"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Pedagogika-Pedagogy Съдържание на сп. "Педагогика" Съдържание на сп. „Педагогика“, 2017 г.

Педагогика, година LXXXIX, книжка 4, 2017

от
01-05-2017
in Съдържание на сп. „Педагогика“, 2017 г.
A A

 CONTENTS / СЪДЪРЖАНИЕ

 

DEVELOPMENT OF THE SOCIAL PEDAGOGY /
РАЗВИТИЕ НА СОЦИАЛНАТА ПЕДАГОГИКА
Развитие на социалната педагогика в България (дневник на Втория университетски симпозиум по социална педагогика)
[Development of the Social Pedagogy in Bulgaria (Summary of the Second University Simposium on Social Pedagogy)]
/ Марина Пиронкова / Marina Pironkova – стр. 440
Log in to read the full text

 

Тържествено слово за откриване на симпозиума „Развитие на социалната педагогика в България“
[Solemn Speech to Open the Symposium „Development of Social Pedagogy in Bulgaria“]
/ Клавдия Сапунджиева / Klavdia Sapundjieva –стр. 447
Log in to read the full text

 

Развитие на специалност „Социална педагогика“ в Софийски университет „Св. Климент Охридски“
[Growth of Speciality “Social pedagogy” at Sofia University “St. Kliment Ohridski”]
/ Нели Бояджиева / Neli Boiadjieva – стр. 449
Log in to read the full text

 

Карл Магер (1810 – 1858) и неговото понятие „социална педагогика“
[Karl Mager (1810 – 1858) and his Concept of “Social Pedagogy”]
/ Албена Чавдарова / Albena Chavdarova – стр. 462
Log in to read the full text

 

Социалната педагогика между хаоса и системата
[Social Pedagogy between Chaos and System]
/ Пламен Радев / Plamen Radev – стр. 472
Log in to read the full text

 

Социална педагогика и социална работа – сходство в означаващото
[Social Pedagogy and Social Work – Similarity in the Signifiers]
/ Нели Петрова-Димитрова / Nelli Petrova-Dimitrova – стр. 495
Log in to read the full text

 

Дискусията за социалната педагогика в Обединеното кралство
[The Discussion on the Social Pedagogy in the United Kingdom]
/ Мая Чолакова / Maya Tcholakova – стр. 507
Log in to read the full text

 

Съвременни възпитателни технологии при социалнопедагогическата дейност
[Modern Educational Technologies in Social-Pedagogical Activity]
/ Гинка Димитрова / Ginka Dimitrova – стр. 520
Log in to read the full text

 

Позитивен подход и физическа намеса при работа с деца с предизвикателно поведение
[Positive Approach and Physical intervention for Work with Children with Challenging Behavior]
/ Александър Ранев, Цветослав Николов / Aleksandar Ranev, Tsvetoslav Nikolov – стр. 528
Log in to read the full text

 

Холистичният подход като актуална практика в социалната работа с деца в риск
[Holistic Approach as Current Practice in Social Work with Children at Risk]
/ Росица Михайлова / Rositza Mihaylova – стр. 538
Log in to read the full text

Юбилеен портрет на проф. д-р Гинка Димитрова
[Anniversary portrait of Prof. Dr. ginka Dimitrova]
/ Нели Бояджиева / Neli Boiadjieva – стр. 546
Log in to read the full text

 

Проф. д-р Петър Диков Петров на 80 години
[Prof. Dr. Peter Dikov Petrov on 80 years]
/ Коста Герджиков / Kosta Guerdzikov – стр. 549
Log in to read the full text

 

NEW BOOKS / КНИЖНИНА
Синергетическа философия на образованието, синергетическа естествена педагогика, синергично образование
[Synergy philosophy of Education, Sinergy Natural Education, Synergy Education]
/ Жулиета Савова / Julieta Savova – стр. 552
Log in to read the full text

 

THE WRITTEN WORD REMAINS. WRITE CORRECTLY /
НАПИСАНОТО ОСТАВА. ПИШИ ПРАВИЛНО – стр. 557
Log in to read the full text

нагоре 


 

