"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Teachers’ Attitudes Bout Teaching And Learning Mathematics

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
12-05-2022
in Uncategorized
A A

Aleksandra Mihajlović,
Emina Kopas-Vukašinović,
Vladimir Stanojević
University of Kragujevac (Serbia)

https://doi.org/10.53656/ped2022-4.04

Abstract. The aim of the research is to determine the attitudes of teachers about different concepts of learning and teaching mathematics in the lower grades of primary school. In accordance with the goal, three research tasks were set in which we wanted to determine the attitudes of teachers towards the traditional and constructive concept of teaching and learning mathematics and possible differences in these attitudes in regard to the degree of education and work experience. The research sample consisted of 161 primary school teachers in Serbia. A scale of attitudes was used as an instrument, which contained 16 items (9 items referred to traditionalist beliefs, and 7 to constructivist beliefs). The results of the research indicate that teachers understand and act in accordance with the requirements of the constructivist concept of modern teaching, but at the same time they determine certain elements of traditional teaching as acceptable and desirable. When it comes to these attitudes, we found that there is no statistically significant difference in regard to the education and work experience of teachers globally, but there is significant difference when it comes to individual items. In some further research, the application of a qualitative methodology should examine how teachers understand and determine the items about which they have expressed their views.
Keywords: primary teachers; mathematics teaching; beliefs and attitudes; traditional and constructivist concept of teaching

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailApplication of the Binary Lesson as a Form of Teaching in the Lessons of History Default ThumbnailEvaluation and Accreditation in the Bulgarian Higher Education: Problems and Solutions during Digital Transformation Default ThumbnailThe Perception and Meaning of a Literary Text in the Initial Stage of the Basic Level of Education in the Context of the Use of Cross-Curricular Connections (The Teacher‘s Point of View) Default ThumbnailAttosecond Learning – A Metaphor Of Today's Education

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Students' Attitudes towards the Origin of the Virus Causing COVID-19 and Vaccination Against it

Next article

Educational Support for Children in Residential Care in e-Learning Conditions

Next article

Educational Support for Children in Residential Care in e-Learning Conditions

Humanistic Aspects of Foreign Language Pedagogical Interaction at the Higher Medical School during a Pandemic

Students` Activities in the Digital Environment

Последни публикации

  • Студентка и учител вдъхват нов живот на детско отделение в Кюстендил
  • 120 години дух, воля и просвещение
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование
  • ТКЗС – драмата, сполетяла българското село
  • За термина ейджизъм
  • Юлиана Ефремова, началник на РУО – Перник: Отговорни сме да научим децата да мислят критично
  • Снимка на броя: На гости в тренировъчния център на ВМА
  • Ласло Краснахоркаи спечели Нобеловата награда за литература
  • Сдружението на директорите в търсене на новата мисия на образованието
  • Арт инсталация за дислексията гостува в МОН
  • Български учени разработиха повърхностни покрития и сплави за авиацията и космическите технологии
  • Педагозите от 35. СЕУ печелят първото градско състезание „Учители в действие“
  • Изследване на ОИСР: Българският учител е мотивиран, престижът на професията расте
  • Предлагат 277 защитени и 946 средищни детски градини и училища
  • Приеха на първо четене промени в Просветния закон

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"