"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Pedagogical Multicultural Awareness. Approbation Of A Scale For Teachers’ Attitudes Towards Students From Different Ethnic Backgrounds In The Educational System

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
02-10-2021
in Uncategorized
A A

Mila Zlateva, Youri Ianakiev
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”

https://doi.org/10.53656/ped2021-2.05

Abstract. The aim of the study was to explore whether pedagogical multicultural awareness and teacher’s multicultural attitudes differ in terms of variables such as demographic factors (gender and age) and professional factors (pedagogical experience and ethnic diversity of their classеs). For the aim of the present research Teacher Multicultural Attitude Survey (TMAS) was adapted. The scale was developed by Ponterotto, Baluch, Greig и Rivera and examines the pedagogical multicultural awareness and teachers’ attitudes towards children of different ethnic minorities in the educationаl system. The study was attended by 146 teachers from different parts of Bulgaria
The statistical analyse proved a good value for internal consistency of the scale (Cronbach’s alfa = 0,77). The results confirmed both hypotheses and indicated significant differences in teacher attitudes toward multicultural education according to gender and age variables and pedagogical experience and ethnic diversity of their classes.
Keywords: teachers’ attitudes; pedagogical multicultural awareness; attitudes in education; Teacher Multicultural Attitude Survey (TMAS)

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailOverview of the Lecture “Bulgarian Literary Criticism – Positions” Default ThumbnailWine Tourism in the North Central Region (Ruse District) Default ThumbnailTo the Question of Russian-Language Literature as a Factor for Preserving the Vitality of the Russian Language Default ThumbnailArtifi cial Intelligence for Good and Bad in Cyber and Information Security

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Pedagogical Animation In Mastering English In The First Grade Of Primary School

Next article

Development Of Communicative Skills In Children With Multiple Disorders Through The Method Of Facilitated Communication

Next article

Development Of Communicative Skills In Children With Multiple Disorders Through The Method Of Facilitated Communication

Changes In Paradigmal Orientations In Higher Education

Integration Through Education Of Children And Students From Ethnic Minorities In Bulgaria – Tendencies For Development

Последни публикации

  • България с трима медалисти от Space Camp
  • Европейската седмица на спорта #BeActive провокира към активност за десета година
  • Олег Попов, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“ : Нищо не е толкова лесно, колкото изглежда през обектива
  • Отличиха медалистите от международните олимпиади по природни науки за 2025 г.
  • Как да поискам извлечение от ведомост за заплата?
  • Модерно е да се рефлектира вместо да се размишлява
  • Русенският университет изпрати випуск 2025
  • Снимка на броя: На добър час, ученици!
  • По-доброто професионално образование и обучение ще направи Европа по-силна
  • Децата ще могат да подават сигнали за насилие около тях през мобилно приложение
  • Стъпки за развитие на качеството на висшето образование
  • Преводачът Иглика Василева: Преводът винаги е съавторство
  • „Аз-буки“ подари издания на помагалото по български език „Приятели“ на ученици в Албания
  • 35 млн. лв. за борбата с агресията в училище
  • В Министерския съвет
  • „Силен старт“ за още 58 детски градини
  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература
  • 21 университета и едно лечебно заведение с договори за антиплагиатски софтуер
  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"