"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

The development of methodical approaches to the implementation of the propedeutic course of informatics in primary school by means of kodu game lab

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
26-08-2021
in Uncategorized
A A

1) Dr. Dmitry Igorevich Pavlov
2), 4) Adel Victorovna Kaplan
3) Kirill Viktorovich Butarev
1), 2) State Educational Institution “School №2009” – Moscow (Russia)
3) State Educational Institution “School №444” – Moscow (Russia)
4) Federal State Educational Institution of Higher Education Moscow State
Pedagogical University Faculty of Primary Education – Moscow (Russia)

https://doi.org/10.53656/math2021-4-6-the

Abstract. The article describes the problem of teaching programming at an early school age. The main objective of the article is to demonstrate the results of research on the problems of early learning. The authors analyzed teaching programming in Russian schools, its past, present and prospects. The local (subject) tasks and the global impact of early learning in programming on learning in primary school have been determined.
The authors, as the results of their research, highlight several problems that arise in early learning to program. And they establish the reasons, as well as possible ways to overcome these problems.
Keywords: computer science; elementary school; programming; propedeutics of programming

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailEDUCATION IN DIGITAL ENVIRONMENT – RESULTS, EVALUATIONS, CONCLUSIONS Default ThumbnailTraditional vs Digital PR – Advantages and Disadvantages Default ThumbnailMulticulturalism and Multilingualism Default ThumbnailМодел за обучение по четене при ограничено владеене на български език

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Financial projects and loans with different, decursive annuities, interest rates and capitalization periods with the use of excel

Next article

TEACHING THE NOTION CONIC SECTION WITH COMPUTER

Next article

TEACHING THE NOTION CONIC SECTION WITH COMPUTER

Learning analytics tool for bulgarian school education

OF THE NATURE OF MATH AND MATH IN NATURE – A SEQUEL ABOUT SYMMETRY FOR CHILDREN AND ADULTS

Последни публикации

  • Отличия за млади благотворители
  • Международният младежки медиен фестивал „Арлекин 2025“ събра над 150 ученици
  • Емоции от първата ученическа екскурзия
  • Открий своята професия, избери своето бъдеще
  • Фестивалът „Ало, Космос! Говори България!“ се завръща с пето издание
  • Над 2000 занимания за деца в лятната ваканционна програма на МОН
  • Държавата подкрепя 2500 деца с дарби през 2025 г.
  • Психоаналитикът проф. Моника Богданова: Ученето е усилие, а в последните години се сведе до забавление
  • Медиатор по призвание
  • Интегрален тест в VII клас след промяна в учебните програми
  • Софийският университет е сред първите 50% от най-добрите в света в QS University Rankings 2026
  • Какво трябва да знаем за отпуска при две и повече деца
  • Национално състезание по пътна безопасност във Враца
  • Тържество на таланта
  • Бебешката зала в Габрово – възродената сцена за детски усмивки
  • Първо българско училище в Остин отпразнува края на учебната година
  • ДГ „Еделвайс“ докосва сърцата
  • Децата учат най-добре чрез преживявания
  • Чудесата нямат край
  • Удължават общественото обсъждане на промените в Закона за предучилищното и училищното образование
  • Доц. д-р арх. Гичка Кутова-Каменова, ректор на УАСГ: Нужно е още по-тясно сътрудничество между бизнеса и висшето образование
  • Споделянето е пътят към успеха

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"