"Az-buki" National Publishing House
Ministry of Education and Science
Wikipedia
  • Login
  • Registration
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US
Няма резултати
Вижте всички резултати
Az-buki Weekly
Няма резултати
Вижте всички резултати
Main Page Новини Новини 2025

Над 185 000 са усвоили дигитални умения

Стела Маринова by Стела Маринова
13-02-2025
in Новини 2025
A A
Снимка – Pixabay.com

Над 185 000 души, от които 138 574 ученици, 11 642 педагогически специалисти и 35 059 образователни медиатори и родители, са участвали в обучение по цифрови умения по проект „Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“, финансиран по Оперативната програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014 – 2020 г.

Това става ясно от Окончателния доклад за оценка на подкрепата по инициативата REACT-EU, изпълнена чрез Проекта, който е публикуван на страницата на Изпълнителна агенция „Програма за образование“.

Оценката е извършена от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие съгласно подписаното Споразумение за многогодишна подкрепа за изпълнение на Плана за оценка на Програма „Образование“ 2021 – 2027 г. с МОН и Изпълнителна агенция „Програма за образование“.

В доклада е посочено още, че по Проекта са разпредели над 85 000 цифрови устройства, от които 20 692 лаптопи за учители и 64 997 лаптопи и таблети за ученици.

„Това значително е допринесло за повишаване на равенството в достъпа до технологии. До 2022 г. наличността на устройства в България надхвърли средното ниво за страните от ОИСР, а проектът изпълни поставените си цели за предоставяне на устройства“, става ясно от документа.

Основното заключение от оценката е, че

проектът успешно е подобрил равния достъп до цифрови устройства и е помогнал за изграждането на основни цифрови умения за учители, ученици и образователни медиатори, посочвайки ясни нужди в българската образователна система.

Чрез предоставяне на устройства и обучение.

Проектът е намалил риска от задълбочаване на образователните различия при бъдещи преминавания към онлайн обучение в краткосрочен и средносрочен план, особено сред уязвимите групи, като ромските общности.

Оценката съдържа основни изводи, констатации, препоръки и научени уроци за подобряване или коригиране изпълнението на заложените дейности в областта на дигиталното и цифровото образование по Програма „Образование“ 2021 – 2027 г., както и за подобряване разработването на образователни политики и инициативи в тази тематична област.

Сред препоръките за бъдещи проекти е интегрирането на мерки за насърчаване на справедливи образователни резултати, а не само на справедлив достъп до устройства.

Това може да включва подпомагане на учителите да предоставят персонализирана и лична подкрепа на учениците при дистанционно и цифрово обучение, предлагане на целенасочена академична помощ за тези, които са изложени на риск от изоставане, и разработване на възможности за партньорско обучение, за да се гарантира, че всички ученици се възползват по справедлив начин от цифровото и дистанционното обучение.

Your Image Description

Свързани статии:

Проектът EPALE е одобрен и за следващия двегодишен период Не позволявайте на зависимости да отнемат бъдещето ви. С тези думи служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков се обърна към близо 400 ученици в ГабровоНаркотиците отнемат бъдещето Институциите в Кюстендил с мерки срещу отпадането на ученициИнституциите в Кюстендил с мерки срещу отпадането на ученици Компенсирането на разходите за електроенергия на детски градини и училища продължава до края на март 2025 г.

Уважаеми читатели, в. „Аз-буки“ и научните списания на издателството може да закупите от НИОН "Аз-буки":

Address: София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

Phone: 0700 18466

Е-mail: izdatelstvo.mon@azbuki.bg | azbuki@mon.bg

Научните списания се продават и в книжарница „Сиела“ – подлез на Ректората на СУ „Св. Св. Климент Охридски“.

Address: София 1000, бул. „Цар Освободител“ №22

Tags Денятдигитални уменияИзпълнителна агенция "Програма за образование"проектравен достъп

Последвайте ни в социалните мрежи

shareTweet
Previous article

Вестник „Аз-буки“ – брой 6/2025 г.

Next article

Съдилища срещу тормоза в училище

Next article
Съдилища срещу тормоза в училище

Съдилища срещу тормоза в училище

Осигурено е финансиране за Ученическите игри

Осигурено е финансиране за Ученическите игри

Наши гимназисти с награда от конкурс за космическа колония

Наши гимназисти с награда от конкурс за космическа колония

Последни публикации

  • Голямата награда за наука на БАН за 2025 г. получи чл.-кор. Цветалина Танкова
  • 23 училища започват учебната година с нови физкултурни салони, още 130 са в процес на изграждане
  • Трима поделят Нобела за икономика
  • INSAIT с научен пробив на световно ниво в областта на квантовите изчисления
  • Шестокласниците успешно разчитат диаграми, затрудняват се с проценти, десетични дроби и прилагане на формули
  • Медицинският университет в Пловдив с Панаир на иновациите
  • Изследователската среда задържа Оксфордския университет на върха за десета поредна година
  • „Фeрмата на Lidl” – образователна градина от ново поколение
  • Инж. Цветанка Апостолова, член на журито на Националния фотоконкурс „В моето училище е най-хубаво“: Силната снимка кара зрителя да спре за миг
  • СУ „Христо Ботев“ в Долни Дъбник става Академия за социално емоционални умения
  • Училищният психолог д-р Таня Илиева и педагогът Елка Димитрова издават книга дневник за сближаване и общуване в семействата
  • Приказната история за „Вълшебните обувки на Кая“ с премиера в Столична библиотека
  • Студентка и учител вдъхват нов живот на детско отделение в Кюстендил
  • 120 години дух, воля и просвещение
  • Зам.-министър Наталия Михалевска: Образователните маршрути са пъзел от знание и преживяване
  • Държавата осигурява средства за българските полярни изследвания
  • Започват обученията на учители, които ще подготвят бъдещите олимпийци
  • Носителят на Нобел за мир Мария Мачадо: „Изборът беше между бюлетини и куршуми“
  • Право на отпуск за обучение – какво предвижда законът
  • Учени от INSAIT: Популярните GPT модели са склонни да „решават“ грешни математически задачи
  • МОН публикува концепция за стандартите за ранно учене и грижи
  • „Училище за успех“ търси нови посоки за образование

София 1113, бул. “Цариградско шосе” № 125, бл. 5

+0700 18466

izdatelstvo.mon@azbuki.bg
azbuki@mon.bg

Полезни линкове

  • Къде можете да намерите изданията?
  • Вход за абонати
  • Main Page
  • Contact
  • Subscribe now
  • Projects
  • Advertising

Az-buki Weekly

  • Вестник “Аз-буки”
  • Subscribe now
  • Archive

Scientific Journals

  • Strategies for Policy in Science and Education
  • Bulgarian Language and Literature
  • Pedagogika-Pedagogy
  • Mathematics and Informatics
  • Natural Science and Advanced Technology Education
  • Vocational Education
  • Istoriya-History journal
  • Chuzhdoezikovo Obuchenie-Foreign Language Teaching
  • Filosofiya-Philosophy

Newsletter

  • Accsess to public information
  • Условия за ползване
  • Профил на купувача

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password? Sign Up

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
en_US
bg_BG en_US
  • Login
  • Sign Up
Няма резултати
Вижте всички резултати
  • Main Page
  • About
  • Team
  • Archive
    • Вестник “Аз-буки” онлайн издание
  • Contact
  • Advertising
  • Subscribe now
  • en_US

© 2012-2025 Национално издателство "Аз-буки"