"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

FROM STEM TO BEST: TWO STANDARDS, ONE GOAL

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
11-08-2023
in Uncategorized
A A

Andrey Zahariev,
Stefan Simeonov,
Tanya Todorova
Dimitar A. Tsenov Academy of Economics (Svishtov, Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/str2023-4s-7-fro

Abstract. The development of educational technologies in the 21st century allowed saturation with technological resources that dynamizes and digitizes the learning process. This new trend was logically supported with appropriate hardware and software. In the conditions of the Covid-19 pandemic, it was digital communication channels and virtual learning environments that ensured the continuity of the national education system. In higher education, the decades-old academic distance learning centres have provided the learning process for full-time and part-time students and proven their effectiveness. In parallel with the financial provision in school education for the construction of STEM classrooms, a professional standard for an environment, nurturing development was achieved. Both teachers and students in science, technology, engineering, and mathematics became the main beneficiaries. In contrast, in the system of higher education, delays and lagging are found, as often graduates coming from STEM classrooms end up in university classrooms which are decades behind in technological advancement. This paper therefore advocates the introduction of the tentatively named BEST standard, based on Business, Entrepreneurship, Science and Technology, in higher education as a logical build-up to the good STEM outcomes established in school settings.
Keywords: STEM; BEST; Business Excellence; blended learning; Higher education digital infrastructure

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailApplication of the PERMA Model in an Innovative STEM Subject – Space Research Default ThumbnailHristo Botev as Seen By His Biographers Default ThumbnailRe-conceptualizing of Education and Re-framing the School as a Place for Preventing Radicalization Default ThumbnailOntology Non Finitio

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

PROVIDING QUALITY FOR REMOTE E-COURSES IN UNIVERSITIES – THE EXPERIENCE OF THE ST. CYRIL AND ST. METHODIUS UNIVERSITY OF VELIKO TARNOVO

Next article

Developing Interdisciplinary Connections between Sustainability and Stem by Integrating 3D Tools in Primary Schools

Next article

Developing Interdisciplinary Connections between Sustainability and Stem by Integrating 3D Tools in Primary Schools

POTENTIAL APPLICATIONS OF BLOCKCHAIN TECHNOLOGY IN EDUCATION

THE ROLE OF SOCIAL NETWORKS AND MICRO-LEARNING IN THE DIGITALIZATION OF EDUCATION

Последни публикации

  • Зам.-министър Наталия Михалевска се срещна с българските лектори в чуждестранни университети
  • Повече здравни кабинети в училища и детски градини от есента
  • В Министерския съвет
  • Математическият талант Димана Праматарова: Най-хубавото в състезаниета не са само медалите, а емоциите и истинските приятелства
  • Здравните карти на децата вече могат да се издават електронно
  • Асоциацията на българските училища в чужбина с поздрав за началото на учебната година
  • Тараклийският район посрещна 267 първокласници
  • По следите на психоаналитика Франсоаз Долто в България
  • Русенският университет откри първата академична година във филиала си в Тараклия
  • Таксите в системата на образованието вече и в евро
  • Д-р Ваня Кастрева, началник на РУО – София-град: Образованието е част от живота ми и тази страница няма как да бъде затворена
  • Първият звънец събра учениците в спортните училища
  • Четири златни и четири сребърни медала за България от Международната олимпиада по английски език
  • Отново Седмица на сърцето в училищата
  • Зам.-министър Емилия Лазарова награди призьори в учителската Спартакиада
  • Когато математиката създава приятелства
  • Леда и музиката
  • С деца на тепе
  • Първият випуск млади лекари от Бургаския държавен университет се дипломира
  • Не плашете децата със зъболекари
  • Все повече деца от уязвими групи избират образованието
  • Учени с решение за тежките травми на гръбнака

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"