"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

How Much English Grammar is Needed in the Ship’s Engine Room

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
10-08-2023
in Uncategorized
A A

Tomislav Skračić
University of Split (Croatia)

https://doi.org/10.53656/ped2023-5s.06

Abstract. At the Faculty of Maritime Studies in Split, marine engineers have the opportunity to attend an ESP (English for Specific Purposes) course as part of the Special Education Program for Seafarers, which is a prerequisite for their career advancement. A series of surveys were carried out to detect their needs, expectations and the ways they perceive ESP teachers, courses and themselves as English language users. The responses referring to teachers were always clear and consistent – they are expected to understand essential ship engine systems and processes, concepts and contexts, etc. to produce a good learning platform. On the other hand, the responses that were supposed to help teachers to strike a balance in the ESP concept (that includes both general and vocational English) were somewhat ambiguous. Most of the respondents think that their overall command of the English language is “good” or “very good”, while their command of grammar is “good” or at least “sufficient”. Nevertheless, 94% admit that, in their case, learning grammar is “very important” or “necessary”. In the most recent survey, featuring another type of questionnaire, where the respondents were asked to break down the 50-hour ESP course into units, they allocated only 12.44 class hours for grammar (less than 25% of the course time). Further research will, hopefully, help ESP teachers to strike a reasonable balance between grammar, general English and vocational content.
Keywords: English for specific purposes; grammar; marine engineers; survey

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailTHE OLD BULGARIAN JURIDICAL LEGACY IN THE TRANSLATIONS OF PETAR ODZHAKOV: AXIOLOGICAL ASPECTS Default ThumbnailNature in Pre-School Education – Innovation and Reflection Default ThumbnailXXV International Scientific Conference “Russian Studies and Modernity” Default ThumbnailТрудните пътища на духовността в образованието: между секуларния институционализъм и неформалнитe практики за личностно самоусъвършенстване

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Data-Driven Learning Approach to Maritime English

Next article

English Medium Instruction (EMI) and Maritime English Course: Higher Education Internationalization in Indonesia

Next article

English Medium Instruction (EMI) and Maritime English Course: Higher Education Internationalization in Indonesia

Developing Critical Thinking Skills through the “Case Study” Teaching Method in Maritime English Language Teaching (MELT)

Maritime English at a Hellenic Merchant Marine Academy: the English for Specific Purposes’ Branch Meets the Intercultural Communication Competence Theory

Последни публикации

  • Огнеборците на ПМГ – Кюстендил, са републикански шампиони
  • Иновативен STEM център за деца със специални образователни потребности отвори врати в София
  • Прием в „Медицинска техника“ в Русе наесен
  • Плащане на болнични след работа в друга държава
  • За обидните думи
  • Издателство „Аз-буки“ търси студенти за практика
  • Нова структура на училищното образование най-рано след две години
  • 13 отбора от столични училища се включиха в интердисциплинарен турнир „Деца на науката“
  • INSAIT и ETH Цюрих представят най-мащабното проучване на математически доказателства, генерирани от изкуствен интелект
  • Връчиха отличията на лауреатите от XVIII национален конкурс „Морско конче“
  • Над 120 ученици от Видин се запознават със съдебната система
  • Снимка на броя: Огнено шоу
  • Издателство „Аз-буки“ с ново дигитално присъствие
  • Излъчиха царици на буквите
  • Атестирането на учителите се отлага за учебната 2026/2027 г.
  • Държавата подкрепя 2500 деца с таланти
  • Отличия за млади благотворители
  • Международният младежки медиен фестивал „Арлекин 2025“ събра над 150 ученици
  • Емоции от първата ученическа екскурзия
  • Открий своята професия, избери своето бъдеще
  • Фестивалът „Ало, Космос! Говори България!“ се завръща с пето издание
  • Над 2000 занимания за деца в лятната ваканционна програма на МОН

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"