"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Problems of Cascade Type and Their Use for Assessment of Students’ Academic Achievements in Mathematics

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-05-2022
in Uncategorized
A A

Shkolnyi Oleksandr 1), Shvets Vasyl 1), Akiri Ion 2)
1) National Pedagogocal Dragomanov University – Kyiv (Ukraine)
2) Institute of Pedagogical Sciences – Chisinau (Moldova)

https://doi.org/10.53656/math2022-2-3-pro

Abstract. Mathematical problems that contain a common condition and an ordered list of tasks are traditionally called cascade problems. Problems of this type are extremely popular during teaching of mathematics. At the same time, they can be used both in the formation of knowledge, skills and abilities (competencies) of students, and to assess their academic achievements. In the paper we give a thorough theoretical analysis of possible types of cascade problems, describe methodology and provide examples of their applications on different stages of studying mathematics at school, in particular, during the final attestation of graduates. According to our statistical survey of mathematics teachers in Ukraine and Republic of Moldova, we clarify their attitude to problems of cascade type, as well as the advantages and disadvantages of using such problems. It is shown that the use of cascading problems in the school course of mathematics contributes to the adequate formation of important competencies of students in their learning process.
Keywords: cascade problems; teaching mathematics; assessment of students’ academic achievements; competence approach in teaching mathematics; development of students’ thinking

member_protected for=’16-8-24′ format_protected_msg=’1′ custom_msg=’Log in to read the full text‘]Open the full text[/emember_protected]

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailPencho Radov or A Few More Traits of the Traveling Bookseller through the Bulgarian Revival Default ThumbnailDidactic Exercises for Teaching and Learning Spanish for Specific Purposes in the Field of Ichthyology Default ThumbnailThe Student Council and Children's Rights in the 107. Primary School “Khan Krum” – Sofia Default ThumbnailTime Perspective in Counseling Parents of Children with Developmental Disorders

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Problems from the Mathematical Linguistics Competitions in the Context of the Bulgarian National External Assessment by the End of the 10TH Grade

Next article

A Metagraph Model оf Cyber Protection оf аn Information System

Next article

A Metagraph Model оf Cyber Protection оf аn Information System

Mathematics and Informatics, Number 2/2022, Volume 65

Determining the Dependence of the Speed of Sound in Air on the Temperature Based on Properties of Standing Waves

Последни публикации

  • От олово в злато за миг
  • Няма вълшебна рецепта за успех
  • Госпожо, вие ме научихте да бъда българче
  • Лятната кампания „Зелени библиотеки“ за първи път в парк „Герена“
  • Вълшебства в ДГ „Вълшебство“ в Бургас
  • Учени създадоха бактериален препарат с пестицидно действие
  • Конкурс за български лектор в „Тринити колидж“
  • Какво следва при незаконно уволнение и как се търси обезщетение
  • Без опашки за здравни карти преди началото на учебната година
  • Мултитаскинг или многозадачност
  • Когато логика и интуиция вървят ръка за ръка
  • Предложение: Работа от вкъщи през лятото за родители на деца до 12 години
  • Обновяват кабинети и изграждат центрове за хуманитарни науки в 398 школа
  • Школи за олимпийски таланти
  • Петима кандидати за началник на РУО – София-град, са допуснати до тест
  • Ученичка от Математическата в Пловдив в топ 5 на най-престижната международна изследователска програма
  • Всяко дете е личност, която заслужава уважение и подкрепа
  • Един учебен час… по дантела
  • Учени отгледаха модел на човешки мозък
  • Социални техники и изкуства на личността
  • Децата на Родопите – пазители на традициите
  • Българските ученици с 3 медала от Международната олимпиада по изкуствен интелект

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"