РАЗВИТИЕ НА СОЦИАЛНАТА ПЕДАГОГИКА В БЪЛГАРИЯ (ДНЕВНИК НА ВТОРИЯ УНИВЕРСИТЕТСКИ СИМПОЗИУМ ПО СОЦИАЛНА ПЕДАГОГИКА)

 

Dr. Маrina Pironkova, Assoc. Prof.
Sofia University

 

Absract. Статията представя дискусията по време на Втория университетски симпозиум по социална педагогика на 1 декември 2016 г. Научният форум в чест на 25-годишнината от създаването на специалност „Социална педагогика“ в България и 20-годишнината от създаването на катедра „Социална педагогика и социално дело“ включва три тематични направления: „История на социалната педагогика“, „Теоретични проекции и сравнителни аспекти на социалната педагогика“ и „Социалната педагогика и социалната работа – съвременни подходи и актуални практики“.

Keywords: social pedagogy; social-pedagogical theory; social work

 

DEVELOPMENT OF THE SOCIAL PEDAGOGY IN BULGARIA (SUMMARY OF THE SECOND UNIVERSITY SIMPOSIUM ON SOCIAL PEDAGOGY)

 

Abstract. The article presents the discussion during the Second university
symposium on Social Pedagogy “Development of the Social Pedagogy in Bulgaria”.
The symposium had three thematic sections: History of the Social Pedagogy, Critical
and Comparative analysis in the social-pedagogical theory, Social Pedagogy and
Social Work – contemporary approaches and current practices.

 

Dr. Marina Pironkova, Assoc. Prof.
Department of Social Pedagogy and Social Work
Faculty for Primary and Preschool Education
University of Sofia

нагоре


 

ТЪРЖЕСТВЕНО СЛОВО ЗА ОТКРИВАНЕ НА СИМПОЗИУМА „РАЗВИТИЕ НА СОЦИАЛНАТА ПЕДАГОГИКА В БЪЛГАРИЯ“

 

Клавдия Сапунджиева
Sofia University

 

Pезюме. Словото представя постигнатите академични резултати по случай
20 години от създаването на катедра „Социална педагогика и социално дело“
в Софийския университет.

Keywords: social pedagogy; social work; social pedagogue; social education

 

SOLEMN SPEECH TO OPEN THE SYMPOSIUM „DEVELOPMENT OF SOCIAL PEDAGOGY IN BULGARIA“

 

Abstract. The article presents the academic performance of the Department of
Social Pedagogy to celebrate 20 years since its establishment in Sofia University.

 

Prof. Klavdia Sapundjieva, DSc.
Department of Social Education and Social Work
Faculty for Primary and Preschool Education
University of Sofia
Sofia, Bulgaria

нагоре


 

РАЗВИТИЕ НА СПЕЦИАЛНОСТ „СОЦИАЛНА ПЕДАГОГИКА“ В СОФИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ „СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ“

 

Prof. Dr. Nely Boiadjieva
Sofia University

 

Absract. В статията се представя развитието на нова за университетското образование специалност „Социална педагогика“ у нас. Тя е разкрита в началото но 90-години в СУ „Св. Кл. Охридски“ във Факултета по начална и пред училищна педагогика и бележи нов етап от развитието на педагогическата наука и университетското образование. В статията се представя и се прави критичен анализ на постиженията в подготовката на специалисти по социална педагогика в трите степени на висшето образование на базата на двадесетгодишния опит на катедра „Социална педагогика и социално дело“ в СУ.

Keywords: social pedagogy; university education; university degrees; development of pedagogy; professional qualification

 

GROWTH OF SPECIALITY “SOCIAL PEDAGOGY” AT SOFIA UNIVERSITY “ST. KLIMENT OHRIDSKI”

 

Abstract. The article presents the growth of a new speciality “Social pedagogy” in Bulgaria. it has been established in the beginning of 90th years of 20th century in Faculty for Primary and Preschool Education at Sofia University “St. Kl. Ohridski”. The latter fact marks a new stage of development of the pedagogical science and university education. This article presents and makes a critical analysis of the achievements in the preparation of social pedagogy specialists in the three degrees of the tertiary education on the basis of the department of “Social pedagogy and Social work” in Sofia University’s experience.

