"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Pitch Variation for Chinese Syllables of Different Information Load (Based on Commercial and Social Radio Ads)

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
30-10-2022
in Uncategorized
A A

Svetlana V. Androsova1)

Veronika G. Karavaeva2)

Zianwen Zhang3)

1)Amur State University – Blagoveshchensk (Russia)
2)Moscow City University – Moscow (Russia)
3)Heihe University – Heihe (China)

https://doi.org/10.53656/for22.512pitc

Abstract. F0 is an important cue present in all vocalic segments, a parameter to differentiate between voiced and voiceless consonants, a relative phonological feature of syllable in tonal languages and a crucial feature of intonation. This paper aims to investigate pitch variation patterns in Mandarin Chinese depending on the syllable information load (Factor 1) in one type of discourse – advertising with the subdivision into social and commercial ads (Factor 2) considering gender differences (Factor 3). 1249 syllable tokens were selected for acoustic measurements, each
syllable occurring twice – in the informative and uninformative utterance parts. The information load was determined perceptually: the syllable was considered informative when agreed by the minimum of 60% of listeners, other syllables were considered uninformative. Depending on lexical tone (T1 – T4 and T0), the measurements included average pitch values, declination/inclination starting and
ending points (mean values). These parameters were used to judge about relevant pitch features – average height and declination/inclination slope. As a result, a consistent parameter increase in commercial ads vs. social ads and on informative syllables vs. uninformative ones was observed for all tones except T0 that showed the opposite trend in expressing information-based partition. Another finding was tone substitution that marked both informative and uninformative parts but was more frequent in the latter. Substitute tone frequency ranks did not depend on any of
the three factors except for T0. High predictability of pitch variation patterns make
them applicable in teaching Chinese as L2 in terms of speaking and listening for
general and specific purposes.

Keywords: advertising discourse; information load; pitch; syllable; acoustic cue

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailНови методи на преподаване по природни науки – „Разбиране по дизайн – разработване на урока отзад напред“ Default ThumbnailFrom Critique of Mass Culture to Culture: Modernity and Arendt’s Political Aesthetics Default ThumbnailЩрихи от композитното словообразуване в банатските преводи на Новия завет Default ThumbnailЦентрове за високи постижения и реализиране на стратегическите приоритети за развитие на умения в професионалното образование и обучение

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Antonymy in English and Bulgarian Maritime Terminology

Next article

Multilingual Approach in Foreign Language Teaching Applied in Present Engineering Education

Next article

Multilingual Approach in Foreign Language Teaching Applied in Present Engineering Education

Speech Strategies in Presidential Candidate Debates

Dictionaries for English Language Teaching in the Bulgarian Revival

Последни публикации

  • Зам.-министър Лазарова се срещна с учителите от ПГ „Цар Иван Асен II“ в Хасково
  • И аз уча там! И аз боядисвам там!
  • „Златна ябълка“ за героите на децата
  • Вълшебни години
  • Всички живи организми излъчват сияние
  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Икономически университети организират единен приемен изпит по математика на 15 юни
  • Нова употреба на глагола споделям
  • Трупа ли се осигурителен стаж по време на неплатен отпуск
  • Снимка на броя: Дядо вади ряпа
  • Държавата плаща за обучението на 1988 студенти с договори с работодател
  • Тервел Замфиров, световен шампион по сноуборд за младежи, студенти и мъже: Ден, в който не науча нещо ново, е безсмислен за мен
  • Министър Красимир Вълчев: Просперират страните, заложили на висшето образование
  • Мерки за пренастройване на образователната система

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"