"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Introducing the Use of Case Studies Methodology in Training for Soft Skills in Maritime Universities. The Isol-Met Program

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
18-08-2023
in Uncategorized
A A

Maria Lekakou, Helen Iakovaki
University of the Aegean (Greece)
Dimitris Vintzilaios
PPP Learn SMPC (Greece)
Markella Gota
University of the Aegean (Greece)
Giorgos Georgoulis
University of the Aegean (Greece)
Thalia Vintzilaiou
PPP Learn SMPC (Greece)

https://doi.org/10.53656/ped2023-6s.10

Abstract. Maritime academies, maritime universities and Departments of Business Administration which specialize in the Shipping Sector face several challenges when preparing students to meet workplace demands in an increasingly complex, knowledge and technology-focused environment. Students usually latter lack generic skills requested by employers such as: critical thinking, creativity, problem solving, communication and teamwork. The present paper presents the innovative aspects of the ISOL-MET (Innovative Soft Skills to Maritime Education and Training) project, meant to bridge the well-known gap in these specific skillsets. The innovative aspects in question cover but are not limited to the content of the courses, their design, as well as the teaching methodology deployed. More specifically, the case study methodology, not so common in the shipping industry, was employed in the Innovative Soft Skills to Maritime Education and Training framework. It involved the development of cases of real incidents occurring both ashore and on-board, recorded through the participation of stakeholders and validated as to content by Panels of Experts and Associate Partners to guarantee their correspondence to the industry’s needs. Concerning the teaching methodology, a blend of problem solving and competency-based learning processes were put to use, so that the attitude of the professors as well as the mentality of students would be creatively challenged. The paper describes in detail the methodologies employed and features evaluative feedback from the Intensive Study Program which took place in Greece.
Keywords: maritime education; case study methodology; soft skills in the maritime sector

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailHistory Of Present-Day Bulgarian Military Intelligence In The Study Of Dr. Yordan Baev (Second Half Of 20Th Century – Early 21St Century) Default ThumbnailThe Problem of Discrimination in Preschool Age and its Impact on Civic Education Default ThumbnailFormative Science Assessment in an E-Education Environment Default ThumbnailPedagogical Application of Digital Technologies in Foreign Language Education: Advantages and Challenges

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Enhancing the Globalmet Training Record Book with the Infusion of the Book of Knowledge

Next article

Implementing Innovative Approaches and Learning Methods in Maritime Education

Next article

Implementing Innovative Approaches and Learning Methods in Maritime Education

The Role of Maritime Education in Digitalization

Entrepreneurship – a Tool for Renewal and Modernization Of the Educational System

Последни публикации

  • По-добре програмист, отколкото танцьор
  • Училищата в Златоград и Неделино вече имат нови STEM центрове
  • Шест ученически поректа бяха отличени на Националното състезание по природни науки и екология
  • Експерти от България и Румъния обсъждат социалните измерения на висшето образование
  • Пътни полицаи разговарят с ученици за рисковете на пътя в Пловдив
  • 115 учители споделят добри практики от обучения по религия
  • Националният музей на образованието с обучения за иновативни и алтернативни подходи в образованието
  • 78. СУ „Христо Смирненски“ издаде книга с приказки на деца със специални потребности
  • 76 майсторски класове надграждат квалификацията на учителите
  • Третият салон на съвременната българска литература за деца и юноши събра в Италия над 40 участници
  • Диабетът не се развива от днес за утре
  • Разкриват „Оперни тайни“ на децата във Варна
  • „Монтесори“ педагогиката създава морален компас у детето
  • Учим от природата за природата
  • Връчиха наградите в конкурса „Родолюбие“
  • Таня Михайлова проведе среща за повече информираност за диабета в училищата
  • Откриха в пещера претендент за най-голяма паяжина
  • Софийският университет и Столичната община подписаха споразумение в сферата на образованието
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център в столичното 138. СУЗИЕ „Проф. Васил Златарски“
  • За термина амаксофобия
  • Министър Красимир Вълчев: Работата на медиаторите е изключително ценна за образованието и реализацията на децата
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Центровете за подкрепа са партньор на училищата във възпитанието на учениците и разгръщането на таланта им

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"