"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

STUDY OF TEACHERS' ATTITUDES TO THE USE OF SITUATIONAL METHODS IN THEIR WORK

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
05-05-2022
in Uncategorized
A A

Dr. Margarita Slavova Peneva
Trakia University -Stara Zagora

https://doi.org/10.53656/str2022-2-5-stu

Absract. In the modern learning process, we are in search of certain ways, which will put every student in an active position. This implies the use of various methods, including the situational method.
The present study represents an attempt to examine briefly the attitudes of teachers to the use of situational methods in their pedagogical practice. The main toolkit is a survey with two content areas. The first aims to establish the respondents' understanding of both the nature and the content of the situational method, but also the structure of the learning situation, while the second survey observes the respondents’ readiness to apply it in the learning process.
The obtained results give grounds for conclusion with some recommendations for overcoming the weak application of the situational method.
Keywords: situational method; learning situation; learning process

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailTHE BINARY LESSON AS A MEANS OF UPGRADING THE COMPULSORY MINIMUM IN MATHEMATICS IN THE SECOND GRADE Default ThumbnailThe Relationship ‘Emotional Identification – Individual Social Behavior’ in Hearing Impaired Children Integrated Into a General Education Environment Default ThumbnailThe Use of Artificial Intelligence in Teaching Bulgarian as a Foreign Language Default ThumbnailLessons for University Education – What is Useful to Borrow from School Education?

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

NOT (SUFFICIENTLY) DEVELOPED EDUCATIONAL POTENTIAL OF BULGARIAN ART MUSEUMS

Next article

Explaining the Components of Reflective Thinking Based on Fuzzy Topsis Analysis

Next article

Explaining the Components of Reflective Thinking Based on Fuzzy Topsis Analysis

ATTITUDES, EXPECTATIONS AND INTERESTS AMONG STUDENTS FOR EDUCATION AND CAREER DEVELOPMENT IN THE SPHERE OF SOCIAL PEDAGOGY

SPRING CONFERENCE OF THE UNION OF BULGARIAN MATHEMATICIANS

Последни публикации

  • Герои от приказките в образи
  • Ден на детето с мисия
  • Съветът на ректорите обсъди предизвикателствата пред висшето образование
  • РУО – София-област, отличи заслужили педагози и ученици
  • МОН развива диалога с бизнеса
  • Видинските клубове „Млади възрожденци“ проведоха дванадесета регионална среща
  • Опичай си акъла и ще си опечеш работата
  • Заплатата не е всичко: видове доплащания за труда ни
  • Средна такса от 1050 лв. за висше училище
  • Награди за талантите на Кюстендил
  • Изгражда се нов корпус към 201. ОУ в район „Панчарево“
  • Снимка на броя: „Ориент Експрес“ на жп гара Варна
  • Светлин Наков, предприемач в сферата на образованието и технологиите: Учителят вече не е говореща енциклопедия
  • Идеите на младите променят света
  • Висши училища с единен изпит по математика
  • „Европа в моето училище“
  • Успешни проекти на форума „Наука за бизнес“
  • Промени за приема в държавни висши училища
  • Дъжд от книги
  • МОН публикува верните отговори от националното външно оценяване по математика за IV клас
  • Кръговата икономика и образованието във фокуса на нов сборник на „Аз-буки“
  • МОН публикува верните отговори от Националното външно оценяване по български език и литература за IV клас

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"