"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Competence analysis of teaching and teaching activity as a reflection on the quality of higher education

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
03-10-2021
in Uncategorized
A A

Rumyana Neminska
Trakia University Stara Zagora, Bulgaria

https://doi.org/10.53656/str2021-2-5-comp

Abstract. The competence approach and innovations in education are one of the levers for the development of quality in academic education. The Strategy for Development of Higher Education 2021 – 2030 (draft) sets out a number of priority areas and goals for the development of higher education. In the present study, these objectives are operationalized through a competency analysis of updated curricula of direction 1.2. “Pedagogy”. The study specifies a number of concepts and scientific statements at the meta-level, so as to outline the operational scientific structure of the competency approach. A qualitative criterion analysis of the teaching activity is made in order to outline the leading approaches in academic teaching, types of competencies set in the curricula, effective methods of teaching and learning.
Keywords: competencies; analysis; curricula; higher education

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailAwareness and Personal Perceptions of Covid-19 in 6 – 7-Year Old Children after a Period of Social Isolation Default ThumbnailPHILOSOPHY OF INCLUSIVE EDUCATION AND CURRENT PROBLEMS IN THE IMPLEMENTATION OF ACTIVITIES FOR GENERAL AND ADDITIONAL SUPPORT FOR PERSONAL DEVELOPMENT OF CHILDREN AND STUDENTS Default ThumbnailThe Evidentiality of the Bulgarian Verb in Learning Bulgarian as a Foreign Language Default ThumbnailEDUCATIONAL (TRANS)FORMATIONS AFTER COVID-19 – CHANGES AND OPPORTUNITIES

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

First week distance learning in “ivan vazov” secondary school in stara zagora

Next article

Promoting the Internationalization of Speech-Language Pathology Education: The Bulgarian-American Cooperative Experience

Next article

Promoting the Internationalization of Speech-Language Pathology Education: The Bulgarian-American Cooperative Experience

Live through of the students in the conditions of pandemic of covid - 19

Cultural heritage programs in in the higher education institutions: the bulgarian experience

Последни публикации

  • УНСС открива институти за изкуствен интелект и за кадри в ядрената енергетика и сигурност
  • Ако имате дърводелски умения, покажете ги!
  • Институтът за литература към БАН с мащабен проект за българската детско-юношеска литература
  • Два златни и два сребърни медала за олимпийския ни отбор по информатика
  • Училището във Вълчи дол навърши 145 години
  • Иво Величков, психотерапевт: Не децата, а родителите имат нужда от психолог
  • Програмирай с въображение
  • Министър Красимир Вълчев се срещна с новоизбрания Управителен съвет на АБУЧ
  • С внимание към всяко дете
  • Четири медала за България от Международната олимпиада по география
  • Това е истински събор – с хора́ и песни на мегдана
  • Образователната комисия в НС даде зелена светлина на промените в Просветния закон
  • Учредиха асоциация на учителите по ромски език
  • Лекар от „Пирогов“ е сред отличниците на Европейското дружество по кардиология
  • Приложение за уверени майки
  • Снимка на броя: Лятно вдъхновение
  • Отпуска поради лични и семейни причини
  • Електронни бази данни или електронни база данни
  • 2,6 млн. лева за осигуровки на учениците в дуално обучение
  • 37 млн. лева за работа с деца и ученици, застрашени от отпадане от образованието
  • Още 202 млн. лв. по Програма „Образование“
  • МОН проверява социално-педагогически интернат

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"