"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Content Analysis for Emotional Stimuli in Program Systems for Preschoolers, Comparison with Teaching Aid Dedicated to SEL

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
29-09-2022
in Uncategorized
A A

Mrs. Karina Gospodinova, PhD Student
St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo

https://doi.org/10.53656/ped2022-7.08

Absract. The research gives a thorough analysis of six program systems for preschoolers that have emotional learning integrated within the materials and a specifically designed teaching aid for social and emotional learning. The results show that there is a statistically significant difference between the already existing programing systems on all the six emotions. This suggests that the level of integration of emotional learning is different within the program systems. The second step of the research compares the program system with the highest results, with the suggested teaching aid for social emotional learning and the results showed significance for the emotion Disgust. Based on the analysis it is concluded that the suggested teaching aid for social emotional learning covers the emotional education of preschoolers to the extends a whole program system does.
Keywords: emotions; emotional intelligence; pre-school education; Ekman; social and emotional learning

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailAPPLICATION OF STATISTIC METHODS AND ICT FOR REPRESENTATION OF A DOMINANT PERSONALITY TYPE Default ThumbnailMEDICAL CONNOTATIONS IN THE TERM “CRISIS” Default ThumbnailThe Literary Works in the Curriculum for 8th-12th Grades in the Context of Education and Preventive Pedagogy Default ThumbnailWHEN HUNDREDTHS MATTER: SCALING AND CALIBRATING INDICATORS IN NEAA CRITERION SYSTEM

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Directions for Increasing Efficiency of First Aid and Disaster Response Training in Schools

Next article

140 Years Preschool Education in Bulgaria: Achievements and Horizons

Next article

140 Years Preschool Education in Bulgaria: Achievements and Horizons

Pedagogy, Number 7/2022, Volume 94

Mathematics and Informatics, Number 5/2022, Volume 65

Последни публикации

  • Цената да бъдем красиви
  • Всяка извървяна стъпка дава резултат
  • България в образи и думи
  • Нередовният сън вреди на сърцето
  • Министър Красимир Вълчев: Качеството е най-важният капитал на висшите училища
  • НАТФИЗ отваря филиал в Бургас
  • По стъпките на Ботев
  • Бакалавърските програми трябва да бъдат по-широко специализирани
  • STEM център и нов физкултурен салон за учениците в с. Скравена
  • Икономически университети организират единен приемен изпит по математика на 15 юни
  • Нова употреба на глагола споделям
  • Трупа ли се осигурителен стаж по време на неплатен отпуск
  • Снимка на броя: Дядо вади ряпа
  • Държавата плаща за обучението на 1988 студенти с договори с работодател
  • Тервел Замфиров, световен шампион по сноуборд за младежи, студенти и мъже: Ден, в който не науча нещо ново, е безсмислен за мен
  • Министър Красимир Вълчев: Просперират страните, заложили на висшето образование
  • Мерки за пренастройване на образователната система
  • Връчиха първите Национални награди за приобщаващо образование
  • МОН ограничава максимално задължаването за закупуване на допълнителни учебни помагала от учебната 2025/2026 г.
  • Поскъпват процедурите, извършвани от Националната агенция за оценяване и акредитация 
  • Три нови позиции в Списъка със специалностите от професии с очакван недостиг на пазара на труда
  • Да учиш сред природата

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"