"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Study of Teachers’ Attitudes to the Use of Situational Methods in Their Work

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
05-05-2022
in Uncategorized
A A

Margarita Peneva
Trakia University - Stara Zagora (Bulgaria)

https://doi.org/10.53656/str2022-2-5-stu

Abstract. In the modern learning process, we are in search of certain ways, which will put every student in an active position. This implies the use of various methods, including the situational method.
The present study represents an attempt to examine briefly the attitudes of teachers to the use of situational methods in their pedagogical practice. The main toolkit is a survey with two content areas. The first aims to establish the respondents' understanding of both the nature and the content of the situational method, but also the structure of the learning situation, while the second survey observes the respondents’ readiness to apply it in the learning process.
The obtained results give grounds for conclusion with some recommendations for overcoming the weak application of the situational method.
Keywords: situational method; learning situation; learning process

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailExplaining the Components of Reflective Thinking Based on Fuzzy Topsis Analysis Default ThumbnailComposing a Standard for Electronic Chart Display and Information System Type Specific Training Default ThumbnailImpact of University Preparation on Newly Appointed Teachers’ Skills and Attitudes to Introduce School Innovations Default ThumbnailPossibilities for the Application of Artificial Intelligence Systems in the Education of Students of Pedagogical Specialties

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Not (Sufficiently) Developed Educational Potential of Bulgarian Art Museums

Next article

Explaining the Components of Reflective Thinking Based on Fuzzy Topsis Analysis

Next article

Explaining the Components of Reflective Thinking Based on Fuzzy Topsis Analysis

Attitudes, Expectations and Interests among Students for Education and Career Development in the Sphere of Social Pedagogy

Spring Conference of the Union of Bulgarian Mathematicians

Последни публикации

  • „Аз-буки“ с награди за изявени ученици по химия
  • Министър Красимир Вълчев откри разширението на ОУ „Митрополит Авксентий Велешки“ в Самоков
  • 13 отличници във випуск 2025 на Факултета по дентална медицина към МУ – София
  • Пенсиониране по време на болничен: право на обезщетение
  • Сто ученици от Бургас се включват в „Прочети ми приказка“
  • Три нови конкурса търсят таланти
  • Подкрепа за нови директори и учители
  • Първо градско състезание за педагози в София организира Българската асоциация „Спорт за учащи“
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри нов STEM център в Природо-математическата гимназия в Ботевград
  • Правителството отпусна 2 млн. лв. за възстановяване на сградата на Националната гимназия за приложни изкуства „Тревненска школа“
  • В Министерския съвет
  • Представиха концепция за нова специалност в университетите с фокус върху ранното детско развитие
  • Снимка на броя: „Актьорство за куклен театър“
  • Българският INSAIT създаде първия отворен и практичен украински модел, който разбира текст и изображения
  • Анкетата не може да бъде достъпена
  • Конкурсът „Изучаваме света с ГИС“ – още по-мащабен и с нови награди
  • Продължава програмата за подкрепа на обещаващи учени
  • Разработват и апробират 200 нови учебни програми
  • Народното събрание обявява конкурс за студенти
  • Как фирменият мениджмънт навлиза в AI ерата
  • Висшето военноморско училище откри новата учебна година с повече специалности и студенти
  • Филиалът на НАТФИЗ в Бургас откри новата учебна година

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"