"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Integrated Lessons in Calculus Using Software

Ivo Hristov by Ivo Hristov
31-08-2023
in Uncategorized
A A

Pohoriliak Oleksandr1) Olga Syniavska1)
Anna Slyvka-Tylyshchak1) Antonina Tegza1)
Alexander Tylyshchak2)
1)Uzhhorod National University – Uzhhorod (Ukraine)
2)Ferenc Rákóczi II Transcarpathian Hungarian Institute – Berehove (Ukraine)

https://doi.org/10.53656/math2023-4-4-int

Abstract. Today, both secondary and higher education cannot be effective without the use of innovative technologies. Therefore, all pedagogical workers try to use modern means of organizing educational activities, which cover the entire learning process from defining the goal to reaching the results.This article proposes to consider one of the methods of conducting integrated classes with a combination of analytical computing and specific software application. The above considerations can help students more effectively master the complex theoretical material of the calculus course. The article aims to consider some methods of studying and interpreting the theory of calculus using the free computer mathematics system Maxima and the Python language.
Keywords: calculus; computer mathematics system; Maxima; Python; differential calculus; integration

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailA New Study Concerning the Byzantine-Bulgarian Relations in the Early Medieval Epoch Default ThumbnailAnalysis of the Application of the Principles of the Theories of Motivation in the Gamification of Learning Default ThumbnailMethodology and Recommendations for Improving the Commercial Processes of Catering in Hospitals Default ThumbnailDimensions of the Value Approach in the Academic Training and Practice of Social Workers

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Multiple Representations of Functions in the Frame of Distance Learning

Next article

Recurrent Sequences in the School Course of Mathematics and their Interdisciplinary Links with Computer Science and Information Technology

Next article

Recurrent Sequences in the School Course of Mathematics and their Interdisciplinary Links with Computer Science and Information Technology

Outcomes of the Use of Video Games in Education: A Review of Some Key Research From the Past Ten Years

Mathematics and Informatics, Number 4/2023, Volume 66

Последни публикации

  • Кюстендилските „Патиланци“ покориха сърцата на Босилеград с театър и книги
  • Нова учебна година в напълно обновена среда
  • „Аз-буки“ с награди за изявени ученици по химия
  • Министър Красимир Вълчев откри разширението на ОУ „Митрополит Авксентий Велешки“ в Самоков
  • 13 отличници във випуск 2025 на Факултета по дентална медицина към МУ – София
  • Пенсиониране по време на болничен: право на обезщетение
  • Сто ученици от Бургас се включват в „Прочети ми приказка“
  • Три нови конкурса търсят таланти
  • Подкрепа за нови директори и учители
  • Първо градско състезание за педагози в София организира Българската асоциация „Спорт за учащи“
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри нов STEM център в Природо-математическата гимназия в Ботевград
  • Правителството отпусна 2 млн. лв. за възстановяване на сградата на Националната гимназия за приложни изкуства „Тревненска школа“
  • В Министерския съвет
  • Представиха концепция за нова специалност в университетите с фокус върху ранното детско развитие
  • Снимка на броя: „Актьорство за куклен театър“
  • Българският INSAIT създаде първия отворен и практичен украински модел, който разбира текст и изображения
  • Анкетата не може да бъде достъпена
  • Конкурсът „Изучаваме света с ГИС“ – още по-мащабен и с нови награди
  • Продължава програмата за подкрепа на обещаващи учени
  • Разработват и апробират 200 нови учебни програми
  • Народното събрание обявява конкурс за студенти
  • Как фирменият мениджмънт навлиза в AI ерата

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"