"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

The Challenges Of Teaching English To The Marine Electrical Engineering Students

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
20-09-2021
in Uncategorized
A A

Milena Dževerdanović-Pejović, Tatijana Dlabač
University of Montenegro (Montenegro)

https://doi.org/10.53656/ped21-6s.08cha

Abstract. Teaching requirements for Maritime English teachers have been adapting to changes in social and work setting. The changing nature of the learning environment and the growing demand for the ETO (Electro-Technical Officer) at the seafaring market called for the need to adapt the English language learning plans to the language requirements of the amended STCW (International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers) code. Likewise, the students’ needs related to language competencies are also changing. The goal of this paper is to present the possibilities of teaching the English language to ETO students according to the requirements laid down by the IMO (International Maritime Organization), IMO Model Course 3.17, IMO Model Course 7.08 and the specificities of the ETO ranking. The choice of the language exercises presented in this paper rests on the blended teaching practices carried out at the Faculty of Maritime Studies Kotor with the Marine Electrical Engineering students. The article starts with theoretical insight about teaching the English language in the recent literature. In addition, the need for integration and cooperation between language and specific-subject teachers, the so-called “twinning” is also highlighted in the paper. Conclusions reached in this paper might motivate technical-related or specialized English practitioners to collaborate with their colleagues teaching professional subjects.
Keywords: Electro-technical officer; blended learning; twinning; marine electrical engineering

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailМixed English-Bulgarian Inscriptions in Local Public Space Default ThumbnailIs There a Place for Music in Foreign Language Teaching? Default ThumbnailThe National Idea of Paisii Hilendarski Default ThumbnailCreating Global Impact: The Transformative Potential of Higher Education in Nation Branding

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Impact Of Engine Room Simulator As A Tool For Training And Assessing Bsmare Students’ Performance In Engine Watchkeeping

Next article

On Education And Training In Maritime Communications And The Gmdss During The Covid-19

Next article

On Education And Training In Maritime Communications And The Gmdss During The Covid-19

Study Of Malaria Cases Among Seafarers In Croatia And The Causes Of Ineffective Chemoprophylaxis Among Them

Air Pollutant Emission Measurement

Последни публикации

  • МОН публикува верните отговори от Националното външно оценяване по български език и литература за IV клас
  • Над 46 000 студенти ще получат подкрепа за професионалната си реализация
  • Софийският университет излъчи „Студент на годината“
  • Служебен ректор в Тракийския
  • Над 400 училищни STEM центъра вече са открити
  • Над 59 000 четвъртокласници на национално външно оценяване по български език и литература и по математика
  • На околосветско пътешествие в Перник
  • Излезе първо класиране за прием в I клас в София
  • Кариерен форум за студенти в София
  • Професии с традиции
  • Кой познава най-добре правилата на пътя
  • Критичен поглед към съвремието
  • Храни и пития – от Ориента до столовата
  • Зам.-министър Лазарова се срещна с учителите от ПГ „Цар Иван Асен II“ в Хасково
  • И аз уча там! И аз боядисвам там!
  • „Златна ябълка“ за героите на децата
  • Вълшебни години
  • Всички живи организми излъчват сияние
  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"