"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Students` Activities in the Digital Environment

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
12-05-2022
in Uncategorized
A A

Tatiana Shopova
South-West University “Neofit Rilski” – Blagoevgrad

https://doi.org/10.53656/ped2022-4.07

Abstract. This paper aims to highlight the key role of the information and communication technologies (ICT) in the activities of Bulgarian students, and to establish the mastery of their digital literacy skills. In its empirical part, the study turns to some areas of digital competence of students such as application of knowledge, skills and attitudes. The survey was conducted among 100 students during 2014 – 2015 by the method of direct individual survey through pre-designed questionnaire comprising of 40 questions. The data of the survey were analyzed using statistical methods – frequency, mean value and confidence level – 95%. The importance of the current research is not only in a theoretical, but also in a practical-application plane, aiming to highlight the crucial role of the digital literacy for students to adapt to the dynamic labour market and the need of outlining a d igital library as a significant mediator in the university educational environment.
Keywords: ICT; digitally literate student; university students` activities; digital library

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailStudents' Attitudes towards the Origin of the Virus Causing COVID-19 and Vaccination Against it Default ThumbnailChallenges of Digital Transformation in Education: a Comparative Analysis of Students’ Opinion stem learning modelThe Role of the Universities as Accelerators for the Integration of the Stem Learning Methods in the Primary and Secondary Schools Default ThumbnailThe Penetrability of Conclusive Forms in Modern Bulgarian Language

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Humanistic Aspects of Foreign Language Pedagogical Interaction at the Higher Medical School during a Pandemic

Next article

Education 4.0 – the Change of Higher Education Institutions and the Labour Market

Next article

Education 4.0 – the Change of Higher Education Institutions and the Labour Market

Diagnosis and Optimization of the Physical Capacity of Students of Primary School Age

Tests In Specialized Latin for Medical Purposes

Последни публикации

  • Министър Красимир Вълчев: Трябва да осигурим време на учителите и учениците
  • Родители и деца спортуват и рисуват заедно в новата детска градина в село Въглен
  • И Минно-геоложкият университет иска филиал в Бургас
  • Как се създават училищни документи с асистент с изкуствен интелект
  • Д-р Ваня Кастрева: Истинският лидер е този, който може да се адаптира
  • Ученицитe от ПМГ „Проф. Емануил Иванов“ спечелиха XX издание на Турнира на младежките противопожарни отряди за купа „Юлиян Манзаров”
  • Над 230 директори обсъждат мисията на днешното образование
  • Учат пътя на храната в кюстендилско школо
  • Проф. Румяна Стоилова, Институт по философия и социология при БАН: Едно общество напредва толкова бързо, колкото напредват последните
  • Кая и вълшебните обувки отведоха десетки деца от Пловдив на магично приключение
  • Сдружение на държавните висши училища у нас се учреди в Софийския университет
  • Птиците в природата и в сърцата на хората
  • Ученици създават брошури за възрастните срещу измами с еврото
  • Зам.-министър Лазарова участва в международна научна конференция във Великотърновския университет
  • Зам.-министър Михалевска участва в патронния празник на Минно-геоложкия университет
  • Над 12 000 родители са ангажирани по проект „Успех за теб“
  • 235 000 ученици с подкрепа за началото на учебната година
  • Благодаря ти, че усмихна деня ми!
  • Веселин Стефанов, директор на столичното 51. СУ „Елисавета Багряна“: Искаме да развием дуална форма на обучение в професионалните ни паралелки
  • Правилата за командировки – дневни, пътни и квартирни
  • Министър Вълчев откри Център за високи постижения в Сандански
  • Нов център в Сандански дава възможности за спорт, изкуство и подкрепа за 450 младежи

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"