"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Pitch Variation for Chinese Syllables of Different Information Load (Based on Commercial and Social Radio Ads)

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
30-10-2022
in Uncategorized
A A

Svetlana V. Androsova1)

Veronika G. Karavaeva2)

Zianwen Zhang3)

1)Amur State University – Blagoveshchensk (Russia)
2)Moscow City University – Moscow (Russia)
3)Heihe University – Heihe (China)

https://doi.org/10.53656/for22.512pitc

Abstract. F0 is an important cue present in all vocalic segments, a parameter to differentiate between voiced and voiceless consonants, a relative phonological feature of syllable in tonal languages and a crucial feature of intonation. This paper aims to investigate pitch variation patterns in Mandarin Chinese depending on the syllable information load (Factor 1) in one type of discourse – advertising with the subdivision into social and commercial ads (Factor 2) considering gender differences (Factor 3). 1249 syllable tokens were selected for acoustic measurements, each
syllable occurring twice – in the informative and uninformative utterance parts. The information load was determined perceptually: the syllable was considered informative when agreed by the minimum of 60% of listeners, other syllables were considered uninformative. Depending on lexical tone (T1 – T4 and T0), the measurements included average pitch values, declination/inclination starting and
ending points (mean values). These parameters were used to judge about relevant pitch features – average height and declination/inclination slope. As a result, a consistent parameter increase in commercial ads vs. social ads and on informative syllables vs. uninformative ones was observed for all tones except T0 that showed the opposite trend in expressing information-based partition. Another finding was tone substitution that marked both informative and uninformative parts but was more frequent in the latter. Substitute tone frequency ranks did not depend on any of
the three factors except for T0. High predictability of pitch variation patterns make
them applicable in teaching Chinese as L2 in terms of speaking and listening for
general and specific purposes.

Keywords: advertising discourse; information load; pitch; syllable; acoustic cue

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailNew Methods of Teaching Natural Sciences – „Design Understanding – Developing the Lesson Backwards“ Default ThumbnailFrom Critique of Mass Culture to Culture: Modernity and Arendt’s Political Aesthetics Default ThumbnailStrokes of Compound Word Formation in the Banat Translations of the New Testament Default ThumbnailCentres of Vocational Excellence and the Implementation of Strategic Priorities For Skills Development In Vocational Education And Training

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Antonymy in English and Bulgarian Maritime Terminology

Next article

Multilingual Approach in Foreign Language Teaching Applied in Present Engineering Education

Next article

Multilingual Approach in Foreign Language Teaching Applied in Present Engineering Education

Speech Strategies in Presidential Candidate Debates

Dictionaries for English Language Teaching in the Bulgarian Revival

Последни публикации

  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Приятели“ за братята в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература
  • 21 университета и едно лечебно заведение с договори за антиплагиатски софтуер
  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи
  • Министър Красимир Вълчев: Колкото по-рано включим децата в образователната система, толкова по-успешно ще бъде приобщаването им
  • Изданието „Написаното остава! Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера в БТА
  • Столичното 51. СУ откри новата учебна година с тържествен водосвет
  • Началникът на кабинета Таня Михайлова откри нов STEM център в НУ „Иван Вазов“ във Враца

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"