"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Bulgarian Adaptation of Identity Distress Scale

v.genkov@azbuki.bg от v.genkov@azbuki.bg
12-08-2021
in Uncategorized
A A

Eva Papazova 1), Margarita Bakracheva 2)
1) Institute for Research in Education
2) Sofia University "St. Kliment Ohridski"

https://doi.org/10.53656/voc21-4.3dist

Abstract. The article presents the results of the adaptation of the Identity Distress Scale (Berman et al., 2004) for administration in Bulgaria, implemented with a convenient sample of 202 subjects aged 17 to 30 years. A high reliability of the questionnaire was established, both for the whole scale and for the individual subscales. Statistical analyzes and procedures demonstrate that the instrument is reliable and valid for implementation. It is a beneficial resource, providing an opportunity to guide professionals working with adolescents and youths in the degree of experienced stability and instability in the process of personal self-regulation and outlining the main areas in which consulting is needed. In the context of dynamic changes, high perceived stress, lack of opportunity for stable long-term orientation and a period of prolonged psychosocial maturation, the 10-item scale is an easy-to-administer tool for diagnostic and prognostic purposes in individual and group consulting.
Keywords: identity distress; questionnaire; adaptation; adolescents; young people

Log in to read the full text Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailPublic-Private Partnership as Answer to the Challenges in the Educational Sector Default ThumbnailON SOME QUESTIONS OF ACADEMIC GLOBALIZATION AND SYNERGY IN SCIENTIFIC RESEARCH Default ThumbnailThe Binary Lesson as a Means of Upgrading the Compulsory Minimum in Mathematics in the Second Grade Default ThumbnailThe Students’ Skill to Create a Pedagogical Situation in Bulgarian Language in the Kindergarten in the Context of the Competence Approach

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Creating a Life-Support System for Astronauts on a Mission to Mars

Next article

Study of the Magnetic Fields of Residential Buildings and their Impact on Human Health

Next article

Study of the Magnetic Fields of Residential Buildings and their Impact on Human Health

Next lesson – Let's Go to the Theater!

Integration in the Learning Process

Последни публикации

  • Забраната за смарт устройства в училище влиза в сила през ноември
  • Министър Красимир Вълчев: Необходим е ръст на заплатите в регионалните управления на образованието
  • Премиер и министър откриха нова детска градина в Костинброд
  • Колежът по туризъм в Бургас откри обновената си сграда
  • За осигуряването на кадри за бизнеса разсъждаваха учениците на изпита по професия и по профилиращ предмет
  • Рекорден брой участници в националните студентски летни игри „Летен университет“
  • Google дарява нови 150 000 щатски долара на INSAIT
  • Приобщаване по нидерландски
  • В градовете охлаждане няма
  • В над 400 училища ще се проведе матура по профилиращ предмет или по професия
  • Бърза писта за таланти
  • Малкото училище с големите успехи
  • От Рим и Неапол до Пловдив и остров Света Анастасия
  • „Написаното остава. Пиши правилно!“ вече е в продажба
  • Учени са разработили „кожа в спринцовка“
  • Зрелостниците писаха по Яворов и за силата да прощаваш
  • 11-годишната Рая от Варна покори Балкана
  • Магията на музиката
  • Зам.-министър Емилия Лазарова: В 167 училища ремонтите продължават
  • Може ли шефът да ви задължи да карате личната си кола по работа?
  • Три златни и един сребърен медал за най-доброто представяне на България на Международната олимпиада по астрономия и астрофизика
  • За множественото число на нарицателното тикток

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Български език и литература
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"