"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Formative Science Assessment in an E-Education Environment

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
29-06-2023
in Uncategorized
A A

Neli Dimitrova
Sofia University

https://doi.org/10.53656/nat2023-2.03

Abstract. The article presents theoretical aspects of formative assessment in the process of learning science in secondary school in the context of different educational environments. Functions of formative assessment related to planning, (self) management of the learning process are described, including its possibilities for improving the learning process as a self-regulating process. A survey was conducted with science teachers about their views and practical solutions for assessing student achievement in distance learning in an electronic environment. On the basis of the obtained results, analyzes and summaries of encountered difficulties, ways of evaluation and self-evaluation in learning natural sciences at a distance in an electronic environment have been derived.
Keywords: secondary education; distance learning in an electronic environment; formative assessment in science

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailDistance Learning in "Ivan Vazov" Secondary School in Stara Zagora during 2019/20 Academic Year Default ThumbnailBulgarian Blagoev Commune in the Context of the Formation of the Soviet Totalitarian System (1920s – 1930s) Default ThumbnailAdvantages of Using Geogebra Software when Examining the Flow and Drawing a Graph of a Function Default ThumbnailConcept on STEM Education in Accordance with Bulgarian Curriculum Content of Secondary School

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Easy Experiment for Difficult Concepts. Construction of Calibration Curve and Iodometry

Next article

Comparative Analysis of Mental Models and Artificial Intelligence

Next article

Comparative Analysis of Mental Models and Artificial Intelligence

A Pioneer of Nature Conservation, a Notable Scientist and Popularizer of Bulgarian Science (On the Occasion of the 100th Anniversary of the Birth of Assoc. Prof. Nikolay Boev)

Natural Science and Advanced Technology Education, 2/2023, vol. 32

Последни публикации

  • Литературен клуб „БългарЧЕТА“ към БУ „Звънче“ на Острова учи на любов към книгите
  • Децата от НУ в Стрелча учат миналото на региона в неформална среда
  • Връчиха рекордните 145 Национални дипломи
  • Министър Красимир Вълчев открива учебната година в две училища
  • МОН публикува моделите на НВО за 2025/2026 г.
  • Министър Красимир Вълчев: Подкрепяме създаването на национално представителство на ученическите съвети
  • Общ изпит по математика и/или физика за бъдещите инженери
  • 60 000 първокласници получават светлоотразителни гривни за 15 септември
  • Можем ли с големите данни да прогнозираме успеха на ученици
  • Премиер и министър откриха обновена детска градина и училище в община Симитли
  • Валентина Камалиева, началник на РУО – Бургас: Усилията ми ще са насочени към насърчаване културата на учене и взаимодействието с родителите
  • Докторантка на INSAIT е сред примерите за успешни млади европейски изследователи на ЕК
  • Информационни табла в училищата по повод въвеждането на еврото
  • Снимка на броя: Пожарна безопасност
  • Индустрията на научните измами се разраства: Необходими се спешни мерки, тъй като възходът на генеративния изкуствен интелект допълнително улеснява създаването на фалшива наука
  • Право на платен отпуск при смърт на близък: какво предвижда законът
  • Ръководителите на училищата в София обсъдиха приоритетите за новата учебна година
  • За един малко познат медицински термин
  • Изкуственият интелект влиза в учебните програми
  • Мият дворовете на над 170 училища в София
  • Правителството одобри нов институт за българската диаспора
  • Шестима младежи са част от втория випуск на стипендиантската програма на INSAIT

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"