"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Social and Communicative Competences in Children in Preschool Age

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
23-06-2023
in Uncategorized
A A

Kirilka Tagareva
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”

https://doi.org/10.53656/ped2023-4s.04

Abstract. The article presents a theoretical analysis of the social and communicative competences in children in preschool age. The aim of the research is to determine the features of the social and communicative competences during preschool age. A theoretical analysis of various scientific views on the subject has been made. Communicative competences are examined through M. Lisina’s concept in communication with adults and peers. As a result of the study, the following three main groups of social-communicative competences of children in preschool age, have been identified: 1) skills related to the social development of the child’s personality; 2) skills related to the communication with adults on a situational interpersonal, situational-practical, extrasituational-cognitive and extrasituational interpersonal level and communication with peers on an emotional-practical and practical level; 3) skills related to general knowledge and ethics. In practice, these features can be rendered into account in the organisation of the educational work in kindergarten for the development of the children’s social and communicative competences. These can also be useful for parents in raising and educating children.
Keywords: social competences; communicative competences; skills; preschool age; social development; communication

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailFormation of the Historical Memory of the Bulgarian Minority of Ukraine (1991 – 2020): Actors, Narratives and Commemoration Default ThumbnailIs it Difficult to Grow in History Default ThumbnailGame Approaches in Training: A University Context Default ThumbnailMagica and Alchemy in Boyan Danovski's Dramatic Visions “Heart of the Jester” and “Heart of Scarlet Porcelain” in the Context of Modernist Experiments in Drama in the 1920s

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Social Innovation as a Potential and Possible Approach for Social and Educational Inclusion

Next article

Play as an Alternative Therapeutic Intervention for Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder

Next article

Play as an Alternative Therapeutic Intervention for Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder

Fundamental Importance of Movement as a Health and Competence Resource

Regarding the Key Competences in the Educational Process of Physical Education and Sports

Последни публикации

  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Приятели“ за братята в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература
  • 21 университета и едно лечебно заведение с договори за антиплагиатски софтуер
  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи
  • Министър Красимир Вълчев: Колкото по-рано включим децата в образователната система, толкова по-успешно ще бъде приобщаването им
  • Изданието „Написаното остава! Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера в БТА
  • Столичното 51. СУ откри новата учебна година с тържествен водосвет
  • Началникът на кабинета Таня Михайлова откри нов STEM център в НУ „Иван Вазов“ във Враца

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"