Prof. Dr. Neli Boiadjieva
Department of Social Pedagogy and Social Work
Faculty for Primary and Preschool Education
University of Sofia

нагоре


 

КАРЛ МАГЕР (1810 – 1858) И НЕГОВОТО ПОНЯТИЕ „СОЦИАЛНА ПЕДАГОГИКА“

 

Албена Чавдарова
Sofia University

 

Pезюме. През 1844 г. в своя рецензия Карл Магер използва за първи път понятието „социална педагогика“, което по-късно придобива много различни от първоначалното си разбиране съдържание и интерпретации. За Магер „социалната педагогика“ е тази педагогика, която задава рамките на моралното възпитание на човека, който живее в общество, развиващо се на основата на общовалидни нравствени закони и на принципите за свободата и равенството.

Keywords: Karl Mager; social pedagogy; education

 

KARL MAGER (1810 – 1858) AND HIS CONCEPT OF “SOCIAL PEDAGOGY”

Abstract. in 1844 Karl Mager used the term “social pedagogy” for the first
time in one of his reviews; later the term becomes very different from its original
understanding content and interpretations. For Mager “social pedagogy” is that
pedagogy, which sets the framework of the moral education of the person who lives
in a society developing on the basis of universal moral law and the principles of
freedom and equality.

 

Prof. Albena Chavdarova, DSc.
Faculty of Education
University of Sofiа

нагоре


 

СОЦИАЛНАТА ПЕДАГОГИКА МЕЖДУ ХАОСА И СИСТЕМАТА

 

Пламен Pадев
University of Plovdiv “Paisii Hilendarski”

 

Pезюме. В статията се разглежда част от историята на социалната педагогика и нейното различие от социалната работа. Показани за възможности за статуса на социалната педагогика.

 

Keywords: social pedagogy; social work; experience from other countries

 

SOCIAL PEDAGOGY BETWEEN CHAOS AND SYSTEM

 

Аbstraсt. The article examines part of the history of the social pedagogy and its difference from social work. Shown are opportunities on the status of the social pedagogy.

 

Prof. Dr. Plamen Radev
Plovdiv University “Paisii Hilendarski’’

 нагоре


 

СОЦИАЛНА ПЕДАГОГИКА И СОЦИАЛНА РАБОТА – СХОДСТВО В ОЗНАЧАВАЩОТО

 

Нели Петрова-Димитрова
Sofia University

 

Pезюме. Целта на тази статия е да се очертае сходството в области, които са определени от концепциите за социална педагогика и социална работа, чрез изследване на характера на взаимоотношенията между тях и твърдят, възможните посоки на диференциация. Хипотезата на изследването е, че има сходство в смисъл означавано от социалната педагогика и социална работа, а дори и в определени параметри, чиято прилика е еднаквост. Методи за изследване са теоретичен преглед на образователни документи на английски, френски, руски и български език през последните години. Основните констатации показват, че тези знаменатели означават процеси, помагащи интервенции; отразяват процеса на връзка между подпомагането и получаване на помощ; развиват подобен набор от интервенции, основани на индивидуализиран клиничен подход, фокусиран към нуждите на хората в една група или общност. Основните специфики могат да се обобщят като опора на различна теоретична концептуализация като научна принадлежност, т.е. педагогика, медицина, психология/психотерапия и пр., и/или като принадлежност към теоретични психопедагогически школи, т.е. когнитивна, поведенческа, психоаналитична, еклектична и пр. като специфични области на работа.

Keywords: social pedagogy; social education; social assistance; social work

 

SOCIAL PEDAGOGY AND SOCIAL WORK – SIMILARITY IN THE SIGNIFIERS

 

Abstract. The purpose of this article is to outline the similarities in the areas designated by the concepts of social pedagogy and social work, by examining
the nature of the relationship between them, and to argue possible directions for their differentiation. The hypothesis of the study is that there is similarity in the
meanings signified by social pedagogy and social work, and even that within certain parameters this similarity represents uniformity. The methods of the study
are theoretical review and education documents in English, French, Russian and Bulgarian from the recent years. The main findings show that these signifiers denote processes that help interventions; they reflect the process of connection between helping and receiving help; they develop similar forms of intervention based on an individualized clinical approach centered on the needs of people, individually and in a group or community. The main specificities/differences can be summarized as the mainstays of different theoretical scientific backgrounds, i.e. Education, Medicine, Psychology (psychotherapy), etc., and/or as accessories to the theoretical psycho-pedagogical schools, i.e. cognitive, behavioral, psychoanalytical, eclectic, etc .; as specific fields of work.

