"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Evaluation of Quantitative Criteria for Triassic Reservoirs in the South Mangyshlak Basin

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
28-02-2023
in Uncategorized
A A

Hofmann, M. 1), AL-Obaidi, S. H.2), Chang W. J. 3)
1) Mining University – Saint Petersburg (Russia)
2) Department of Petroleum Engineering, University of Xidian (China)

https://doi.org/10.53656/nat2023-1.02

Abstract. Carbonate rocks of the Triassic deposits of the South Mangyshlak basin are investigated in this paper for their boundary values, which are important for interpretation of field geophysical data as well as perforation and blasting.
Based on their lithological composition, Triassic deposits are classified as either terrigenous or carbonate reservoirs. Carbonate reservoirs are found in the Middle Triassic strata containing volcanogenic dolomite and volcanogenic limestone rocks. A complex type of reservoir characterizes these rocks: porous-fractured, porous-cavernous, and fractured. Upper Triassic sediments are formed by the intercalation of tuffaceous, siltstone-sandy, and mudstone rocks overlying Middle Triassic sedimentary rocks. Oil deposits are confined to polymictic sandstones, which are oil-saturated to varying degrees.
In order to substantiate the quantitative criteria of the reservoir, experimental studies of the core samples were carried out in the laboratory. Fluid flow studies were performed where physical and hydrodynamic characteristics were determined when oil was displaced by displacing reagents. On the basis of the parameters obtained, correlations between reservoirs and non-reservoirs were constructed. Based on relationships between reservoir properties such as porosity and permeability versus residual water content, as well as effective porosity and permeability versus dynamic porosity, the boundary values were determined. Using these results, the porosity limit for the Middle and Upper Triassic strata has been determined to be 7%, the permeability limit for the Middle Triassic has been determined to be 0.02 X 10-3 µm2, and the permeability limit for the Upper Triassic has been determined to be 0.3 X 10-3 µm2.
Keywords: Quantitative Criteria; Carbonate rocks; boundary values; Triassic deposits; Carbonate Rocks Reservoirs

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailThe 1920s In Hristo Karastoyanov’s Novel “The Same Night Awaits Us All” – Light And Darkness Default ThumbnailUsing Sensors to Detect and Analyze Students’ Attention during Road Safety Training in Primary School Default ThumbnailTeacher Education and its Significance for Institutional Quality in Kindergarten and School Default ThumbnailProfessor Alexander Panov at 70 Years Old

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Mathematics and Informatics, Number 1/2023, Volume 66

Next article

Review of the Devastating Series of Earthquakes in Türkiye and Syria in February 2023. Earthquake Analysis Using SAR Data: Preliminary Results

Next article

Review of the Devastating Series of Earthquakes in Türkiye and Syria in February 2023. Earthquake Analysis Using SAR Data: Preliminary Results

Science Education in Bulgaria and Top Ten Emerging Technologies 2019 – 2021 in Chemistry

Learning Difficulties of 9th Grade Bulgarian Students in Organic Chemistry at the Basic Level

Последни публикации

  • Задържаха ученик за стрелба с газов пистолет в Спортното училище в Хасково
  • Близо 700 проекта за училищни STEM центрове се финализират
  • УНСС откри 105-ата академична година
  • „Литературата не е музей“ преобразява уроците по литература
  • 21 университета и едно лечебно заведение с договори за антиплагиатски софтуер
  • Над 716 000 ученици влизат в класните стаи
  • Министър Красимир Вълчев: Колкото по-рано включим децата в образователната система, толкова по-успешно ще бъде приобщаването им
  • Изданието „Написаното остава! Пиши правилно! 101 езикови бележки“ с премиера в БТА
  • Столичното 51. СУ откри новата учебна година с тържествен водосвет
  • Началникът на кабинета Таня Михайлова откри нов STEM център в НУ „Иван Вазов“ във Враца
  • Учебната година в ОУ „Неофит Рилски“ в Габрово започва с нов физкултурен салон и STEM център
  • ТУЕС с нов корпус в „София Тех парк“
  • Министър Красимир Вълчев в първия учебен ден: Учителите имат нужда от подкрепата ни
  • Ресурсен учител учи децата как да общуват с „различните“ от тях
  • Приветствие на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев за първия учебен ден
  • Най-новото училище в Германия е „Алеко“
  • Министър Красимир Вълчев открива учебната година в две училища
  • Литературен клуб „БългарЧЕТА“ към БУ „Звънче“ на Острова учи на любов към книгите
  • Децата от НУ в Стрелча учат миналото на региона в неформална среда
  • Връчиха рекордните 145 Национални дипломи
  • МОН публикува моделите на НВО за 2025/2026 г.
  • Министър Красимир Вълчев: Подкрепяме създаването на национално представителство на ученическите съвети

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"