"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Home Pedagogika-Pedagogy Съдържание на сп. "Педагогика"

Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2015 г.

от
27-12-2015
in Съдържание на сп. "Педагогика"
A A

ПЕДАГОГИКА
НАУЧНОТЕОРЕТИЧНОИМЕТОДИЧЕСКОСПИСАНИЕ
ГОДИНА LXXXVII, 2015

PEDAGOGY
EDUCATIONAL JOURNAL
VOLUME 87, 2015

ГОДИШНО СЪДЪРЖАНИЕ/ ANNUAL CONTENTS

 

 

Страници / Pages
Книжка 1 / Number 1: 1 – 160
Книжка 2 / Number 2: 161 – 320
Книжка 3 / Number 3: 321 – 454
Книжка 4 / Number 4: 455 – 598
Книжка 5 / Number 5: 599 – 742
Книжка 6 / Number 6: 743 – 886
Книжка 7 / Number 7: 887 – 1030
Книжка 8 / Number 8: 1031 – 1176
Книжка 9 / Number 9: 1177 – 1320

 

30 YEARS OMEP IN BULGARIA / 30 ГОДИНИ ОМЕП В БЪЛГАРИЯ
1148 – 1156: Значимостта на индивидуализацията и диференциацията в педагогическото взаимодействие в детската градина
[The Importance of Individualization and Differentiation for Pedagogical Interactions in Kindergartens] / Розалина Енгелс-Критидис / Razalina Enguels-Kritidis
1157 – 1161: Ролята на конструктивните дейности за развитието на числовите представи при децата от предучилищна възраст
[The Role of Constructive Activities for the Development of Numerical Concepts in Preschool Children ] / Галина Георгиева / Galina Georgieva
1162 – 1170: Провокиране на изобразителна дейност чрез илюстрацията при деца от предучилищна възраст
[Promoting Drawing and Painting Activities via Illustrations in Preschool Children] / Гергана Михайлова-Недкова / Gergana Mihailova-Nedkova

70 YEARS “ANGEL KANCHEV“ UNIVERSITY OF RUSE /
70 ГОДИНИ РУСЕНСКИ УНИВЕРСИТЕТ „АНГЕЛ КЪНЧЕВ“
1041 – 1051: Русенският университет – 70 години възходящо развитие
[University of Ruse – 70 Years Upward Development] / Златоживка Здравкова / Zlatozhivka Zdravkova
1052 – 1065: История на висшето педагогическо образование в Русе
[Нistory of Pedagogical Education in Ruse] / Виолета Ванева / Violeta Vaneva
1066 – 1075: Педагогическото познание в сложния спектър на науките за образованието
[The Pedagogical Knowledge in the Complex Spectrum of Educational Sciences] / Пeтър Петров / Petar Petrov
1076 – 1087: Влияние на феномените „ранно“ и „късно“ родителство върху целевите семейни възпитателни ориентации (съвременно състояние на проблема)
[Influence of Phenomena „Early“ and „Late“ Parenting on the Target of Family Educational Orientations (Current State of the Problem)] / Десислава Стоянова / Desislava Stoyanova
1088 – 1094: Ролята на графичния метод за решаване на физични задачи
[The Role of the Graphical Method for Solving Physical Tasks] / Теменужка Богданова, Бетина Ковачева / Temenuzhka Bogdanova / Betina Kovacheva
1095 – 1102: Валидиране на знания, умения и компетенции, придобити чрез неформално и информално обучение
[Validation of Knowledge, Skills and Competences Acquired through Formal and Informal Learning] / Валентина Василева / Valentina Vassileva
1103 – 1109: „Учене през целия живот“ – водеща ценност за съвременния учител
[“Lifelong Learning” – Leading Value for the Modern Teacher] / Надие Карагьозова / Nadie Karagyozova
1110 –1118: Хистерията в детско-юношеска възраст
[Hysteria in Children and Teens] / Силвия Крушкова / Silvia Kroushkova
1119 – 1130: Дейностите на детето през неговия поглед в съпоставка с гледната точка на семейството и персонала
[Child’s View on Daily Activities in Comparison with the Perspective of Family and Staff] / Лилия Тодорова / Liliya Todorova
1131 – 1140: Теоретико-приложни предизвикателства и проблеми при реализиране на ситуациите в смесената по възраст група в детската градина
[Theoretical And Applied Challenges and Problems in Situation Realization in a Mixed-Age Group in the Kindergarten] / Юлия Дончева / Julia Doncheva
1140 – 1147: Пространственото мислене и показатели за установяване степента му на развитие в начална училищна възраст
[Spatial Thinking and Indicators to Identify the Degree of Development of Spatial Thinking in Primary School] / Маргарита Георгиева / Margarita Guerguieva

