default Thumbnail75 Years of the World Organization OMEP: Preschool Education in Bulgaria in the Perspective of International Pedagogical Experience

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Fidana Daskalova On Pedagogy

Next article

The Role Of School For The Formation Of Civil Society Through The Prism Of The Youngest Bulgarian Adults' Perceptions And Attitudes To The Studying Of The Democratic Transition Period

Next article
Роля на училището за формиране на гражданско общество през призмата на отношението и нагласите на най-младите пълнолетни българи към изучаване на прехода към демокрация

The Role Of School For The Formation Of Civil Society Through The Prism Of The Youngest Bulgarian Adults' Perceptions And Attitudes To The Studying Of The Democratic Transition Period

The Naval Education – A Different Perspective

The Hybrid School Of The Future (National Scientific-Practical Conferencededicated To The 30Th Anniversary Of “Thomas Jefferson” Secondary High English School)

Последни публикации

  • Иновативен STEM център за деца със специални образователни потребности отвори врати в София
  • Прием в „Медицинска техника“ в Русе наесен
  • Плащане на болнични след работа в друга държава
  • За обидните думи
  • Издателство „Аз-буки“ търси студенти за практика
  • Нова структура на училищното образование най-рано след две години
  • 13 отбора от столични училища се включиха в интердисциплинарен турнир „Деца на науката“
  • INSAIT и ETH Цюрих представят най-мащабното проучване на математически доказателства, генерирани от изкуствен интелект
  • Връчиха отличията на лауреатите от XVIII национален конкурс „Морско конче“
  • Над 120 ученици от Видин се запознават със съдебната система
  • Снимка на броя: Огнено шоу
  • Издателство „Аз-буки“ с ново дигитално присъствие
  • Излъчиха царици на буквите
  • Атестирането на учителите се отлага за учебната 2026/2027 г.
  • Държавата подкрепя 2500 деца с таланти
  • Отличия за млади благотворители
  • Международният младежки медиен фестивал „Арлекин 2025“ събра над 150 ученици
  • Емоции от първата ученическа екскурзия
  • Открий своята професия, избери своето бъдеще
  • Фестивалът „Ало, Космос! Говори България!“ се завръща с пето издание
  • Над 2000 занимания за деца в лятната ваканционна програма на МОН
  • Психоаналитикът проф. Моника Богданова: Ученето е усилие, а в последните години се сведе до забавление

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"