 

Prof. Dr. Nelli Petrova-Dimitrova
Department of Social Pedagogy and Social Work
Faculty for Primary and Preschool Education
University of Sofia

нагоре


 

ДИСКУСИЯТА ЗА СОЦИАЛНАТА ПЕДАГОГИКА В ОБЕДИНЕНОТО КРАЛСТВО

 

Мая Чолакова
South-West University “Neofit Rilski”

 

Pезюме. Статията е изградена върху анализ на научни публикации и аналитични доклади по темата за социалната педагогика като относително
нова теоретична и практическа парадигма в англоезичния свят. Представят се ключови интерпретации върху социалнопедагогическата концепция с акцент върху схващанията на автори от Обединеното кралство, където навлизането на социалната педагогика в традиционните за англо-саксонската социална работа полета се третира с необходимата предпазливост и критична саморефлексия.

Keywords: social pedagogy; UK

THE DISCUSSION ON THE SOCIAL PEDAGOGY IN THE UNITED KINGDOM

Abstract. The article draws upon an analysis of scholarly publications and analytical reports on the theme of social pedagogy as a relatively new theoretical
and practical paradigm in the English-speaking world. Key interpretations on the social-pedagogical conception are presented, with a focus on the views of authors from the UK, where the introduction of the social pedagogy in the traditional for the Anglo-Saxon social work fields is treated with the required caution and critical self-reflection.

 

Dr. Maya Tcholakova, Assoc. Prof.
South-West University “Neofit Rilski”

нагоре


 

СЪВРЕМЕННИ ВЪЗПИТАТЕЛНИ ТЕХНОЛОГИИ ПРИ СОЦИАЛНОПЕДАГОГИЧЕСКАТА ДЕЙНОСТ

 

Гинка Димитрова
Sofia University

 

Pезюме. Възпитателните технологии в социалнопедагогическата дейност са едно от основните направления на педагогическите технологии. Те имат
интегративен характер. Базират се на постиженията на педагогиката, психологията, социалната педагогика, социологията и редица други науки за човека, допринасящи за ефективността на възпитателния процес и дейност в социалнопедагогическата сфера. В статията представяме работата ни с магистри, свързана с подготовката им за умело използване на съвременни възпитателни технологии в педагогическата дейност.

Keywords: technology; education; socio-educational activity; project; ethical dilemmas

 

MODERN EDUCATIONAL TECHNOLOGIES IN SOCIAL-PEDAGOGICAL ACTIVITY

 

Abstract. The educational technologies in the socio-pedagogical activity are one of the key directions in pedagogical technologies. These have an integrative
character. They are based on the achievements of pedagogy, psychology, social pedagogy, sociology, and other sciences related to the human and contributing to the effectiveness of the educational activity. in this article there are presented some of the core technologies for the preparation of prospective social pedagogues.

 

Prof. Dr. Ginka Dimitrova
University of Sofia

нагоре


 

ПОЗИТИВЕН ПОДХОД И ФИЗИЧЕСКА НАМЕСА ПРИ РАБОТА С ДЕЦА С ПРЕДИЗВИКАТЕЛНО ПОВЕДЕНИЕ

 

Александър Ранев, Цветослав Николов
Sofia University

 

Pезюме. В настоящата статия е представен модел за работа с деца с предизвикателно поведение. Материалът е разделен на две части, като първата
обхваща въпросите, свързани със структурната рамка на модела „Позитивен подход“, а втората е насочена към изясняване на въпроси, свързани с физическата намеса от страна на възрастния в кризисни ситуации. Двете подтеми обединяват идеята за позитивен подход при работа с деца с предизвикателно поведение.
Keywords: child development; positive approach; challenging behavior; behavior management, disruptive behavior

 

POSITIVE APPROACH AND PHYSICAL INTERVENTION FOR WORK WITH CHILDREN WITH CHALLENGING BEHAVIOR

 

Abstract. A model for work with children with challenging behavior is described in the present article. The article contains two parts – the first one is
focused on the “Positive approach” model and the second one is based on the “Physical intervention” concept which is closely related to the management of
physical aggression in a point of crisis. Both are united in a holistic-based positive approach for supporting children with emotional and behavioral difficulties.