125 YEARS OF PRE-SCHOOL EDUCATION IN SHUMEN /
125 ГОДИНИ ПРЕДУЧИЛИЩНО ВЪЗПИТАНИЕ В ШУМЕН
124 – 130: 125 години предучилищно възпитание в Шумен / 125 Years of Pre-School Education in Shumen / Живка Тонева / Zhivka Toneva

BOOKS / КНИЖНИНА
153 – 154: Отзив за книгата „Образователен дизайн (концептуални основания и практически решения)“
[Review for the Book “Instructinal Design (Conceptual Grounds and Practical Solutions)”] / Иса Хаджиали / Isa Hadjiali
444 – 446: Взаимодействие между история, академизъм и реални практики в социалнопедагогическата дейност
[Interaction between History, Academic and Real Practices in Social-pedagogical Activity] / Пламен Радев / Plamen Radev
447 – 448: Нова книга. Отзив за книгата на проф. д.с.н. Дончо Градев „Властта на малкия човек“ (2015)
[New Book. Presentation of the book „The Power of the Little Man“] / Клавдия Сапунджиева / Klavdia Sapundjieva
570 – 572: Пламен Радев – „Обща дидактика“ / Plamen Radev – “General Didactics” / Коста Герджиков / Kosta Guerdjikov
573 – 582: Ново изследване за българската детско-юношеска литература
[New Research for Bulgarian Juvenile Literature] / Любомир Георгиев / Lyubomir Gueorguiev
583 – 588: Представяне на монографията на Дорена Кароли, „Per una storia dell’asilo nido in Europa tra Otto e Novecento’’
[Dorena Caroli’s Monograph “Per Una Storia Dell’Asilo Nido in Europa tra Otto e Novecento”] / Милка Терзийска / Milka Terziyska
589 – 592: Ново теоретично изследване на играта /
[New Theoretical Study of Play] / Борис Минчев / Boris Minchev
878 – 880: За учителя като компетентен комуникатор /
[The Teacher as a Competent Communicator] / Ангел Петров / Anguel Petrov

 

CULTURE AND LEADERSHIP IN EDUCATIONAL INSTITUTIONS /
КУЛТУРА И ЛИДЕРСТВО В ОБРАЗОВАТЕЛНИТЕ ИНСТИТУЦИИ
10 – 24: Организационна култура и лидерско поведение
[Organizational Culture and Leadership Behavior] / Вяра Гюрова / Viara Gyurova
25 – 47: Теоретична рефлексия на училищната култура
[Theoretic Refl ection of School Culture] / Иржи Прокоп / Jiří Prokop
48 – 55: Компетенции на директора на ресоциализираща институция
[Competences of Director of Institution for Social Rehabilitation] / Катажина Мирослав-Навроцка / Katarzyna Miroslav-Nawrockа
56 – 77: Култура и лидерство в образователни институции (Резултати от емпирично изследване)
[Culture and Leadership in Educational Institutions (Results from an Empirical Study)] / Божидара Кривирадева, Bozhidara Kriviradeva
78 – 92: The Selected Aspects of School Culture in Teachers’ Perceptions / Joanna M. Łukasik / Norbert G. Pikuła
93 – 101: Organizational Culture: Theory and Reality / Inna Leonidovna Fedotenko
102 – 115: Особености на организационната култура в образователните институции в Казахстан
[Specifics of Organizational Culture in Educational Institutions in Kazakhstan] / Жанат Бактыбаев / Baktybaev, Zh.
116 – 123: Analysis of Organisational Architecture in Non-Business Organisations for the Purposes of Organisational Development Strategy Design / Snezhana Mojsovska Salamovska

 

DISCUSSION / ДИСКУСИОННО
804 – 820: Педагогиката – общата дидактика – предметните дидактики – основа на модернизацията на образователната система
[Pedagogy – General Didactics – Specifi c Didactics – Basis of Modernizing the Educational System] / Петър Петров / Petar Petrov

 

DOCTORAL RESEARCH / ДОКТОРАНТСКИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
263 – 274: Делегираните бюджети в средното образование в България – за и против
[Delegated Budgets in Secondary Education in Bulgaria – Pros and Cons] / Йоана Минова / Yoana Minova
404 – 416: Финансиране на средното образование в Германия и България. Сравнителен анализ
[Financing of Secondary Education in Germany and Bulgaria – Comparative Analysis] / Йоана Минова / Yoana Minova
417 – 428: Инструменти за самооценка в детско-юношеска възраст в психолого-педагогическата и ерготерапевтичната практика
[Self-Assessment Instruments for Children and Youths in Psychological, Pedagogical and Occupational Therapy Practice ] / Лилия Тодорова / Liliya Todorova
429 – 438: За корекционната работа при дисграфията на езикова основа
[About the Correction Work by Dysgraphy of the Lannguage Base] / Лиляна Чобанова / Lilyana Chobanova
708 – 720: Свободата е отговорността за действие [Freedom is Responsibility for Action] / Михаела Войнова / Mihaela Voynova
847 – 856: Социално подпомагане на учениците от професионалните училища в България – исторически опит
[Social Assistance to the Students from the Vocational Schools in Bulgaria – Historical Experience] / Светлана Николаева / Svetlana Nikolaeva
857 – 866: Готовност за ограмотяване
[Readiness to Become Literate] / Екатерина Чернева / Ekaterina Cherneva
1272 – 1296: Образователната система на йемен след 1990 г. (Тенденции и перспективи)
[Educational System of Yemen after 1990 (Trends and prospects)] / Асма Ахмед Абдулла Кашнун / Asma Ahmed Abdulla Kashnoon

 

EDUCATION DIAGNOSIS / ПЕДАГОГИЧЕСКА ДИАГНОСТИКА
702 – 707 Външното оценяване по български език и литература в IV клас
[The External Rate of Bulgarian Language and Literature in 4th Grade] / Виолета Кюркчийска / Violeta Kyurkchiyska

 

EXPERIMENTAL RESEARCH / ЕКСПЕРИМЕНТАЛНИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
721 – 730: Предстоящи проблеми с кадрите в сферата на образованието
[Upcoming Issues with Staff Education] / Недялко Колев / Nedyalko Kolev

 

FOREIGN STUDIES / ЧУЖДЕСТРАННИ ИЗСЛЕДВАНИЯ
244 – 256: Философия на мениджмънта на класа
[Philosophy of Classroom – Management] / Кристоф Айххорн / Christoph Eichhorn
257 – 262: New System of Teachers’ Professional Development in Kazakhstan Universities / Gulnaz Akhmetova / Gulnar Balakayeva
377 – 386: A Month in the Life of a Teacher. Home and School as the Place of Everyday Experiences of Teachers in Midlife Transition Period / Jiři Prokop / Joannna M. Łukasik
387 – 403: Философия на мениджмънта на класа (Част 2)
[Philosophy of Classroom-Management] / Кристоф Айххорн / Christoph Eichhorn
539 – 549: Educational Leadership and Activities Promoting Development-Oriented Community / Norbert G. Pikuła / Joanna M. Łukasik

 

GOOD PRACTICES: HEALTHY LIFESTYLE AND SPORT IN EDUCATIONAL INSTITUTIONS /
ДОБРИ ПРАКТИКИ В ОБЛАСТТА НА ЗДРАВОСЛОВНИЯ НАЧИН НА ЖИВОТ И СПОРТА В ОБРАЗОВАТЕЛНИТЕ ИНСТИТУЦИИ

275 – 285: Иновативни политики и практики в спорта като социални продукти от взаимодействието между местна власт, образователни институции и спортни организации
[Innovative Sport Policies and Practices as Social Products of the Interaction Between Local Authorities, Educational Institutions And Sport Organisations] / Иван Сандански / Ivan Sandanski
286 – 289: Здравословен начин на живот за ученици, родители и учители на 51. СОУ
[Healthier Lifestyle for Students, Parents and Teachers of 51 Secondary School] / Асен Александров / Asen Alexandrov
290 – 291: Турнир по канадска борба [Arm Wrestling Competition] / Д. Евтимова, Е. Павлова, И. Радославова, Б. Иванов / D. Evtimova, Е. Pavlova, I. Radoslavova, B. Ivanov
292 – 296: Ползотворно взаимодействие и партньорство между ЧСОУ „Дрита“ и НСА „В. Левски“ при реализиране на дейности в областта на физическото възпитание и спорта
[Cooperation and Partnership between Private Secondary School and Kindergarten “Drita”
and National Sports Academy “Vasil Levski” in the Implementation of Activities in the Field of Physical Education and Sport] / Ирена Недялкова / Irena Nedyalkova
297 – 301: Детска лятна олимпиада
[Summer Olympic Games for Kids] / Нели Бъчварова, Десислава Дургова / Neli Bachvarova / Desislava Durgova
302 – 309: Здравословно хранене и спорт в 136. ЦДГ „Славия“ – София
[Healthy Feeding And Sport in Kindergarten 136 “Slavia” – Sofia] / Даниела Матеева / Daniela Mateeva
310 – 314: Спортът и туризмът в живота на децата от 137. ОДЗ „Калина Малина“ – София
[Sports and Tourism in Kindergarten 137 “Kalina Malina” – Sofia] / Снежанка Богданова, Росица Генова / Snezhanka Bogdanova, Rositsa Genova

 

HISTORY AND PHILOSOPHY OF THE EDUCATION / ИСТОРИЯ И ФИЛОСОФИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО
607 – 628: Образователната парадигма на Аристотел / [Aristotle’s Educational Paradigm] / Наталия Витанова / Natalia Vitanova
629 – 652: Възгледите на Петко Славейков за образованието / [Petko Slaveikov Views on Education] / Виолета Атанасова / Violeta Atanasova

 

HIGHER SCHOOL AND KINDERGARTEN – FOR QUALITY OF EDUCATION SYSTEM /
ВИСШЕТО УЧИЛИЩЕ И ДЕТСКАТА ГРАДИНА – ЗА КАЧЕСТВО В СИСТЕМАТА НА ОБРАЗОВАНИЕТО

895 – 896: Висшето училище и детската градина – за качество в системата на образованието [Higher School and Kindergarten – for Quality of Education System] / Маринела Михова, Даринка Костадинова / Marinela Mihova, Darinka Kostadinova
897 – 904: Същност на игровите технологии в образованието [Essential Features of Play Technologies in Education] / Иван Миленски / Ivan Milenski
905 – 920: Дискусията в урока по литература [The Discussion in Literature Lesson] / Огняна Георгиева-Тенева / Ognyana Georgieva-Teneva
921 – 931: Словеснохудожествено общуване на малкия ученик [Verbal Art Communication of the Young Student] / Мила Гълъбова / Mila Galabova
932 – 942: Учителският професионализъм и празниците в детската градина [Teachers’ Professionalism and the Celebrations in the Kindergarten] / Даринка Костадинова / Darinka Kostadinova
943 – 953: Ролята на игрите с пръсти за развитието на езиковите умения при обучението по английски език в детската градина [The Role of Fingerplays for the Development of Language Skills when Teaching English in the Kindergarten] / Лариса Грунчева / Larissa Gruncheva
954 – 959: Рисунката като средство за себеизразяване на детето от пред­училищна възраст [The Drawing as a Means of Self-Expression of Сhildren in Preschool Age] / Елица Александрова / Elitsa Aleksandrovа
960 – 966: Стимулиране на изследователско поведение и математическа компетентност чрез интерактивни педагогически технологии [Stimulating the Behaviour of Research and the Mathematical Competence through Interactive Pedagogical Technologies] / Йорданка Велчова / Yordanka Velchоva
967 – 974: Интерактивна технология за стимулиране на педагогическото взаимодействие „учител – директор“ [Interactive Technologies for Stimulation of the Educational Relationship between Teacher and Headmaster] / Диана Александрова / Diana Aleksandrova
975 – 983: Форми за преодоляване на агресивното поведение при децата в детската градина и в семейството [Forms of Overcoming Aggressive Behaviour in Children While in Kindergarten and at Home] / Костадинка Комитска / Kostadinka Komitska
984 – 990: Иновативни техники в приобщаващото образование при деца от предучилищна възраст [Innovative Techniques in the Inclusive Education of Pre-school Children] / Мариана Иванова / Mariana Ivanova
991 – 995: Аз, ти, ние за правата на децата [Work with Parents for Knowing and Respecting Children’s Rights] / Марина Гунчева / Marina Guncheva
996 – 1001: Подвижните игри с изправителен характер – средство за формиране на правилна стойка у децата от предучилищна възраст [Mobile Games with Correctional Character – Ways of Correct Stand Formation of Preschool Children] / Румяна Симова / Rumyana Simova
1002 – 1005: Спортният празник – желана, емоционална, развиваща и приложима форма в детската градина [Sports Day – Desired, Emotional, Developing and Applicable Form in Kindergarten] / Надежда Горанова / Nadejda Goranova
1006 – 1009: Етнопсихологопедагогически иновативен модел на взаимодействието „дете – учител – родител“ [Ethnopsychological and Pedagogical Innovative Interaction Model “Child – Teacher – Parent”] / Цецка Илиева / Tsetska Ilieva
1010 – 1014: Семейството и детската градина – основни фактори за подкрепяща образователна среда и личностно развите на детето [The Family and Kindergarten – the Main Factors Supporting Educational Environment and Personal Development of the Child] / Капка Станова, Димитрина Митова / Kapka Stanova, Dimitrina Mitova
1015 – 1019: Предучилищната подготовка на „специалното“ дете [Preschool Preparation of a Child with Special Needs] / Клавдия Костова / Klavdia Kostova
1020 – 1024: Приложение на интерактивните методи, техники и подходи в педагогическите ситуации в детската градина [Application of Interactive Methods, Techniques and Approaches in Educational Situations in the Kindergarten] / Миглена Дионисиева / Miglena Dionisieva

 

LIFELONG LEARNING / УЧЕНЕ ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ЖИВОТ
833 – 846: Университетите за „третата възраст“ в контекста на перманентното образование
[Lifelong Learning – a Basis for Social Integration of Older and Elderly People] / Валентина Василева / Valentina Vasileva

 

LITERACY – STATE AND PROSPECTS /
ЕЗИКОВАТА ГРАМОТНОСТ – СЪСТОЯНИЕ И ПЕРСПЕКТИВИ
751 – 756: Учителят прави училището
[The Teacher Creates School] / Мариана Мандева / Mariana Mandeva
758 – 766: Как мишката да не изяде книгата – поуките от една педагогическа практика в първи клас
[How the Mouse Not to Eat the Book – Lessons From an Education Practice in First Class] / Мариана Мандева, Диляна Гаджева / Mariana Mandeva, Dilyana Gadzheva
767 – 773: Учителите и родителите – партньори в насърчаването на детското четене
[Teachers and Parents – Partners in Promoting Children’s Reading / Анелия Николова / Aneliya Nikolova
774 – 784: Промяна в стратегиите за учене – път за подобряване четивните умения на малкия ученик
[A Change in Learning Strategies – Way to Improve the Reading Skills of Young Students] / Ренета Минчева / Reneta Mincheva
779 – : Четенето и писането на български език в уроците по „неезиковите“ учебни дисциплини в началния образователен етап
[Reading and Writing in Bulgarian in the „Non-Language” Classes in Elementary Grades] / Диляна Гаджева / Dilyana Gadzheva
785 – 791: Възможности за овладяване на четенето с разбиране от 7 –
11-годишните ученици от ромски етнически произход с помощта на образователния софтуер „Envision“
[Option to Manage Reading with Understanding of 7 – 11-Years Old Students from Roma Ethnic Origin with the Help of Educational Software “Envision”] / Дияна Димитрова / Diyana Dimitrova
792 – 797: Непреднамерено изучаване на официалния български език като втори език в начална училищна възраст – за една езикова ситуация в районите със смесен етнически състав
[Unpremeditated Study of the Offi cial Bulgarian Language as a Second in the Pre-School Age – for a Language Situation in the Regions with Mixed Ethnic Group] / Виктория Стойчева / Viktoria Stoicheva
798 – 803: интеграцията на формални, неформални и информални подходи при лингвометодическата подготовка на началния учител
[About the Integration of Formal and Informal Approaches in Linguomethodical Training of the Primary Teacher] / Васвие Феим Адем / Vasvie Feim Adem

 

MODERN SCHOOL – REALITY AND CHALLENGES / СЪВРЕМЕННОТО УЧИЛИЩЕ – РЕАЛНОСТ И ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА
1183 – 1196: Училището като специфична социална институция
[School as a Specific Social Institution] / Вяра Гюрова / Viara Gyurova
1197 – 1212: Участие на общността в управлението на училището – (не)възможното партньорство
[Community Participation in School Management – the (Im)Possible Partnership] / Йонка Първанова / Yonka Parvanova

 

NON-FORMAL LEARNING AND EDUCATION / НЕФОРМАЛНО УЧЕНЕ И ОБРАЗОВАНИЕ
327 – 335: Отношението „музеи – ВУЗ“ през погледа на студентите
[The Relationship “Museum – University” – Students Views] / Вася Делибалтова, Биляна Гъркова / Vasya Delibaltova, Biliana Garkova
POINT OF VIEW / ГЛЕДНА ТОЧКА
550 – 561: За някои нелепости в нашата училищна педагогика
[About Some Incongruities in our School Pedagogy] / Пламен Радев / Plamen Radev

 

RESEARCH INSIGHTS / ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ ПРОНИКНОВЕНИЯ
131 – 138: Детето като изследовател и творец – във фокуса на европейските педагогически концепции
[The Child as an Explorer and Creator – in the Focus European Pedagogical Concepts] / Боряна Иванова / Boryana Ivanоva
139 – 146: Проучване на някои страни от физическото развитие на учениците от начална училищна възраст
[Research into some Aspects of Primary Students’ Physical Development] / Крася Каваклова / Krasya Kavaklova
169 – 181: Проблеми на социалната адаптация на пътуващи ученици от малки населени места
[Problems of Social Adaptation of Pupils Traveling from Small Villages] /
Траян Попкочев, Бонка Гергинова, Тереза Карамангалова / Trayan Popkochev, Bonka Gerginova, Tereza Karamangalova
182 – 192: Два съвременни отговора на въпроса: Може ли да се учи чрез съвременно изкуство?
[Two Modern Answers to the Question: Can you Learn through Contemporary Art] / Вася Делибалтова, Десислава Морозова / Vasya Delibaltova, Dessislava Morosova
193 – 207: Устни продуктивни текстове в детската градина – теория и технология
[Verbal-Productive Texts in the Kindergarden – Theory and Technology] / Ганка Янкова / Ganka Yankova
208 – 228: Тревожността в педагогическия процес
[Anxiety in the Pedagogical Process] / Здравка Костова / Zdravka Kostova
229 – 243: Интерактивните методи и похвати на обучение в контекста на конструктивистката образователна парадигма
[Interactive Methods and Techniques of Teaching in the Context of Constructivist Education Paradigm] / Божена Такворян-Солакян / Bozhena Takvorian-Solakian
336 – 359: Синергичен модел за професионално ориентиране и консултиране на деца и младежи със специфични потребности
[Synergetic Model for Vocational Guidance and Counselling for Children and Youth with Specific Needs] / Моника Богданова / Monika Bogdanova
360 – 376: Характерни особености на негативната играчка и познавателни стратегии за преодоляване на отрицателното отношение към нея в представите на децата от предучилищна възраст
[Specific Features of the Negative Toy and Cognitive Strategies for Overcoming of the Negative Attitude to It in the Representations of Preschool Children] / Иван Миленски / Ivan Milenski
463 – 475: Обучение чрез сътрудничество – Селестен Френе и неговата педагогика [Training through Cooperation – Célestin Freinet and his Pedagogy] / Вяра Гюрова / Viara Gyurova
476 – 484: За четенето, писането и езиковото образование на настоящето и бъдещето(I – IV клас) /
[About Reading, Writing and Language Education of Present andFuture (1.- 4. School Year)] / Мариана Мандева / Mariana Mandeva
485 – 496: Оценяване професионалните компетентности на бъдещия социален работник
[Appraisal of the Professional Competencies of Future Social Worker] Искра Петкова / Iskra Petkova
497 – 501: Формиране на комуникативна култура у децата от предучилищна възраст
[Developing Communicative Culture in Preschool Children] / Боряна Иванова / Boryana Ivanova
502 – 511: Развитие на натуралистичната интелигентност чрез природонаучното обучение в началното училище
[Development of Naturalist Intelligence through Primary Science Education] / Иванка Кирилова / Ivanka Kirilova
512 – 521: The Role of Teaching Assistants in Meeting Special Educational Needs at Mainstream Schools / Blagovesta Troeva
522 – 532: За междурелигиозния диалог, обществените нагласи и образователната промяна (Размисли върху една изгубена страница)
[On Inter-Religious Dialogue, Public and Educational Change (Reflections on a Lost Page)] / Румяна Неминска / Rumyana Neminska
533 – 538: Формиране на метапредметни универсални умения у учениците
[Formation of Metasubject Universal Skills in Students] / Христина Петрова / Hristina Petrova
661 – 677: Синергетическо направление в българската педагогика – от систематиката до спецификата
[Synergetic Philosophy of Education on the he Development] / Яна Рашева-мерджанова / Yana Racheva-Merdjanova
678 – 692: Обучението по български език – инструмент за предотвратяване на отпадането от училище
[Teaching Bulgarian Language – a Means of Drop of School Prevention] / Мариана мандева / Mariana Mandeva
693 – 701: Ролята на учителя като аниматор / [Teacher’s Role as an Animatоr] / Анелия Калчева / Aneliya Kalcheva
821 – 832: Проблемът за оценяването в природонаучното обучение в началното училище
[The Issue of Assessment in Primary Science Education] / Иванка Кирилова / Ivanka Kirilova
1213 – 1230: Бъдещите учители и проект „студентски практики“
[The Future Teachers and the “Students’ Practices” Project] / Теодора Вълова / Teodora Valova
1231 – 1235: Аспекти на приложението на играта в ерготерапията
[Aspects of Game Application in Occupational Therapy] / Петя Минчева / Petya Mincheva

 

SHARED EXPERIENCE / СПОДЕЛЕН ОПИТ
147 – 152: М:етодическото обединение в детската градина за гражданско образование на децата от предучилищна възраст
[Methodological Union in Kindergarten for the Civic Education of Children from Preschool Age] / Анета Петрова, Яница Бочева / Aneta Petrova Yanitza Botcheva
439 – 443: Един компютър – много възможности
[One Computer – Many Opportunities] / Жечка Стоянова / Zhechka Stoyanova
562 – 569: Формиране на природосъобразен начин на живот при 3 – 4-годишните деца
[Forming a Natural Way of Life in 3 – 4 Year Olds] / Любимка Габрова / Lyubimka Gabrovа
731 – 736: Диагностика на резултатите по „Домашен бит и техника“ чрез използване на тест
[Diagnosis of the Results in Household and Domestic Technique Using a Test / Ваня Петрова / Vania Petrova
867 – 872: Играта и игрово-образователното пространство като процес с позитивно емоционален и творчески коефициент
[The Game and Play Educational Tract as a Process With Positive Emotional and Creative Factor] Калина Върбанова, Анета Момчева / Kalina Varbanova, Aneta Мomcheva
873 – 876: Психогимнастиката за опазване психичното здраве при 5 – 6-годишните деца
[Psychogymnastics for Protecting Mental Health of 5 – 6 Years Old Children] / Любимка Габрова / Lyubimka Gabrovа
1297 – 1303: Иновативен модел на образователна политика на обединено детско заведение
[Innovative Model of Educational Policies of a Kindergarten] Камелия Димитрова / Kamelia Dimitrova

