"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Stress as a Major Factor in Simultaneous Translation. Analysis and Research through Alive Biofeedback

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
26-04-2023
in Uncategorized
A A

Ivanka Sakareva
South-West University “Neofit Rilski”

https://doi.org/10.53656/for23.203stre

Abstract. This study investigates the impact of stress on twenty interpreters during simultaneous interpreting with objectively measurable parameters recorded using Alive Clinical Version physiological monitoring software, using a Somatic Vision 8-channel GP8 Amp biofeedback system. The purpose of the article is to describe the model developed to functionally investigate stress in interpreters by recording skin conductance levels during simultaneous translation from English into Bulgarian and how stress levels correlate with interpreters English proficiency levels and how stress affects language production during translation. The purpose of testing and implementing this model is to develop individualized protocols to reduce interpreters’ stress. The target group includes 20 undergraduate and postgraduate students studying at the Faculty of Philology of the South-West University of whom 11 are women and 9 are men with at the age of 21 to 37. The study design included measurement of skin-galvanic conductance variability (which is an objective measure of stress level), during rest 1 (start, about 2 min), simultaneous translation (up to 5 min), rest 2 (finish, about 2 min).
Keywords: simultaneous interpreting; stress levels; SCL (skin conductance level); biofeedback

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailPreparation of Primary School Teachers for Communicative and Rhetorical Activity in School in the Context of their Practical Training Default ThumbnailTraining Seminar for Heads of Bulgarian Schools Abroad (Southwestern University “Neofit Rilski”, June 8 – 11) Default ThumbnailImplementation of Ballast Water Management Convention Requirements in Maritime Education Default ThumbnailAnalysis of Program Models of Cognitive Processes Automation

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Words for Laughing

Next article

Interaction Analysis of Sensitive Sequences in Foreign Language Textbook Dialogues (French and English): Specifics of Communication in Favour of Foreign Language Learners

Next article

Interaction Analysis of Sensitive Sequences in Foreign Language Textbook Dialogues (French and English): Specifics of Communication in Favour of Foreign Language Learners

Basic Requirements for Characteristics of the Korean Language e-Textbook

The Intelligible Wanderings of the Soul

Последни публикации

  • Зам.-министър Лазарова участва в международна научна конференция във Великотърновския университет
  • Зам.-министър Михалевска участва в патронния празник на Минно-геоложкия университет
  • Над 12 000 родители са ангажирани по проект „Успех за теб“
  • 235 000 ученици с подкрепа за началото на учебната година
  • Благодаря ти, че усмихна деня ми!
  • Веселин Стефанов, директор на столичното 51. СУ „Елисавета Багряна“: Искаме да развием дуална форма на обучение в професионалните ни паралелки
  • Правилата за командировки – дневни, пътни и квартирни
  • Министър Вълчев откри Център за високи постижения в Сандански
  • Нов център в Сандански дава възможности за спорт, изкуство и подкрепа за 450 младежи
  • Италианският футболен тим Каляри ще си партнира с две столични училища
  • 61 млн. лв. за зелени и цифрови партньорства между бизнеса и науката
  • Над половин милиард лева инвестиции в над 2200 STEM центъра в страната
  • В асеновградско училище възпитават ценности с „Азбука на добродетелите“
  • Ново помагало по български език като чужд
  • INSAIT и България с огромен успех на топ световен форум за изкуствен интелект в САЩ
  • Снимка на броя: STEM център „Елисавета Вазова“
  • Изтъкнатият италиански българист проф. Бруни с диплома за чуждестранен член на БАН
  • Градът като учебна площадка
  • STEM центровете подобряват образователните резултати
  • Училището в Хаджидимово с нов STEM център
  • 68 деца върнати в класните стаи в Кюстендилска област
  • МОН инициира дебат за забрана на социалните мрежи за деца

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"