"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • Editions
Main Page Uncategorized

Distance Teaching Of Consecutive And Simultaneous Interpreting To Graduate Students: A Case Study

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
13-10-2021
in Uncategorized
A A

Irina Tivyaeva, Albina Vodyanitskaya
Institute of Foreign Languages Moscow City University

https://doi.org/10.53656/for21.23opit

Abstract. The goal of the paper is an attempt to offer a systematic description of the authors’ experience in distance teaching of a consecutive and simultaneous interpreting course to graduate students of linguistics within the concept of transitioning to online instruction. The paper provides a review of distance interpreting programs available online and focuses on a particular case of adjusting an on-campus course in consecutive and simultaneous interpreting to online instruction. Preliminary results highlight technical and didactic specifics of teaching an online course in consecutive and simultaneous interpreting and make prominent pros and cons of online student teamwork. Drawing from the case study, the authors discuss possible solutions for online interpreter training.
Keywords: consecutive interpreting, simultaneous interpreting, interpreter, interpreter training, distance teaching, distance learning technologies, graduate students, learning online hub

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailBinary Lessons in Physics and Astronomy Default ThumbnailDeterminants of Firm Competitiveness: Econometric Evidence from the Bulgarian Industry Default ThumbnailPlay as an Alternative Therapeutic Intervention for Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder Default ThumbnailIs a Canon Possible in the Teaching of Bulgarian Literature beyond the Border? What Practice Shows in Serbian Universities

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Motivations and Difficulties in Learning Foreign Language that Contemporary Students Face

Next article

Translating Nonce Words (A Corpus Study Based on a Novel)

Next article

Translating Nonce Words (A Corpus Study Based on a Novel)

Actual Issues Of Bilingual Hungarian-Bulgarian Lexicography

Gestures as a Memory of Culture

Последни публикации

  • Форум за ранно детско развитие се проведе в Стара Загора
  • Отворената наука гарантира бърз трансфер на знания към икономиката
  • „Аз-буки“ представи „Стопанска история на българите в Османската империя“
  • Непознати улици
  • Създават училищни програми за четене с разбиране по национална програма
  • Професионалната гимназия по туризъм „Проф. д-р Асен Златаров“ в Кърджали с нов Център за хуманитарни науки
  • 4000 българи са регистрирани в платформата за учене на възрастни EPALE
  • Училището в Бобовдол чества 70 години традиции в образованието
  • Облекчения за инвестиции в изследвания
  • В Министерския съвет: Удължават срока за изпълнение на две национални научни програми
  • 140. СУ „Иван Богоров“ в София показа как се учи чрез изкуство
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Трансформацията на образованието има за цел да изгради потенциал за бъдеще на всеки човек
  • Близо 27% от учениците у нас употребяват тютюневи изделия
  • Първи академичен кампус в „Студентски град“
  • Министър Красимир Вълчев: Инвестициите в STEM среда увеличават мотивацията и интереса на учениците
  • „Аз-буки“ представя нови издания на Коледния панаир на книгата
  • Тайнствата на Рила
  • Застрашената тръноопашата потапница зимува у нас
  • Приказкотерапия в Челопеч
  • Загадъчната природа на тъмната материя
  • Учениците от СУ „Иван Вазов“ в Плевен с иновативен урок по предприемачество
  • Енотите показват склонност към опитомяване

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"