"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

APPROACHES TO PSYCHOSOCIAL SUPPORT FOR UNIVERSITY TEACHERS IN A CRISIS CONTEXT

Ivo Hristov от Ivo Hristov
13-10-2023
in Uncategorized
A A

Tsvetelina Tarpomanova,
Veselina Slavova
Medical University - Varna

https://doi.org/10.53656/str2023-5-1-app

Abstract. Education has been one of the fields most affected by Covid-19 and the problems related to it are widely discussed in scientific papers. The majority of researchers, interested in the higher education, study students’ mental health, while a smaller number that of university teachers.
The aim of this article is to suggest a set of approaches to psychosocial support (PSS) for university teachers in a crisis context.
The combination of quantitative and qualitative methods will help identify main issues that affect the life and work of university educators. Based on the significant topics and experiences revealed by the focus groups, a stress-reducing, psychosocial training will be applied.
This study will contribute by combining phenomenological analysis with training groups. Thus, it will help create a PSS model applicable in future crisis contexts and integrated in an effective prevention strategy to protect university teachers’ health.
Keywords: psychosocial support (PSS); phenomenological qualitative analysis; university teachers; psychosocial training; Covid-19

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailPan in the Bulgarian literature of Fin de siècle Default ThumbnailApplication of Mathematical Models in Graphic Design Default ThumbnailSTATE POLICY FOR QUALITY EDUCATION BY ESTABLISHING THE GROUNDS FOR DISMISSAL OF A PEDAGOGICAL SPECIALIST IN CASES OF A CRIMINAL CONVICTION Default ThumbnailAspectual Features of Some Circumstantial Clauses in Italian Translation (Based on a Corpus of Works by Georgi Gоspоdinov)

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Pedagogy, Number 8/2023, Volume 95

Next article

THE ROLE OF EDUCATION AND THE HUMAN FACTOR IN INOVATION ACTIVITY

Next article

THE ROLE OF EDUCATION AND THE HUMAN FACTOR IN INOVATION ACTIVITY

EFFECTS OF THE GERMAN DUAL SYSTEM AND THE BULGARIAN TRADITIONAL SYSTEM OF VOCATIONAL EDUCATION ON THE ADOLESCENTS’ PERSONALITY: A COMPARATIVE ANALYSIS

CHALLENGES TO STUDENTS’ EDUCATION ON PERSONAL FINANCES

Последни публикации

  • Тракийският университет открива факултет „Дигитални и зелени технологии“
  • ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“ бе домакин на Erasmus+ Staff Week
  • Неделните училища в чужбина се събират във Велико Търново
  • България подкрепя удвояването на европейския бюджет за научни изследвания и иновации
  • Шампион на корта и в уроците
  • Държавният глава отличи световните шампионки във волейбола
  • 42 студенти на стаж в АЕЦ „Козлодуй“ по програма „Ядрени хоризонти“
  • Най-добрите астрономи с интензивен лагер
  • Снимка на броя: Звездният отбор
  • Могат ли да ме уволнят, ако имам ТЕЛК?
  • „Аз-буки“ подписа меморандум за сътрудничество с УНСС
  • Представи си шест кокошки!
  • От 245 деца в Кюстендилско едва 10 – 15 се връщат в клас
  • Кабинетът предлага Висшето училище по сигурност и икономика в Пловдив да се нарича Академия по национална и информационна сигурност
  • 137 работодатели ще сключват договори за обучение на студенти
  • Прецизираха Правилника за прилагане на Закона за развитието на академичния състав
  • В Министерския съвет отпуснаха над 18,5 млн. лв. за обезщетения в образованието
  • Четири медала за България от Централноевропейската олимпиада по информатика
  • 526 иновативни школа от есента
  • Отличия за програмисти
  • „Утринна история“ за 300 деца в яслите
  • Софийската математическа гимназия с най-висок бал в столицата за поредна година

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"