Az-buki Weekly
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Uncategorized

Addressing Maritime Industry Feedback For Continuous Improvement: A Process Model

v.genkov@azbuki.bg by v.genkov@azbuki.bg
01/10/2021
in Uncategorized
0
0
Споделяния
0
Прегледи
Share on FacebookShare on Twitter

Emeliza T. Estimo, Geneveve M. Aguilar
John B. Lacson Colleges Foundation (Philippines)

https://doi.org/10.53656/ped21-6s.03add

Abstract. Stakeholders’ satisfaction is essential for sustainability. It provides opportunities for learning the strengths and weaknesses of an institution or organization to design and improve the quality of its services to promote goodwill and effective partnerships with the industry and the community. This descriptive study discusses and illustrates how a leading maritime university implements a process model for addressing industry feedback in the Philippines based on a trend of data gathered for nine consecutive years (2011 – 2019). This paper also mentions the actions taken by the University to address the issues and concerns raised by the industry stakeholders represented by shipping company Presidents, Crewing Managers, and Training Officers, particularly on the quality of graduates that it produces vis-à-vis the expectations of the industry. This study used the mixed methods of gathering data. The results revealed a trend in the level of satisfaction of the industry stakeholders, which point to a consistently high level of satisfaction with minimal declines at certain points from the quality of students that the school is producing to the quality of services provided over the years. Certain factors have been discussed as possibly influential in the decline of the stakeholders’ level of satisfaction. After implementing the work processes to address industry feedback, it was found to be working well and is now being considered by the administration as one of its best practices. To date, the University is continuously maximizing all strategies possible to sustain its performance in meeting the industry’s expectations.
Keywords: Maritime university; stakeholders’ satisfaction; industry feedback; process model; industry expectations

Open the full text

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailOn The Poitical Economy of the April Uprising of 1876 Default ThumbnailThe History Teacher – Between the Pedagogue and the Historian Default ThumbnailFunctions of the Bulgarian Language and Literature Teacher when Working in a Multicultural Environment Default ThumbnailA Posteriori Analysis of Criteria Test for Activation and Diagnostics of Reflection in Learning Biology and Health Education – 8th Grade (Topic: Metabolism)

Последвайте ни в социалните мрежи

Previous article

Evaluation Of Cruiser Traffic Variables In Seaports Of The Republic Of Croatia

Next article

Comparative Analysis Of The Contracts For Maritime Transport Services. Chain Of Charter Parties

Next article

Comparative Analysis Of The Contracts For Maritime Transport Services. Chain Of Charter Parties

Последни публикации

  • 15% от възрастните в Eвропа участват в обучения и квалификации
  • Фантастичните умове на България
  • Младежки идеи за зеления преход
  • Обновяват столичното 35. СЕУ „Добри Войников“
  • Две столични училища са наградени със знак за качество от Националния инспекторат по образованието
  • Професионалната гимназия по транспорт в Бургас отново обучава водачи категория „C“
  • Антарктиците потеглят за Ледения континент за 34-ти път
  • Близо 579 млн. евро повече за образование в проектобюджета за догодина
  • Националният музей на образованието с изложба за българското светско училище
  • Заместник-министър Наталия Михалевска откри обучение за учители, свързано с темата за Холокоста
  • Заместник-министър Витанов представи пет ключови приоритета в образованието на Генералната конференция на ЮНЕСКО
  • Таня Михайлова и младите гвардейци на България представиха страната ни в Кипър и Италия
  • Училището в с. Търнава откри нов физкултурен салон, изграден с финансиране от МОН
  • Връчиха 4 първи награди в IX национално изложение „Младежко техническо творчество“
  • На 10 години ДВГ „Палави ноти“ има два албума, видеоканал и детско предаване
  • НПСС с плакет на МОН за своята 25-годишнина
  • Управляемият ядрен синтез може да реши проблема с производството на енергия
  • Просветният министър разговаря с учителите от с. Градец 
  • Президентът Румен Радев отличи млади следовници на будителите
  • Премиерът Росен Желязков: Будителите с техния добър пример са това, което ни обединява
  • Министър Красимир Вълчев откри първия паметник на Стоян Омарчевски в България
  • Ученичка от Бургаската математическа гимназия изуми журито в риалити формат

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.

en_US
bg_BG en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2025 JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme.