"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Discussion Points Related to Training in Statistics as a Share of Mathematics in School Education

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
21-10-2021
in Uncategorized
A A

Margarita Lambova, Vanya Stoyanova
University of Economics – Varna

https://doi.org/10.53656/str2021-5-5-stat

Abstract. Reflections on problematic moments in the teaching of statistics as a part of mathematics school education are presented. The article concerns problems related to the predominant approach, on one hand the inclusion of statistics in school education, in which statistics is perceived as a part of mathematics, and on the other hand to the definition of the conceptual framework, ignoring the requirements of measurement theory and the lack of a systematic approach in teaching, as consequence of the configuration of the curriculum. In accordance with the set goal, an argumentation of the defended thesis is presented – the current approach approved through the curriculum prevents the development of systematic and logically consistent knowledge about the collection, processing and analysis of statistical information. Keywords: statistics; mathematics; education; secondary school; syllabus

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailAddressing the Problem of Surplus School Places in a Municipality; Based on a Taxonomy of Educational Default ThumbnailRight to Education for Children with Special Educational Needs Default ThumbnailIdeas for Civil Society and Association through the Prism of Public Law Default ThumbnailFundamental Uncertainty in Clinical Judgment: A Phenomenological Perspective

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Innovative Educational Practices and Policies through the Application of Geoinformation Systems and Technologies

Next article

Analysis of the Living Standard of the Population and Factors for Its Development

Next article

Analysis of the Living Standard of the Population and Factors for Its Development

Necessity For Inclusion оf Bad Posture Corrective Exercises Sets In Physical Education аnd Sport Classes аt Bulgarian Universities

A Recapitulation of Research on Intercultural Relations. What Follows from This about Education

Последни публикации

  • Технологичното училище „Електронни системи“ ще има нов корпус в „София Тех парк“
  • УниБИТ празнува Деня на народните будители за 23-ти път с научна конференция
  • БАН отбеляза с тържествено събрание Деня на народните будители и 175 години от рождението на Иван Вазов
  • В Русенския университет отбелязват Деня на бесарабските българи
  • Учени и педагози дискутират нови подходи в обучението по български език
  • Зам.-министър Емилия Лазарова откри STEM център СУ „Антон Попов“ в Петрич
  • Трябва ли да плащам, ако не спазя предизвестието при напускане?
  • Министър Красимир Вълчев: Отличниците на България вдъхновяват други да последват примера им
  • Над 7% ръст на средствата за научноизследователска и развойна дейност
  • Наградиха призьорите от Националния конкурс „Морето не е за една ваканция“
  • Есенни благотворителни празници в Гимназията по туризъм във Велинград
  • Пореден успех: Български ученици спечелиха 4 медала от Младежката балканска олимпиада по информатика
  • Върховният административен съд окончателно: Студентите в платена форма на обучение също имат право на стипендия
  • Столичната община пита родителите как избират детска ясла и градина
  • Видинското училище „Любен Каравелов“ откри нови кабинети по роботика
  • Министерствата на отбраните
  • Зам.-министър Петър Николов подкрепи иновативен училищен проект в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Проведе се Х юбилейно издание на „Наука на сцената“ в Севлиево
  • Нов STEM център променя обучението в ОУ „Двайсти април“ – Панагюрище
  • EXPLORER – програмата, която задържа таланти в България
  • Десет учители с наградата „Константин Величков“ за принос към образованието
  • 150 години просвета в с. Крайници

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"