 

Dr. Aleksandar Ranev, Assist.Prof.
Dr. Tsvetoslav Nikolov, Assist.Prof.
Sofia University

нагоре


 

ХОЛИСТИЧНИЯТ ПОДХОД КАТО АКТУАЛНА ПРАКТИКА В СОЦИАЛНАТА РАБОТА С ДЕЦА В РИСК

 

Pосица Михайлова
Episkop Konstantin Preslavski Shumen University

 

Pезюме. Холистичният подход в социалната работа с деца в риск е актуална практика, спомагаща за ефективността и качеството на социалните услуги за децата от тези целеви групи. Настоящият доклад разглежда концепцията за холистичния подход и приложението му в актуалните съвременни практики на социалната работа.

Keywords: children at risk; holistic approach; current practice; social work

 

HOLISTIC APPROACH AS CURRENT PRACTICE IN SOCIAL WORK WITH CHILDREN AT RISK

 

Abstract. Holistic approach in social work with children at risk is current practice that helps the efficiency and quality of social services for children in these
target groups. This report addresses the concept of a holistic approach and its application in current modern practice of social work.

 

Dr. Rositza Mihaylova, Assist. Prof.
Shumen University

нагоре


 

ЮБИЛЕЕН ПОРТРЕТ НА ПРОФ. Д-Р ГИНКА ДИМИТРОВА

 

Prof. Dr. Nely Boiadjieva
Sofia University

Prof. Dr. Neli Boiadjieva
Department of Social Pedagogy and Social Work
Faculty for Primary and Preschool Education

нагоре


 

ПРОФ. Д-Р ПЕТЪР ДИКОВ ПЕТРОВ НА 80 ГОДИНИ

 

Коста Герджиков
University of Sofia

 

PROF. DR. PETER DIKOV PETROV ON 80 YEARS

 

Dr. Kosta Guerdzikov, Assoc. Prof.
Faculty for Primary and Preschool Education
University of Sofia

нагоре


 

СИНЕРГЕТИЧЕСКА ФИЛОСОФИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО, СИНЕРГИЧНО ОБРАЗОВАНИЕ, СИНЕРГЕТИЧЕСКА ЕСТЕСТВЕНА ПЕДАГОГИКА

 

Жулиета Савова
Великотърновски университет „Св. св. Кирил и методий“

 

SYNERGY PHILOSOPHY OF EDUCATION, SYNERGY EDUCATION, SINERGY NATURAL EDUCATION

 

Prof. Dr. Julieta Savova
University of Veliko Tarnovo

нагоре


 

Your Image Description

Свързани статии:

Default ThumbnailПедагогика, година LXXXIX, книжка 1, 2017 Default ThumbnailПедагогика, година LXXXIX, книжка 2, 2017 Default ThumbnailПедагогика, година LXXXIX, книжка 7, 2017 Default ThumbnailПедагогика, година LXXXIX, книжка 9, 2017

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Mathematics and Informatics, Number 2/2017, Volume 60

Next article

До 22 деца в паралелка до IV клас

Next article

До 22 деца в паралелка до IV клас

Как се обича България

Как се обича България

Да влезеш в „кожата“ на Пагане

Да влезеш в „кожата“ на Пагане

Последни публикации

  • МОН отличи четирима директори с наградата „Св. Иван Рилски“
  • Селфи с холограми в ПГТМ „Христо Ботев“– Ботевград
  • Тайната на дълголетието
  • Детството не е състезание
  • Няма кой да те чуе, ако не си онлайн
  • Студентите бягат с УАСГ
  • Прародителят на всички рози е бил малко жълто цвете
  • Публикуваха проектопостановлението за минимална асистентска заплата от 2780 лв.
  • МОН: Към този момент няма решение или обсъждане за връщане към завършване на основно образование в VIII клас
  • Министър Вълчев откри STEM център в СУ „Алеко Константинов“ в Луковит
  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"