 

TEACHING THROUGH THE DEVELOPMENT OF INTERCULTURAL COMPETENCE /
ПРЕПОДАВАНЕ ЧРЕЗ РАЗВИВАНЕ
НА МЕЖДУКУЛТУРНИ КОМПЕТЕНЦИИ
1236 – 1237: Formation régionale à Sofia : Enseigner en développant la compétence interculturelle / Rennie Yotova
1238 – 1249: Enseigner en développant la compétence interculturelle / Alex Cormanski
1250 – 1255: La publicité et l’interculturel / Armine Grigoryan
1256 – 1264: L’interculturalité dans le système éducatif macédonien / Snezana Petrova
1265 – 1271: Littérature et interculturalité: à l’écoute des échos intertextuels dans la classe de FLE / Marie-Françoise Chitour

UNIVERSITY EDUCATION / УНИВЕРСИТЕТСКО ОБРАЗОВАНИЕ
653 – 660: Образователният процес в Шуменския университет „Епископ
Константин Преславски“ /
[Educational Process in Konstantin Preslavsky University of Shumen] / Снежана Николова / Snezhana Nikolova

Your Image Description

Свързани статии:

Default Thumbnailсп. „Педагогика“ , книжка 6, година LXXXIV, 2013 Default Thumbnailсп. „Педагогика“ , книжка 8, година LXXXIV, 2013 Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2014 г. Default ThumbnailГодишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2016 г.

Последвайте ни в социалните мрежи

Viber
shareTweet
Previous article

Годишно съдържание на сп. „Български език и литература“, 2015 г.

Next article

Избрано 2016

Next article
Izbrano2013

Избрано 2016

Izbrano2013

Избрано 2017

Izbrano2013

Избрано 2018

Последни публикации

  • Австроунгарски дух в Разград от 140 години
  • Театрални интерпретации на абсурдите на ежедневието
  • „Свободата да знаеш“ започна в Кюстендил
  • Правителството одобри близо 108 млн. лева за развитие на науката и изследванията
  • Одобрени са над 37 млн. лева за строеж и ремонт на училища, детски градини и студентски общежития
  • В Министерския съвет
  • Над 200 директори и учители обменят иновативни практики за подобряване на учебния процес
  • Световната банка ще подпомага България за по-ефективното използване на информационните ресурси в образованието
  • Магията на XV софийски фестивал на науката
  • И най-доброто писмо е…
  • Битка на роботи край морето
  • 516 млади театрали взривяват сцената във Велинград
  • „Заедно за Гергьовден“ в Кюстендил
  • Флота или флот
  • ПГТ „Проф. д-р Асен Златаров“ – Варна, с блестящо представяне на националните състезания по професии в туризма
  • Цената на труда: Пазарни реалности, правни рамки и социални дилеми
  • 200 млн. лв. за подобряване качеството на висшето образование
  • Снимка на броя: Царство на децата
  • Премиерът Росен Желязков: INSAIT надмина всички очаквания
  • Национално издателство „Аз-буки“ обявява конкурс за научна статия
  • Министър Красимир Вълчев: Предлагаме въвеждане на час по добро
  • Млади химици представят изследванията си пред министъра на образованието и науката

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Home
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Home
  • About
  • Team
  • Archive
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"