"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Diagnosis as a tool for monitoring the effectiveness of addiction prevention in adolescents

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
12-08-2022
in Uncategorized
A A

O.A. Selivanova
Tyumen State University
N.V. Bystrova, I.I. Derecha,
T.S. Mamontova, O.V. Panfilova
P. P. Ershov Ishim Pedagogical Institute
(branch) of Tyumen State University

https://doi.org/10.53656/str2022-4-7-dia

Abstract. The article presents the results of analytic-diagnostic work which was carried out on the basis of the educational institutions of Tyumen region with 250 respondents (aged 14 – 17 years old) in order to reveal the structural and content features of resistance as predictors of its development in order to improve the effectiveness of prevention work with addicted teenagers. We used Pearson’s χ2 criterion to evaluate significance of the differences between qualitative characteristics of the sample falling into one or another category (as revealed by testing) and theoretical number which could be expected in the studied groups of teenagers if the null hypothesis is true; we determined the most significant characteristics of resilient teenagers with high level of resilience.
Keywords: adolescent; resilience; resilience; structural components of resilience; dependent behavior

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailPremises For A Multicultural Approach To Education Default Thumbnail(What) Should We Be Vigilant When Teaching Word Formation in English to Bulgarian English Philology Students? Default ThumbnailПроучване на когнитивни стратегии за саморегулирано учене на студенти в професионално-педагогическата им подготовка Default ThumbnailLife Story and Literary Interpretation. Atanas Dalchev’s Work in Literature Textbooks for Secondary Education

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Benchmarking for development of speed and power characteristics

Next article

Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2022, Volume 30

Next article

Strategies for Policy in Science and Education, Number 4/2022, Volume 30

Теория на струните*

Теория на струните*

В ход е дигиталното обучение

Радиоактивното замърсяване*

Последни публикации

  • Огнеборците на ПМГ – Кюстендил, са републикански шампиони
  • Иновативен STEM център за деца със специални образователни потребности отвори врати в София
  • Прием в „Медицинска техника“ в Русе наесен
  • Плащане на болнични след работа в друга държава
  • За обидните думи
  • Издателство „Аз-буки“ търси студенти за практика
  • Нова структура на училищното образование най-рано след две години
  • 13 отбора от столични училища се включиха в интердисциплинарен турнир „Деца на науката“
  • INSAIT и ETH Цюрих представят най-мащабното проучване на математически доказателства, генерирани от изкуствен интелект
  • Връчиха отличията на лауреатите от XVIII национален конкурс „Морско конче“
  • Над 120 ученици от Видин се запознават със съдебната система
  • Снимка на броя: Огнено шоу
  • Издателство „Аз-буки“ с ново дигитално присъствие
  • Излъчиха царици на буквите
  • Атестирането на учителите се отлага за учебната 2026/2027 г.
  • Държавата подкрепя 2500 деца с таланти
  • Отличия за млади благотворители
  • Международният младежки медиен фестивал „Арлекин 2025“ събра над 150 ученици
  • Емоции от първата ученическа екскурзия
  • Открий своята професия, избери своето бъдеще
  • Фестивалът „Ало, Космос! Говори България!“ се завръща с пето издание
  • Над 2000 занимания за деца в лятната ваканционна програма на МОН

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"